Jump to content
IGNORERAD

Volvo Cars försäljning rusar i Thailand


Tallviking

Recommended Posts

De nya Volvo some säljs här i Thailand är delvis tillverkade här för att få ner tullkostnaden. Skeppas i delar till Thailand, BMW delar ihopsättningsföretag med Volvo.
Liknande Volvobilar tillverkas också i Kina, så det det kanske inte dröjer så länge innan kinesvolvos kommer hit. Än så länge tror jag kinesiska marknaden sväljer allt de hinner producera? Och kanske har de ingen "line" för högerstyrda bilar ännu?
Tullavtalet mellan Thailand och Kina gör iaf det inte omöjligt att det kan inträffa i framtiden.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    14

  • andrejsdenruskige

    8

  • Kenneth4618

    5

  • UglyFarang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 timmar sedan, skrev born41:

Hur mycket kostar en V60 i Thailand - gissar på 3 miljoner Thb.

 

Born41

 

Provkörde V60 för ett år sedan och då låg dieseln på ca 2.5 mille.

Visst är det svårare att hitta reservdelar till lite mindre märken, än så länge men som Boa skriver att man byter ut motorerna på relativt nya bilar tror jag inte ett skit på.

De flesta som köper en ny volvo är gissningsvis inte boende ute i spenaten där Boa semestrar en vecka om året utan troligare från större städer, där är det nog inga större problem att hitta deras verkstäder. Dock åker man ju utanför städerna ibland och händer det något då så kan det bli krångligare, vilket var en anledning att vi köpte Honda istället.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som fan att man inte byter ut motorn på nya bilar, det är det tråden handlar om, inte gammbilar....
lol...  mr Boa "NollKoll", du får mej alltid att skratta!

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Klart som fan att man inte byter ut motorn på nya bilar, det är det tråden handlar om, inte gammbilar....
lol...  mr Boa "NollKoll", du får mej alltid att skratta!


Jo, men på en XC90 från 1954 där har man oftast bytt ut motorn.
Samma gäller även Tesla. I dessa sitter det som oftast en 2cyl tvåtakts Daihatsu diesel.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Köpte en ny xc90 t8 men bytte ut motorn mot en corolla diesel motor [emoji23][emoji23][emoji23]


Corolla?
Kubota är bättre
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev burrabus:

Köpte en ny xc90 t8 men bytte ut motorn mot en corolla diesel motor 😂😂😂

Smart gjort av dej, Thai tänk. Nä jag menar inte riktigt att det byts ut motorn på nya bilar men dom behöver inte bli

så gammal så byter dom till en bensin/disel snålare motor. Dom äldre som jag skulle vilja köpa i Thai där har jag

inte hittat någon med orginalmotor

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Jo, men på en XC90 från 1954 där har man oftast bytt ut motorn.
Samma gäller även Tesla. I dessa sitter det som oftast en 2cyl tvåtakts Daihatsu diesel.

XC90 från -54, då måste du nog mena originalet dvs RAPTGB911 eller Suggan som den kallades XC90 är en retro modell av denna.

EDIT: Givetvis så menade jag RAPTGB915 inte 911!

Stort tack till de båda uppmärksamma grabbarna som ringt idag och påpekat detta för mej som äger en dylik.....

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
XC90 från -54, då måste du nog mena originalet dvs RAPTGB911 eller Suggan som den kallades XC90 är en retro modell av denna.


Nej nej!
De lyxbilarna som man byter motor på. T.ex MB S-klass 2017.....från 1973...typ
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Smart gjort av dej, Thai tänk. Nä jag menar inte riktigt att det byts ut motorn på nya bilar men dom behöver inte bli
så gammal så byter dom till en bensin/disel snålare motor. Dom äldre som jag skulle vilja köpa i Thai där har jag
inte hittat någon med orginalmotor


Vilka bilar har du kollat på?
Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Boa52:

Vet inte om du har varit i Thailand och nu menar jag inte bara Pattaya, Europa bilar byter dom snabbt ut motorerna

för dom drar för mycke bensin/disel. Du hittar inte en BMW, Ford, Mercedes eller en Volvo som inte har en japansk motor i

Vad fan röker du? Möjligt att man gör så i byn du är i en månad om året.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Provkörde V60 för ett år sedan och då låg dieseln på ca 2.5 mille.

Visst är det svårare att hitta reservdelar till lite mindre märken, än så länge men som Boa skriver att man byter ut motorerna på relativt nya bilar tror jag inte ett skit på.

De flesta som köper en ny volvo är gissningsvis inte boende ute i spenaten där Boa semestrar en vecka om året utan troligare från större städer, där är det nog inga större problem att hitta deras verkstäder. Dock åker man ju utanför städerna ibland och händer det något då så kan det bli krångligare, vilket var en anledning att vi köpte Honda istället.

