Jump to content
IGNORERAD

Har Apple anställt skaparen av W10?


UglyFarang

Recommended Posts

9 timmar sedan, skrev Krille:

 

I grunden håller jag absolut med om att den ska fungerar även utan Wifi. Har bara svårt att förstå rädslan att ansluta en arbetstelefon till det egna trådlösa nätverket.  Speciellt som telefonen inte ens är aktiverad. 

 

/Krille

Kopplar upp mot Wi-Fi direkt när jag kommer till jobbet i morron, tror du att det kan få igång systemet?

Annars så får chefen åka och hämta något nytt till mej, frågan är bara vad i så fall jag ska ha som inte är onödigt mycket.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    25

  • Krille

    6

  • frason

    4

  • Herr Chang

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

59 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vad menar du skulle göra att datorn blev mycket långsammare och behöver startas om efter ett par timmars användning?

Detta kom direkt efter installationen av W10.

Ta med skiten till Apple på väla

dom kan nog hjälpa dig.

 

boka tid på 042-17 02 00

 

https://www.apple.com/se/retail/valacentrum/

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi se sa den blinde och tog sin yxa och såg.

Bilder på problemet hoppas jag kunna få in nu, i rätt ordning hoppas jag också.

 

Det startar med denna fast på svenska vilket jag inte hann få med på bild...

 

P9100058.thumb.JPG.b5c8ef9cf1d272a09789ee7ce6f3acd6.JPG

 

Sedan kommer denna, där valde jag "använd mobilanslutningen".

 

P9100059.thumb.JPG.903459866c3d4994258011b347df403b.JPG

 

Sedan kommer denna, den visas endast i 1-2 sekunder innan nästa kommer.

 

P9100062.thumb.JPG.342cbfb4e1ecc5e74f3bb74620d5ad40.JPG

 

Efter ett par sekunder kommer denna, sedan kan man loopa hur länge som helst...

 

P9100061.thumb.JPG.b70a3900e2f9df79d15a58cbe738b38b.JPG

 

Om detta lyckades så var det första gången jag lyckats lägga upp bilder, jag försökte för ett par år sedan med det sket sej den gången.

 

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev pigge01:

Ta med skiten till Apple på väla

dom kan nog hjälpa dig.

 

boka tid på 042-17 02 00

 

https://www.apple.com/se/retail/valacentrum/

Om varken jag eller min chef får igång den så kan han åka precis var han vill för att lösa problemet, jag har inga problem att det är en Ajfåne så länge den funkar alltid.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Nu ska vi se sa den blinde och tog sin yxa och såg.

Bilder på problemet hoppas jag kunna få in nu, i rätt ordning hoppas jag också.

 

Det startar med denna fast på svenska vilket jag inte hann få med på bild...

 

P9100058.thumb.JPG.b5c8ef9cf1d272a09789ee7ce6f3acd6.JPG

 

Sedan kommer denna, där valde jag "använd mobilanslutningen".

 

P9100059.thumb.JPG.903459866c3d4994258011b347df403b.JPG

 

Sedan kommer denna, den visas endast i 1-2 sekunder innan nästa kommer.

 

P9100062.thumb.JPG.342cbfb4e1ecc5e74f3bb74620d5ad40.JPG

 

Efter ett par sekunder kommer denna, sedan kan man loopa hur länge som helst...

 

P9100061.thumb.JPG.b70a3900e2f9df79d15a58cbe738b38b.JPG

 

Om detta lyckades så var det första gången jag lyckats lägga upp bilder, jag försökte för ett par år sedan med det sket sej den gången.

 

 

Det där kan du googla på.

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag håller med dej till 100%, skräpprogramvara W10!!

Enligt Pyttemjuk så skulle inget försvinna men allt skulle bli bättre vilket inte var sant, kompatibiliteten vet jag inte hur dålig den är på W10 men tror du har rätt där..

Installationen gjordes av Uppgraderings assistenten för W10 eller vad nu deras program hette, allt gick automatiskt men tog en djävla lång tid, en av våra datorer tog närmare dygnet en i5, funkar inget vidare den heller.

Datorn var inte gammal,sliten eller trött med W7.

Man kan skylla inkompetens på mycket. :D

Hoppas du får ordning på din fruktprodukt iallafall. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det där kan du googla på.

Gåågla kan jag endast göra på jobbmobilen, inga egna enheter har behörighet hos Gåggel...

Mpr är bättre, kan bli jävligt kul tips ibland...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Vad menar du skulle göra att datorn blev mycket långsammare och behöver startas om efter ett par timmars användning?

Detta kom direkt efter installationen av W10.

