Jump to content
IGNORERAD

Har Apple anställt skaparen av W10?


UglyFarang

Recommended Posts

För ett par veckor sedan så kontaktades jag av en före detta chef vilket ledde till en anställning och en styck Ajfåne, nu till problemet:

I morse när jag startade Ajfånen så stod det: 

 

                  Hej

 

 

Tryck Hem-knappen för att öppna

 

När jag tryckt på Hem-knappen så kom en ny text:

iPhone kunde inte aktiveras eftersom aktiveringsservern inte kan nås. Försök aktivera genom att ansluta iPhone till iTunes(hur i helvte ska man göra det med mög som inte startar???) eller försök igen via mobilnätet om ett par minuter. Du kan även försöka aktivera den via en Wi-Fi-anslutning.

 

Om problemet kvarstår kontaktar du Apples support på apple.com/se/support

 

Under denna text så finns två knappar

 

"Försök via Wi-Fi"

Samt

"Försök igen via mobilnätet"

 

Försök igen via mobilnätet har jag provat hela dagen utan resultat, vad i helvete gör man??

 

Jag har varit inne på apple supporten och kollat men jag hittar ingen chat så det får vara.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    25

  • Krille

    6

  • frason

    4

  • Herr Chang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har du provat koppla upp dig via Wi-Fi och sedan aktiverat den? Det känns spontant som om telefonen inte kommer åt internet. Typ att simkortet inte är aktivt. I värsta fall borde du annars koppla den med USB till en dator som har iTunes installerat så borde det funka.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Acker:

Har du provat koppla upp dig via Wi-Fi och sedan aktiverat den? Det känns spontant som om telefonen inte kommer åt internet. Typ att simkortet inte är aktivt. I värsta fall borde du annars koppla den med USB till en dator som har iTunes installerat så borde det funka.

 

Nej, det har jag inte då jag inte vill koppla annans utrustning till mitt nät så det får bli på jobbet på måndag.

Sim-kortet har funkat hittills utan problem, jag gissar problemet är grejen runt sim-kortet...

Det stod något på Äppelskrutt-sidan om hur man skulle förbereda sin enhet för någon uppdatering "Gör dig redo för iOS 11"

Äger ingen dator eller annan produkt som har iTunes.....

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev wUThai:

Byt jobb.

Inte ännu, jobbet är intressant och lönen mer än ok....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Inte ännu, jobbet är intressant och lönen mer än ok....

Kanske bättre du fråga din talanglösa arbetsgivare hur din sunktelefon fungerar då?! 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev wUThai:

Kanske bättre du fråga din talanglösa arbetsgivare hur din sunktelefon fungerar då?! 

Skräpet är ett "arv" från min företrädare som slutade hastigt och lustigt, ingen av cheferna har Ajfåne.

Tror inte arbetsgivaren är speciellt talanglös då man är stora i branschen.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Skräpet är ett "arv" från min företrädare som slutade hastigt och lustigt, ingen av cheferna har Ajfåne.

Tror inte arbetsgivaren är speciellt talanglös då man är stora i branschen.

Byt telefon då?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Byt telefon då?

Lär nog få en ny på måndag då cheferna brukar ringa för en lägeskoll för 07:00 dagligen....

Synd att sluta jobbet när jag varit arbetslös i drygt 18 månader, visserligen på egen begäran..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Skräpet är ett "arv" från min företrädare som slutade hastigt och lustigt, ingen av cheferna har Ajfåne.

Tror inte arbetsgivaren är speciellt talanglös då man är stora i branschen.

Har ingen av dom ajfåne så visar ju det på en viss talang. Har ajfåne på jobbet men då har vi en kille som fixar alla dumheter som uppstår med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Nej, det har jag inte då jag inte vill koppla annans utrustning till mitt nät så det får bli på jobbet på måndag.

Sim-kortet har funkat hittills utan problem, jag gissar problemet är grejen runt sim-kortet...

Det stod något på Äppelskrutt-sidan om hur man skulle förbereda sin enhet för någon uppdatering "Gör dig redo för iOS 11"

Äger ingen dator eller annan produkt som har iTunes.....

"Äger ingen dator eller annan produkt som har iTunes....." Du är inte redo, spring för ditt liv! :P

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Har ingen av dom ajfåne så visar ju det på en viss talang. Har ajfåne på jobbet men då har vi en kille som fixar alla dumheter som uppstår med dom.

Samtliga tre underchefer har av någon mysko anledning Ajfåne, ingen av övercheferna har...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Wwax:

"Äger ingen dator eller annan produkt som har iTunes....." Du är inte redo, spring för ditt liv! :P

 

Menar du att det finns något som är bra med iTunes?

