Jump to content
IGNORERAD

Vila i frid Hasse Alfredsson

Tommy

Recommended Posts

Vila i frid Lindeman!

Hoppas du får träffa Robert Lind...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Vila i frid Lindeman!

Hoppas du får träffa Robert Lind...

MVH

:( R.I.P. en av Sveriges roligaste män.

Måne

Dela på andra sajter

Det blir liksom för mycket nu, men det kanske är det man måste stå ut med ju äldre man blir.........:cray:

Fan, va jag hatar att alla barndomsidoler försvinner en efter en (senast "Loffe").........

Min mormor sa en gång att att alla åldrar har en charm........

I helvete heller...........:cray:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Jag hade turen att en gång få fika med Hasse. Det är något som jag aldrig kommer att glömma. Jag jobbade med hans son Thomas och han undrade om jag ville hänga med när han skulle svänga förbi för att se hur det var med föräldrarna. Jag var nervös som tusan, för jag älskade

hans och tages föreställningar. I en dryg timma satt jag lyssnade på en mysig farbror , som drog skämt och skrattade så härligt. Hans glimt i ögat. Men jag minns hur han satt och höll sin son i handen och kunde inte låta bli att då och då stryka honom på kinden. Det var en sådan värme och 

kärlek i familjen. Man ville sitta där för alltid. Han gav mig en kram, tog armkrok och följde mig till dörren. Medans han sjöng en improviserad sång om en bagare som hade fått fnatt. Jag blev överväldigad av hans värme och genialitet, Ett härligt minne att få bära med sig en dag som denna.

Dela på andra sajter

Hade det funnits ett nobelpris i humor skulle han definitivt ha fått det - varje år. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

I fjol var det åtskilliga legender  inom rockmusiken som lämnade in. 2017 verkar bli ett år då flera stora humorister gör detsamma.

Fast Hasse Alfredsson ägnade sig ju inte bara åt lustigheter, han var bra på annat också. Den här tex som han och Tage skrev till Gula Hund. 

Llika aktuell idag som igår.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

Dela på andra sajter

En underbar människa med massvis av strängar på sin lyra.  Brukar slänga mej med 

ett citat jag har för mej Hasse har kommit på: "Tiden går fort när man har roligt, men även nu!"

Vila i Frid Hasse, tack för allt du gett oss.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev edvardpop:

I fjol var det åtskilliga legender  inom rockmusiken som lämnade in. 2017 verkar bli ett år då flera stora humorister gör detsamma.

Fast Hasse Alfredsson ägnade sig ju inte bara åt lustigheter, han var bra på annat också. Den här tex som han och Tage skrev till Gula Hund. 

Llika aktuell idag som igår.

Den är underbar!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...