Jump to content
IGNORERAD

Burger & Lobster i BKK


Guest Fredman

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Fredman:

En av Londons trevligare krogar som även finns ett stenkast från Stureplan har nu öppnat i Bangkok!  Blir att prova i vinter.

https://www.burgerandlobster.com/en/location/Bangkok

 

Har du käkat det tidigare? Hittar ingen vettig combo burgare/lobster. Att ha lobstermeat på burgan känns sådär. Förklara!

 

1 timme sedan, skrev M33:

Finns ett par ok ställen på the Groove också, ligger i samma byggnad som Central World

Utveckla! Vad för ställen? Namn? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Benriach:

Öfverklassfasoner. En sibylla med räksallad duger gott...


 

Och en Sofiero till det...fantastiskt gott!??

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev samet:

Har du käkat det tidigare? Hittar ingen vettig combo burgare/lobster. Att ha lobstermeat på burgan känns sådär. Förklara!

 

Utveckla! Vad för ställen? Namn? 

http://www.centralworld.co.th/groove/bar-shop-floor1-en.html

 

Hyde & seek är ok, Wine I love you är ok, Hobs har grymt ölutbud osv.

Inget i världsklass men mycket bra på samma ställe. Men inget partyställe att gå själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

http://www.centralworld.co.th/groove/bar-shop-floor1-en.html

 

Hyde & seek är ok, Wine I love you är ok, Hobs har grymt ölutbud osv.

Inget i världsklass men mycket bra på samma ställe. Men inget partyställe att gå själv...

@samet

Och om / när du är i krokarna så finns Horizons (takbar)  & Zense på Central http://www.gourmetbangkok.com/horizons-heaven-and-zense-at-zen-world-at-central-world/, finns även Red Sky (takbar) på Centara Grand

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev samet:

Har du käkat det tidigare? Hittar ingen vettig combo burgare/lobster. Att ha lobstermeat på burgan känns sådär. Förklara!

 

Utveckla! Vad för ställen? Namn? 

Jag åt något liknande på guldkusten i Australien som hette "Surf&Turf" som var hummer och en god stek i ett

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag åt något liknande på guldkusten i Australien som hette "Surf&Turf" som var hummer och en god stek i ett

Jo, Surf 'n' Turf är ju bekant.

Men har aldrig ätit hamburgare med lobstermeat på.  Känns som köttfärs med lobsgerfärs... kombinationen och eventuell konsistens jag var tveksam till. Därför jag frågar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev samet:

Har du käkat det tidigare? Hittar ingen vettig combo burgare/lobster. Att ha lobstermeat på burgan känns sådär. Förklara!

 

Utveckla! Vad för ställen? Namn? 

Jo jag har ätet där några gånger och hittat rätt varje gång. Deras 50/50 med burgare och hummer har varit riktigt bra. Har inte varit med om hummer på burgaren vad jag än beställt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fredman:

Jo jag har ätet där några gånger och hittat rätt varje gång. Deras 50/50 med burgare och hummer har varit riktigt bra. Har inte varit med om hummer på burgaren vad jag än beställt. 

Hittar inget alternstiv med någon combo på menyn. Antingen burgare eller lobster förutom:

 

B&L TRUFFLE BEAST

10oz beef burger topped with lobster meat, brie, truffle & tarragon mayo, fennel and Chinese cabbage

 

Därför jag frågar. En combo burgare å lobster separat. Likt en surf'n'turf är jag med på. Men hittar inget sådant på menyn. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

http://www.centralworld.co.th/groove/bar-shop-floor1-en.html

 

Hyde & seek är ok, Wine I love you är ok, Hobs har grymt ölutbud osv.

Inget i världsklass men mycket bra på samma ställe. Men inget partyställe att gå själv...

Nice häng på Groove. Tycker nog fredagar AW är rätt trevligt, där nere lite kontorsdamer kommer från sina kontor och vill ha fredagsmys. Haft en del konversationer med damer där, flest gånger på HOBS när det blir fullt och man kan hänga lite i baren. Nice start där för lite äventyr i närområdet, eller vidare på stan. Nära till Spasso eller Mix om man är lagt åt det hållet, annars lätt med BTS eller mc-taxi iväg på stan.

 

Och missa inte CRU, champganebaren ovanpå Red Sky!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev samet:

Hittar inget alternstiv med någon combo på menyn. Antingen burgare eller lobster förutom:

 

B&L TRUFFLE BEAST

10oz beef burger topped with lobster meat, brie, truffle & tarragon mayo, fennel and Chinese cabbage

 

Därför jag frågar. En combo burgare å lobster separat. Likt en surf'n'turf är jag med på. Men hittar inget sådant på menyn. 

Det handlar väl om att dom erbjuder/ serverar Burgare Och Lobster. Inte nödvändigtvis att att allt på menyn

är kombon Burger-Lobster.

 

Pontus Frithiof gjorde ett försök men det verkar inte ha blivit någon vidare succe...

http://www.mynewsdesk.com/se/pontus-group-ab/pressreleases/premiaerdags-10-e-juli-foer-brittiska-supersuccen-burger-lobster-i-stockholm-1185126

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade nyss med en bekant i Bangkok. Hon visste inte att de öppnat i Thailand. Men hon har ätit hos dem i London i somras när semestrade med sin mamma.

 

PS. Det är mamma på bilden DS.

 

 

1505641854226.jpg

1505641860441.jpg

1505641862222.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev samet:

Hittar inget alternstiv med någon combo på menyn. Antingen burgare eller lobster förutom:

 

B&L TRUFFLE BEAST

10oz beef burger topped with lobster meat, brie, truffle & tarragon mayo, fennel and Chinese cabbage

 

Därför jag frågar. En combo burgare å lobster separat. Likt en surf'n'turf är jag med på. Men hittar inget sådant på menyn. 

Menyerna skiljer sig tydligen från stad till annan. Nebraska combo serverar de i vart fall i Stocholm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...