Jag håller med dig fick ett helvete efter det att jag beslutade uppgradera till W10. Köpte en W8 och några månader senare kom W10. Som vanligt ett ofärdigt os som kunderna är försökspersoner för att få igång. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Det är inte rädsla, den ska inte ha tillgång till annat än Wi-Fi på jobbet och nätet som finns i abonnemanget, hemma ska endast våra privata enheter ha uppkoppling.

 

Jag förstår fortfarande inte varför - har företaget någon policy som inte tillåter att ni använder eget wifi? I annat fall verkar det som om du gör dator/mobiltelefonanvändning onödigt krångligt regler kring wifi och att du inte vill googla ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frason:

Man kan skylla inkompetens på mycket. :D

Hoppas du får ordning på din fruktprodukt iallafall. :)

 

Menar du min kompetens/inkompetens?

En dator startar man sedan ska den bara fungera, mobiler likadant, fungerar enheter dåligt eller inte alls efter en uppdatering så lär det inte ha med en eventuell användares kompetens att göra.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Krille:

 

Jag förstår fortfarande inte varför - har företaget någon policy som inte tillåter att ni använder eget wifi? I annat fall verkar det som om du gör dator/mobiltelefonanvändning onödigt krångligt regler kring wifi och att du inte vill googla ;)

Nej, företaget har ingen dylik policy, jag släpper inte in annat än våra egna enheter i vårt eget Wi-Fi, finns ingen anledning, inte ens om jag hade en tvillingbrorsa skulle jag ge behörighet till mitt nät.

En mobil startar man sedan funkar den tills batteriet tar slut.

Gåggla gör jag med jobbmobilen om det behövs, på våra privata enheter går det inte då Gåggel kräver att man ska godkänna en kravlista på många sidor för att få använda deras söktjänst, det känns inte ok, inte ens om texten varit på svenska.

det blir dessutom lite roligare med lite tjöt och kul kommentarer på Mpr...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Gåggla gör jag med jobbmobilen om det behövs, på våra privata enheter går det inte då Gåggel kräver att man ska godkänna en kravlista på många sidor för att få använda deras söktjänst, det känns inte ok

Prova en av dessa: https://www.startpage.com/           https://searx.me/

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Nej, företaget har ingen dylik policy, jag släpper inte in annat än våra egna enheter i vårt eget Wi-Fi, finns ingen anledning, inte ens om jag hade en tvillingbrorsa skulle jag ge behörighet till mitt nät.

En mobil startar man sedan funkar den tills batteriet tar slut.

Gåggla gör jag med jobbmobilen om det behövs, på våra privata enheter går det inte då Gåggel kräver att man ska godkänna en kravlista på många sidor för att få använda deras söktjänst, det känns inte ok, inte ens om texten varit på svenska.

det blir dessutom lite roligare med lite tjöt och kul kommentarer på Mpr...

 

Allt du gör på internet samlas in och analyseras av ett antal aktörer som har som syfte att tjäna pengar på det.  Enda skillnaden är att Google i alla fall informerar om att de gör det.  

 

Så att "vägra Google" har i praktiken ingen betydelse så länge du använder internet. Enda sättet att i alla fall vara lite anonym är att köpa någon mer avancerad anonymitetstjänst.  

 

Själv lever jag farligt då jag senast i helgen tillät mina vänners barn att använda vårt wifi ;) Än har Säpo inte knackat på.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Nej, företaget har ingen dylik policy, jag släpper inte in annat än våra egna enheter i vårt eget Wi-Fi, finns ingen anledning, inte ens om jag hade en tvillingbrorsa skulle jag ge behörighet till mitt nät.

En mobil startar man sedan funkar den tills batteriet tar slut.

Gåggla gör jag med jobbmobilen om det behövs, på våra privata enheter går det inte då Gåggel kräver att man ska godkänna en kravlista på många sidor för att få använda deras söktjänst, det känns inte ok, inte ens om texten varit på svenska.

det blir dessutom lite roligare med lite tjöt och kul kommentarer på Mpr...

Det låter lite som att du inte vill att det ska fungera.  Har du någon konstig egen policy om att inte koppla upp mot din wifi får du väl söka upp ett annat wifi. Annars är det väl bara att koppla bort den från din wifi när du väl fått den aktiverad. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte att gå in på Wi-Fi på jobbet i morse, efter ca15 min lade jag ner.

När chefen dök upp så blev kommentaren: försökte ringa innan men din mobil verkar inte vara igång....

Efter en dryg timme kom han tillbaka med en fungerande Ajfåne, det hade krävts ett samtal till vår IT-tjänst.....

