Jump to content
IGNORERAD

Vad fick ni med er hem ?


Lion Woods

Recommended Posts

En tråd handlar ju om vad ni tar med er till Thailand. Då vänder jag på frågan och undrar. Vad får ni med er hem som ni inte hade med er ner.

Själv fick jag dessa saronger av svärmodern. Efter att ha suttit i fillingarna allt för ofta.  :bag:

sarong.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist fick jag med mig en amöba som var jävligt jobbig, att man inte ens kunde ta en öl under tiden jag åt penicillin, var som grädde på moset.

Gick å andra sidan ned 8 kg så kanske ska äta rå kyckling nästa gång med.. :whistle:

size="3"][Jahaaa?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag fick en halsduk av tiracen. För hon hade hört att det var så kallt i sverige . Rart tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror ni säkert att jag ljuger men jag fick en äkta guldrolex av fruns bror, ok den var inte ny den var från 1960 nåt och den va inte hel heller.

Men 2000kr. och en bra urmakare senare så är den som ny

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får inte med mig så mycket hem till Sverige. Lite kläder, några VCD och ett antal böcker. Plus en massa digitala foton och minnen, men dom väger ju inte mycket ;-)

Fru Chang däremot... främst mat i olika former och så mycket kläder. Plus diverse presenter till bekanta i Sverige. Skulle tro att hon står för 90% av vikten av vårt gemensamma bagage. Men det är helt OK för mig.

Nästa resa blir det nog aktuellt att skicka en del med posten.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Försöker alltid att få hem så mycket Sangsom som möjligt. Men nu har jag det så bra ordnat att jag får två flaskor i månaden.  :clapping:   Gott Gott!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser att jag skulle kunna kopiera in Herr Changs text här.

I stort sett stämmer det för mig och sambon också...några

extra limpor med cigaretter brukar få plats.iaf i ryggan.

Senaste resan blev det en kostym också..som jag är nöjd med.  :great:

Annars stämmer nog 90/10 i fördelning!  :yes:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mestadels papper och anna skit som hör företaget till, plus en massa olik tygkassar jag brukar få med diverse olika presskit i på mässor och pressträffar. Tror min mor har 30 olika kassar vid det här laget.

Är det säsong åker det ner ett kilo eller två av Rambutan, svinigt dyrt i Sverige och populärt i hela familjen.

Lite presenter brukar det bli också.

Tidigare när kronkursen var gynnsam så blev det lite kameraprylar som kompisar hade beställt men nu är det knappast lönt.

Köper ingen samsong eller liknande, ransonen spenderas i första hand på single malts av god kaliber.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

I vårat fall är det nog så att jag står för större delen av inköpen brukar handla kläder så att jag har för ett helt år.

Frugan älskar att shopp och då duger inte Thailänska kläder utan skall var Eropeiska märken garanterat inte några kopior.

Hon skall ha med sig kakor från S&P enl frugan finns det inga bättre kakor i hela världen.

Jag kan bli lite irriterad på just dessa skrymande luftiga kakor en resväska väger mera än innehållet.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Många forumister tar nog med sig oönskade saker med sig hem i di nedre regionerna, vill därför återigen påpeka att inte slarva med hygienen i di undre liven.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det viktigaste för mig är nya CD och VCD med Thai och Lao musik till mig själv.

En del fiskeutrustning eftersom priserna är väldigt låga i Thailand.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...