Jump to content
IGNORERAD

Maxpris på Kao Pad?


Cavemannen

Vad får en Kao Pad kosta?  

79 röster

  1. 1. Hur mycket får en Kao Pad kosta för att ni skulle köpa?

    • 35B
      9
    • 60B
      16
    • 80B
      20
    • 140B
      13
    • 300B
      2
    • +300B
      8
    • Jag köper aldrig kao pad......
      11


Recommended Posts

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    4

  • Nemo

    4

  • SatanG

    3

  • Wangthong

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

60 baht med dricka brukar ju va standardpriset på ett schysst thaiställe så varför betala mer?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

60 baht med dricka brukar ju va standardpriset på ett schysst thaiställe så varför betala mer?

 

BTT

Det kanske ingår kikare samt sömnpiller på andra lite dyrare ställen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

60 baht med dricka brukar ju va standardpriset på ett schysst thaiställe så varför betala mer?

 

BTT

Men i en annan tråd sa du att de flesta tog 80 baht för en talrik Kao pad så hur ska du ha det? 

 

Men du är ju som vanligt inte så konsekvent i dina uttalanden

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upp till 140 baht  är helt ok för mig. 

Men då är det på ett bra ställe.  Helst då med räkor eller krabba. 

På ett gatustånd är 60 baht ok också om vatten och is ingår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cirka 30 thb i en vagn på gatan i vår by i Isaan, men går såklart inte att jämföra med en restaurang.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem köper bara Kao pad?

Jag vill allt ha kyckling och 2 stekta ägg till, med extra mycke kyckling brukar det bli 60 baht på bra restaurang här.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
9 timmar sedan, skrev Mankan:

Men i en annan tråd sa du att de flesta tog 80 baht för en talrik Kao pad så hur ska du ha det? 

 

Men du är ju som vanligt inte så konsekvent i dina uttalanden

Då menar jag ex restauranger med västerländsk prägel.

 

Jag har stött på få västerländska restauranger i Thailand som tagit 140 baht för en tallrik Khao Pad däremot en massa som tagit mellan 70-80 baht vilket är det normala.

 

Att ta svenska priser på en tallrik stekt ris med kyckling i Thailand är inget annat än rena rånet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Då menar jag ex restauranger med västerländsk prägel.

 

Jag har stött på få västerländska restauranger i Thailand som tagit 140 baht för en tallrik Khao Pad däremot en massa som tagit mellan 70-80 baht vilket är det normala.

 

Att ta svenska priser på en tallrik stekt ris med kyckling i Thailand är inget annat än rena rånet.

 

BTT

Och ofta så smakar maten bättre när man köper den från ett litet thaihak eller en matvagn.

Kom ihåg på 90-talet, då käkade en kompis och jag nästan alltid på ett thaihak som låg bakom Lycky Star Bar i södra Pattaya i arabkvarteren, alltid 100 Baht för en kanon god mättande middag med en öl och då fick vi nog ändå betala lite farangpris.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kao pad köper jag oftast inte för att bli mät utan för att jag är sugen på en sådan. Då vill jag ha en riktigt god kao pad. Oftast så är det thaivagnar eller små hak som är mer eller mindre specialicerad på kao pad som har riktigt god kao pad. En sommar var jag så jäkla sugen på en riktigt god och prövade många ställen utan att hitta den riktigt goda.  En dålig är knappast värd mera än 20 baht, en riktigt god är obetalbar. 

 

Min reference kao pad kommer från ett litet thaistånd på trottoaren på soi 23 mellan sukumvit och soi cowboy på 80-talet. De var bara där på natten och sålde och hade alltid kö. Folk åkte långa sträckor för att köpa kao pad av dom. De försvann någon gång i början på 90-talet.  Tror dom tog 60 baht på 80-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

7.69% är tydligen dumma i huvudet eller har inget begrepp om vad saker och ting är värt.  300+ för kao pat (naturligtvis ska det väl dricksas på det också) :rolleyes:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

7.69% är tydligen dumma i huvudet eller har inget begrepp om vad saker och ting är värt.  300+ för kao pat (naturligtvis ska det väl dricksas på det också) :rolleyes:

 

 

Nu röstade jag på max 140 B för en stekt ris men varför är man dum i huvudet om man kan tänka sig att betala 300B?