 

Ingen aning vad problemet var.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Krille:

 

Allt du gör på internet samlas in och analyseras av ett antal aktörer som har som syfte att tjäna pengar på det.  Enda skillnaden är att Google i alla fall informerar om att de gör det.  

 

Så att "vägra Google" har i praktiken ingen betydelse så länge du använder internet. Enda sättet att i alla fall vara lite anonym är att köpa någon mer avancerad anonymitetstjänst.  

 

Själv lever jag farligt då jag senast i helgen tillät mina vänners barn att använda vårt wifi ;) Än har Säpo inte knackat på.

 

/Krille

Vi håller på att sätta upp kameror på gården och när detta är färdigt så får dessa ett eget system på något vis, tills dess kopplas inget annat än egna prylar in.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Det låter lite som att du inte vill att det ska fungera.  Har du någon konstig egen policy om att inte koppla upp mot din wifi får du väl söka upp ett annat wifi. Annars är det väl bara att koppla bort den från din wifi när du väl fått den aktiverad. 

Jag har försökt att få Ajfånen att funka ganska lång tid, så att jag inte vill att den ska fungera är helt fel, däremot så anser jag att en mobil liksom en dator ska fungera 24/7 utan att användaren ska behöva meka med något alls.

Vad gäller vårt Wi-Fi så håller vi på att sätta upp kameror på gården och när detta är färdigt så får dessa ett eget system på något vis, tills dess kopplas inget annat än egna prylar in.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Krille:

Själv lever jag farligt då jag senast i helgen tillät mina vänners barn att använda vårt wifi ;) Än har Säpo inte knackat på.

Nä, men om du använder vpn så avslöjade ungarna din IP adress, såvida du inte har installerat vpn på routern. :P

Det kanske är en anledning till att Ugly inte släpper in vem som helst på sin uppkoppling.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Krille:

 

Allt du gör på internet samlas in och analyseras av ett antal aktörer som har som syfte att tjäna pengar på det.  Enda skillnaden är att Google i alla fall informerar om att de gör det.  

 

Så att "vägra Google" har i praktiken ingen betydelse så länge du använder internet. Enda sättet att i alla fall vara lite anonym är att köpa någon mer avancerad anonymitetstjänst.  

 

Själv lever jag farligt då jag senast i helgen tillät mina vänners barn att använda vårt wifi ;) Än har Säpo inte knackat på.

 

/Krille

Det är sant att man inte kan vara 100% anonym om man använder internet. Men snokandet av bland Google kan minimeras... på macOS i Safari med tillägget Ghostery som blockerar javascript som försöker följa vilka sidor jag går in på. På just denna sida blockerar Ghostery två instanser av Googles ogenerade snokande, Adsense och Analytics. FU Google...

 

Vad gäller denna tråds titel så tror jag knappast Apple är särskilt intresserade av anställa någon med "meriten" att ha bidragit till W10.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Lite nyttig läsning för er som använder VPN-tjänster privat för att antingen dölja det ni gör eller få tillgång till svenska tjänster utomlands

 

https://kryptera.se/darfor-ska-du-inte-anvanda-vpn-⚠️/

Därför kör man företagets VPN med tvåfaktorsautentisering eller köper från ett säkert företag. Ingenting är gratis ute på internet utan att det surt kan slå tillbaka.
 

Ändrades av 65Selander
Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Nemo:

Nä, men om du använder vpn så avslöjade ungarna din IP adress, såvida du inte har installerat vpn på routern. :P

Det kanske är en anledning till att Ugly inte släpper in vem som helst på sin uppkoppling.

Jag använder inte vpn privat så IP adressen är redan avslöjad :D

 

På jobbet är det naturligtvis helt andra säkerhetskrav men privat ser jag ingen som helst anledning att lägga tid och pengar på att använda vpn just för att få någon form av ökad säkerhet. 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Krille:

Jag använder inte vpn privat så IP adressen är redan avslöjad :D

 

På jobbet är det naturligtvis helt andra säkerhetskrav men privat ser jag ingen som helst anledning att lägga tid och pengar på att använda vpn just för att få någon form av ökad säkerhet. 

 

/Krille

Inte jag heller... möjligen kan VPN vara användbart för att lura Netflix och SVT lite :) 

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Inte jag heller... möjligen kan VPN vara användbart för att lura Netflix och SVT lite :) 

 

Herr Chang har talat.

Det är ju helt sant att det kan vara en bra anledning.  Själv klarar jag mig med att skapa ett amerikanskt ituneskonto som Apple tillåter trots att de antagligen vet att jag befinner mig i Sverige :) 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...