Jag har ingen aning om vad det är, det låter som om det har något med musik att göra.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev frason:

Hade man anställt skaparen av W10 så hade det funkat.

Knappast, jag har aldrig haft så dålig funktion på min dator sedan jag släppte in den skiten!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte starta Ajfånen idag, men samma resultat(snarare brist på) stoppade in Sim-kortet i en gammal S3 givetvis så funkar allt klockrent....

Tillbaka i Ajfånen, går givetvis inte att få igång....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Försökte starta Ajfånen idag, men samma resultat(snarare brist på) stoppade in Sim-kortet i en gammal S3 givetvis så funkar allt klockrent....

Tillbaka i Ajfånen, går givetvis inte att få igång....

Av vilken anledning vill du inte använda ditt wifi för att försöka lösa problemet?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Krille:

Av vilken anledning vill du inte använda ditt wifi för att försöka lösa problemet?

 

/Krille

Bara våra egna grejor ska gå att ansluta till vårt eget Wi-Fi, det finns ingen anledning för något annat.

Ajfånens abonnemang har internet, den ska gå att starta så om jag sovit mitt ute i Sahara utan att behöva ansluta till något Wi-Fi så länge den har mottagning till mast, den som skapar uppdateringar som enheten själv laddar hem bör nog se till att den fungerar utan mankemang annars så avskräcker man folk som mej för att köpa deras undermåliga produkter.

Sambon har haft diverse olika smartphones som bara fungerar, dock ingen Ajfåne förrän senaste månaden då hon köpte en, hoppas det inte blir samma skit där, jag har själv haft en beg Samsung S3 under ett drygt halvår utan några liknande problem.

 

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Bara våra egna grejor ska gå att ansluta till vårt eget Wi-Fi, det finns ingen anledning för något annat.

Ajfånens abonnemang har internet, den ska gå att starta så om jag sovit mitt ute i Sahara utan att behöva ansluta till något Wi-Fi så länge den har mottagning till mast, den som skapar uppdateringar som enheten själv laddar hem bör nog se till att den fungerar utan mankemang annars så avskräcker man folk som mej för att köpa deras undermåliga produkter.

Sambon har haft diverse olika smartphones som bara fungerar, dock ingen Ajfåne förrän senaste månaden då hon köpte en, hoppas det inte blir samma skit där, jag har själv haft en beg Samsung S3 under ett drygt halvår utan några liknande problem.

 

 

 

I grunden håller jag absolut med om att den ska fungerar även utan Wifi. Har bara svårt att förstå rädslan att ansluta en arbetstelefon till det egna trådlösa nätverket.  Speciellt som telefonen inte ens är aktiverad. 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Knappast, jag har aldrig haft så dålig funktion på min dator sedan jag släppte in den skiten!

Felet sitter någon annanstans än i operativsystemet.

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev frason:

Felet sitter någon annanstans än i operativsystemet.

Vad menar du skulle göra att datorn blev mycket långsammare och behöver startas om efter ett par timmars användning?

Detta kom direkt efter installationen av W10.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Krille:

 

I grunden håller jag absolut med om att den ska fungerar även utan Wifi. Har bara svårt att förstå rädslan att ansluta en arbetstelefon till det egna trådlösa nätverket.  Speciellt som telefonen inte ens är aktiverad. 

 

/Krille

Det är inte rädsla, den ska inte ha tillgång till annat än Wi-Fi på jobbet och nätet som finns i abonnemanget, hemma ska endast våra privata enheter ha uppkoppling.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vad menar du skulle göra att datorn blev mycket långsammare och behöver startas om efter ett par timmars användning?

Detta kom direkt efter installationen av W10.

Skräpprogramvara, programvara som inte är kompatibel, dålig installation, gammal sliten trött dator.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frason:

Skräpprogramvara, programvara som inte är kompatibel, dålig installation, gammal sliten trött dator.

Jag håller med dej till 100%, skräpprogramvara W10!!

Enligt Pyttemjuk så skulle inget försvinna men allt skulle bli bättre vilket inte var sant, kompatibiliteten vet jag inte hur dålig den är på W10 men tror du har rätt där..

Installationen gjordes av Uppgraderings assistenten för W10 eller vad nu deras program hette, allt gick automatiskt men tog en djävla lång tid, en av våra datorer tog närmare dygnet en i5, funkar inget vidare den heller.

Datorn var inte gammal,sliten eller trött med W7.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...