 

/ S

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

7.69% är tydligen dumma i huvudet eller har inget begrepp om vad saker och ting är värt.  300+ för kao pat (naturligtvis ska det väl dricksas på det också) :rolleyes:

 

Eller så är du fattig som en kyrkråtta.

Röstade på 140B..

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns aldrig några maxpriser på något; allting beror på den specifika situationen och omständigheten. I en enkel foodcourt eller på en ranglig plastpall tycker inte jag en Khao Pad ska kosta mer än 40-50 Baht men självklart kan det finnas situationer då 300 Baht eller mer kan vara OK.

 

Personligen tycker inte jag att en standard Khao Pad är en maträtt i sig men med något bra kött eller räkor till på ett schysst ställe så låter inte 300 omöjligt, det är ju vad en bra öl kostar.

 

Jag betalar aldrig mer än 50 Baht för en vardagslunch i Bkk men betalar emellanåt 1,000 Baht eller mer för en helgmiddag. Den smakar inte nödvändigtvis 20 gånger bättre än min lunchpadkrapaow men andra värden kan ändå göra den väl så prisvärd ändå.

 

Nu ska jag snart boarda ett försenat flyg hem till Bkk, kanske dags för en Khao Pad imorgon.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nemo:

7.69% är tydligen dumma i huvudet eller har inget begrepp om vad saker och ting är värt.  300+ för kao pat (naturligtvis ska det väl dricksas på det också) :rolleyes:

 

Tanken har aldrig slagit dig att man röstar på den för stöka till det lite för en del  ?

Och tydligen lyckades det också :big_smile:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har betalat 350Thb för Khao pad gung i Thailand några gånger, fantastiskt gott!

 

På vår favorit restaurang i Bkk, fast det är klart, det var en jätteportion, som vi brukade beställa in istället för vanligt ris till maten.

 

MVH Tommy

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Wangthong:

Kao pad köper jag oftast inte för att bli mät utan för att jag är sugen på en sådan. Då vill jag ha en riktigt god kao pad. Oftast så är det thaivagnar eller små hak som är mer eller mindre specialicerad på kao pad som har riktigt god kao pad. En sommar var jag så jäkla sugen på en riktigt god och prövade många ställen utan att hitta den riktigt goda.  En dålig är knappast värd mera än 20 baht, en riktigt god är obetalbar. 

 

Min reference kao pad kommer från ett litet thaistånd på trottoaren på soi 23 mellan sukumvit och soi cowboy på 80-talet. De var bara där på natten och sålde och hade alltid kö. Folk åkte långa sträckor för att köpa kao pad av dom. De försvann någon gång i början på 90-talet.  Tror dom tog 60 baht på 80-talet.

Jag var nog inte riktigt vaken när jag skrev det där inlägget. Tidigt en måndag ska man nog inte göra inlägg på MPR. Jag får skylla på att det varit en tuff helg och därför tror att man menar Pat thai när det står Kao pad. Allt jag skrev handlar om pat thai. 

 

Brukar nästan aldrig köpa kao pad tycker mera om Nasi Goreng fast det köper jag nästan aldrig heller, båda ligger långt ner på prislistan. Går det förresten att misslyckas med kao pad?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Wangthong:

Jag var nog inte riktigt vaken när jag skrev det där inlägget. Tidigt en måndag ska man nog inte göra inlägg på MPR. Jag får skylla på att det varit en tuff helg och därför tror att man menar Pat thai när det står Kao pad. Allt jag skrev handlar om pat thai. 

 

Brukar nästan aldrig köpa kao pad tycker mera om Nasi Goreng fast det köper jag nästan aldrig heller, båda ligger långt ner på prislistan. Går det förresten att misslyckas med kao pad?

