Jump to content
IGNORERAD

Krångel del 1


lasseiudon

Recommended Posts

På senare tid har jag bokat Stockholm- Bangkok- Udon Thani tur och retur 3 gånger och vid två tillfällen händer följande: På delsträckan till/från Udon kan man inte alltid välja avgångstid med Thai Smile utan det enda man erbjuds är t.ex en eftermiddagstid 14:30 eller senare. Vem vill sitta 8 timmar eller mer på Suvvan? När man kollar på Thai Smile finns platser på alla dagens avgångar.  Detta har varit nätresebyråer men det är samma på Thai Airways egen hemsida (fast lite dyrare). När man ringer kundtjänst på resebyrån erbjuds man det morgonflyg man vill ha fast då kostar det upp emot 2.000 kronor extra!

 

Vad är detta för djävla skit?? Första gången jag råkade ut för detta då gällde det avgången ifrån Udon (Åka till Bangkok tidigt på eftermiddagen och vänta typ 10 timmar på Suvvan), då köpte jag biljetten med eftermiddagsflyg från Udon  till Suvvan varefter jag senare fick köpa fick köpa en ny biljett med det önskade kvällsflyget. Det räckte inte med det utan jag vart ju tvungen att åka till Thai Airways kontor för att officiellt avboka en flight och stoppa in den nya istället.

 

Nu åker jag snart igen och då har jag köpt en biljett tor. Stockholm - Bangkok och en annan med Thai Smile för resan till Udon Thani. Detta är ju inte heller bra för dels missar man 5 kg tillåtet bagage på Thai Smile och vidare gissar jag att ansvaret för att man inte skall missa sitt anslutningsflyg försvinner när det är separata biljetter.

 

I förra veckan köpte jag biljetter åt min fru och då var det inga problem utan det var fritt att välja mellan Thai Smiles alla avgångar!

 

Nån annan som vet vad detta krångel kan bero på och vad man bäst gör åt saken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte svara på din fråga. men en sak är säker. Thai smile  och Thai airways försöker inte underlätta för sina passagerare för deras bästa. Utan bara strul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inget konstigt med att det skiljer i pris beroende på vilken tid du vill åka. Vissa avgångstider är mer attraktiva än andra och därför dyrare. Går du in på  tex SAS eller Norwegian och tittar på pris för en biljett mellan Arlanda och Göteborg så kommer du se att det skiljer det dubbla, ibland det tredubbla i pris för en biljett under samma dag och samma bolag beroende på vilken tid du vill flyga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Knasen:

Är väl inget konstigt med att det skiljer i pris beroende på vilken tid du vill åka. Vissa avgångstider är mer attraktiva än andra och därför dyrare. Går du in på  tex SAS eller Norwegian och tittar på pris för en biljett mellan Arlanda och Göteborg så kommer du se att det skiljer det dubbla, ibland det tredubbla i pris för en biljett under samma dag och samma bolag beroende på vilken tid du vill flyga. 

Nu handlar det om Thai Smile som är svårt att boka tillsammans med Thai Airways. Thai Smile hade biljetter enligt prislista för alla sina avgångar under dagen men det var bara en avgång man kunde boka.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Nu handlar det om Thai Smile som är svårt att boka tillsammans med Thai Airways. Thai Smile hade biljetter enligt prislista för alla sina avgångar under dagen men det var bara en avgång man kunde boka.

Har aldrig hört på maken gå in på Smile kan Du boka vilken avg som hellst????

Tror att det är Du som trasslar till det framför Lap?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev svampen:

Har aldrig hört på maken gå in på Smile kan Du boka vilken avg som hellst????

Tror att det är Du som trasslar till det framför Lap?

Åker upp till Udon Thani varje år vi åker till Thai, no problems. 2000 kr extra ,huva. Det heter handhavandefel

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Åker upp till Udon Thani varje år vi åker till Thai, no problems. 2000 kr extra ,huva. Det heter handhavandefel

Prova en annan nätlevarntör sen handhavandefel är väl rätt logist när Vi snackar Los eller????

Enklast är väl Drekt sen boka på Suwwan?

Men Va vet Jag har aldrig flygit till Obygden!!!???

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Åker upp till Udon Thani varje år vi åker till Thai, no problems. 2000 kr extra ,huva. Det heter handhavandefel


Yttra dig inte.
Du vet än idag inte var Thailand ligger. Du behöver ledsagare bara för att ta dig till UME
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Nu handlar det om Thai Smile som är svårt att boka tillsammans med Thai Airways. Thai Smile hade biljetter enligt prislista för alla sina avgångar under dagen men det var bara en avgång man kunde boka.

 

Har du försöks bokat på Thais hemsida? 

 

Det funka när jag försökte. 

 

Tråkigt är att kvällsflyget ner till Bangkok går innan,  20,00.

Lång väntan på flygplatsen. 

 

Flygpriser är dynamiska,  dyrare ju fler som bokar. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar boka på plats på suvvan sista sträckan.
Direkt till Lampang eller via Chiang mai beroende på hur lång tid flyget + immigration tog.

Går bara fram till departures tavlan och kollar vad som går först.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

De fem kg incheckat bagage man förlorar kostar inte skjortan.

45-55b per kg kostar övervikt för inrikes flyg. Då väljer jag gärna separata biljetter och får bättre passande tider.

Skulle även kunna ta mig till Don Muang med den gratis flygbussen och åka  Air Asia, Not Air eller Thai Lion för att tjäna tid.

Lätt att köpa biljetter på Suvvan för flyg från Don Muang och sällan dyra.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev pigge01:

 

Har du försöks bokat på Thais hemsida? 

 

Det funka när jag försökte. 

 

Tråkigt är att kvällsflyget ner till Bangkok går innan,  20,00.

Lång väntan på flygplatsen. 

 

Flygpriser är dynamiska,  dyrare ju fler som bokar. 

Vi bokade på Thais hemsida BKK till Khon Khen, fanns avgångar i stort sett varje timme under dagtid.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...