 

/ SatanG

Det är dom gamla 240/740 som tillverkades på den gamla fabriken utanför Bangkok som idag ofta har en Toyota-motor i sig efter hand som orginalmotorerna tar slut

 

 

Rullar många sådana gamla (vissa 940/850/s/v70 också) som härstammar från den fabriken

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det är dom gamla 240/740 som tillverkades på den gamla fabriken utanför Bangkok som idag ofta har en Toyota-motor i sig efter hand som orginalmotorerna tar slut
 
 
Rullar många sådana gamla (vissa 940/850/s/v70 också) som härstammar från den fabriken


Och ålder på bil ca 25-40 år
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Och ålder på bil ca 25-40 år

 

Iofs, är man närmre 150 så kanske man räknar en 25-40 år gammal bil som ny?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

En gammal 940 eller 960 med Toyotas 4,4 liters V8 såg jag hos grannen. Lät som en sportbil, påkostat avgassystem.
Några framhjulsdrivna bilar som bytt motorer har jag ännu inte stött på. Tror det är knepigare att anpassa med växellåda och drivaxlar.
Men roligt att det är, tillåtet att byta ut original motorn. Det är inte helt enkelt inom EU.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/16/2017 at 03:08, skrev Boa52:

Läs hela inlägget dom kastar ganska fort ut original motorn för den vill ha för mycke bensin/disel

och det finns inte att få tag i reservdelar. Har du varit iThai och rest runt där och intreserad av 

bilar, Mc. Varit på "verkstäder" där dom lagar bilar

Jag har åkt med flera gamla 264:or här som hade PRV-motorn kvar. De klarar de ju knappt att hålla liv i i Sverige :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tallviking:

Det är dom gamla 240/740 som tillverkades på den gamla fabriken utanför Bangkok som idag ofta har en Toyota-motor i sig efter hand som orginalmotorerna tar slut

 

 

Rullar många sådana gamla (vissa 940/850/s/v70 också) som härstammar från den fabriken

På den tiden var Bangkok bland de volvotätaste städerna utanför scandinavien. Väldigt många hade förgyllda kromlister. Väldigt snyggt på en svart 240/740. Tror t.om de sålde dom så i extrautrustat utförande. På den tiden 80-talet även in på 90-talet hade de drömläge med försäljningsställe med bilutställning exponerat ut mot Sukomvit . På 80-talet kostade en 240 i dåtidens pengavärde runt 400 000 sek i Thailand.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

รถยนต์วอลโว่การขายการบริการข่าวสารเกี่ยวกับวอลโว่

VOLVO SELEKTค้นหาผู้จัดจำหน่ายดีไซน์วอลโว่

SEDANTHE NEW

S90

Starting from 3,090,000 Baht  

S60

Starting from 2,349,000 Baht  ESTATE/HATCHBACKTHE NEW

V90

Starting from 4,190,000 Baht  

V60

Starting from 2,449,000 Baht  

V40

Starting from 1,749,000 Baht  CROSS COUNTRY

V40

CROSS COUNTRYStarting from 2,099,000 Baht  SUV/CROSSOSVERTHE NEW

XC90

Starting from 4,190,000 Baht  

XC60

Starting from 3,179,000 Baht  

รายละเอียดของรถ

รถรุ่นต่างๆ

รถต้นแบบ

ราคารถยนต์

ราคารถยนต์

Contact Us

 

Global news

Går även att få med andra motoralternativ

59bea6436af0b_laddaned.jpg.b393885302c69bea2f4096fa722536f3.jpg

 

 

 

 Thailand 

 

English 

 

Thai 

สงวนลิขสิทธิ์ © 2014 Volvo Car Corporation (หรือบริษัทในเครือหรือผู้ออกใบอนุญาต)

Cookies

 

Legal

 

Privacy

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-09-16 at 12:12, skrev andrejsdenruskige:

 


Vilka bilar har du kollat på?

 

Kollar på Truck2hand, Söker gammla veteran bilar, Ford Cortina, Anglia, Bmw, Volvo även sett Hillman och Austin

alla med utbytta motorer

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Kollar på Truck2hand, Söker gammla veteran bilar, Ford Cortina, Anglia, Bmw, Volvo även sett Hillman och Austin
alla med utbytta motorer


Men du påstår ju att dom byter ut motorerna snabbt på nya bilar för att som är snålare.
Vette fan om det blir mycket snålare. Kanske på en 240 från 1979 med trasig förgasare.
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Men du påstår ju att dom byter ut motorerna snabbt på nya bilar för att som är snålare.
Vette fan om det blir mycket snålare. Kanske på en 240 från 1979 med trasig förgasare.

 

Kolla själv på Truck2hand och andra försäljningsställen. 240 från -79 var och är törstig med hel förgasare

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Boa52:

Kolla själv på Truck2hand och andra försäljningsställen. 240 från -79 var och är törstig med hel förgasare

Ja alla Ferrari i Thailand har Nissan Juke motor! :rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Kolla själv på Truck2hand och andra försäljningsställen. 240 från -79 var och är törstig med hel förgasare

Du påstod ju att de bytte motorer på nya bilar

Hur var det med det då ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...