Smakade riktigt värdelöst stektris på Göteborg Wok på Backaplan igår kväll, så tydligen går det!

Det berodde väl delvis på att det var torrt och klumpigt eftersom det låg i en Buffé, men bortsett från konsistensen var smaken också kass.

Brukar ALDRIG äta stektris från Bufféer, eftersom jag vet att det inte funkar att låta det ligga på värmning långa stunder, men bara testade.

 

Fick förresten spykänslor 1 timme efter att vi lämnat restaurangen, men lyckades hålla dem nere (spyorna alltså) och har varit på dass 4ggr inatt, lös i magen... Brukar aldrig ha problem med någon mat...

Det mesta jag åt var vällagat till överlagat, frugan har inte haft några problem, det enda jag åt som hon undvek var en chokladsås som låg vid desserterna, jag noterade att den varken var varm eller kyld, och att den låg i en öppen skål, typ choklad-fontän, som inte var startad, tvekade lite, eftersom vi har koll på livsmedelshantering, men tänkte "Chokladsås e gött"...

EDIT: Frugan tog inte av Sushin heller, den såg lite skum ut, tyckte hon...

 

 

MVH Tommy

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Smakade riktigt värdelöst stektris på Göteborg Wok på Backaplan igår kväll, så tydligen går det!

Det berodde väl delvis på att det var torrt och klumpigt eftersom det låg i en Buffé, men bortsett från konsistensen var smaken också kass.

Brukar ALDRIG äta stektris från Bufféer, eftersom jag vet att det inte funkar att låta det ligga på värmning långa stunder, men bara testade.

 

Fick förresten spykänslor 1 timme efter att vi lämnat restaurangen, men lyckades hålla dem nere (spyorna alltså) och har varit på dass 4ggr inatt, lös i magen... Brukar aldrig ha problem med någon mat...

Det mesta jag åt var vällagat till överlagat, frugan har inte haft några problem, det enda jag åt som hon undvek var en chokladsås som låg vid desserterna, jag noterade att den varken var varm eller kyld, och att den låg i en öppen skål, typ choklad-fontän, som inte var startad, tvekade lite, eftersom vi har koll på livsmedelshantering, men tänkte "Chokladsås e gött"...

EDIT: Frugan tog inte av Sushin heller, den såg lite skum ut, tyckte hon...

 

 

MVH Tommy

 

Lyckas man förstöra stekt ris (vid tillagning eller lång värmning) har man nog inte riktigt det som krävs för att vara i branchen. 

 

Vår granne lyckades få i sig dåligt tillagad kyckling från ett thaimatstånd på en marknad i sommar. Tappade all ork och de fick ta honom till sjukan. Efter tre dagar med dropp blev han utskriven. Han blev aldrig riktigt bra därefter, så för några veckor sedan var han tillbaka. Inte i lika dåligt skick som första gången men inte riktigt återställd. Få se om de lyckas få ordning på honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utanför kontoret i Bangkok kostar en khao pad gai 50 battingar med vatten i en mugg till. Helt okej men inget om man är vrålhungrig precis. 

 

Men då pratar vi plåtbord, platsstolar, utomhus och kocken, servitrisen och kassören är en och samma person.

 

Vid en en annan lokal, personal och i en bättre omgivning så springer ju priset iväg och då kan jag tänka mig att betala upp till 150 battingar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Nu röstade jag på max 140 B för en stekt ris men varför är man dum i huvudet om man kan tänka sig att betala 300B?

 

/ S

Det var 300+ som gällde. Stekt ris med lite gris/kycklingrester är inte värt +300 baht, såvida man inte har varit i ödemarken utan mat i 4-5 dagar och träffar på en khao pat försäljare som vill ha dessa summor.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Tanken har aldrig slagit dig att man röstar på den för stöka till det lite för en del  ?

Och tydligen lyckades det också :big_smile:

 Nä, tanken att bara 3% gärna betalar 300 medans 10% hellre vill betala mer än 300 slog mig aldrig....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...