Jump to content
IGNORERAD

Bilder på frugans nya hak.


Moipenyang

Recommended Posts

Från att stolparna restes så var hon igång efter 9 veckor :) Vi har hemkörning också som verkar va populärt,iaf bland pokerspelande tanter som inte kan slita sig loss från spelandet 555!

 

20170309_081201.jpg

20170309_082239.jpg

20170309_113544.jpg

20170313_122547.jpg

20170313_122625.jpg

20170315_133257.jpg

20170315_180558.jpg

20170317_113738.jpg

20170323_104209.jpg

20170323_163736.jpg

20170330_105940.jpg

20170330_110026.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    23

  • Galten

    2

  • svampen

    2

  • Dolemon

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sorry,råka bli en massa dubbla bilder :) Chrome som strula och stängdes av och det blev lite konstigt ibland. Säkert jag hehe

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga bilder och lycka till med bissnisen.

Räkna inte med stora pengar för vad jag sett så är de glada om det går jämt ut.

Tjejens syster hade en som inte gick ihop men bytte inriktning och kör ut mat till arbetsplatser mm istället.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Galten:

Härliga bilder och lycka till med bissnisen.

Räkna inte med stora pengar för vad jag sett så är de glada om det går jämt ut.

Tjejens syster hade en som inte gick ihop men bytte inriktning och kör ut mat till arbetsplatser mm istället.

Nä har inte räknat med nån vinst själv men hon tjänar in maten för dagen iaf. Odlar egen fisk och lite annat för försäljning så inte så mkt utgifter. 

Sen är det mer kul för min del med lite verksamhet och pyssel när man är där :)

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Moipenyang:

Nä har inte räknat med nån vinst själv men hon tjänar in maten för dagen iaf. Odlar egen fisk och lite annat för försäljning så inte så mkt utgifter. 

Sen är det mer kul för min del med lite verksamhet och pyssel när man är där :)

Gott, du har fötterna på jorden:smile:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i Thailand finns denna eminenta restaurang?

Skall besöka BKK, Khoenkeng, korat, Jomtien nästa månad

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev born41:

Var i Thailand finns denna eminenta restaurang?

Skall besöka BKK, Khoenkeng, korat, Jomtien nästa månad

 

Born41

Det är en bra bit bort :) Väst om Udon Thani,närmast e nog Khon Kaen 25 mil bort hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt med folk som vågar satsa!

Snyggt bygge!

Jag kan tycka det är underligt att lägga en massa pengar på ett nybygge, och sen snåla in och ha en handtextad meny...

 

En liten fråga bara, jag såg inga avlopp, golvbrunnar, diskbänkar eller vattenledningar?

Sköter ni allt sådant på baksidan?

 

EDIT: Dum jag är, tänkte som en svensk igen, sorry.

 

MVH Tommy

 

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Trevligt med folk som vågar satsa!

Snyggt bygge!

Jag kan tycka det är underligt att lägga en massa pengar på ett nybygge, och sen snåla in och ha en handtextad meny...

 

En liten fråga bara, jag såg inga avlopp, golvbrunnar, diskbänkar eller vattenledningar?

Sköter ni allt sådant på baksidan?

 

EDIT: Dum jag är, tänkte som en svensk igen, sorry.

 

MVH Tommy

 

 

Jag tycker också det är kul, men jag lägger till

1. hur lång tid räknar ni med att det tar innan investeringen är tillbaks.

2. behövs det en fråga 2?........................

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Cavemannen:

1. hur lång tid räknar ni med att det tar innan investeringen är tillbaks.

 

Enligt TS: 

Citat

 

Nä har inte räknat med nån vinst själv men hon tjänar in maten för dagen iaf. Odlar egen fisk och lite annat för försäljning så inte så mkt utgifter. 

Sen är det mer kul för min del med lite verksamhet och pyssel när man är där

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Och du som är så jäkla clever, hur lång tid?

 

Du verkar inte förstå. Han är inte intresserad av att göra någon vinst av "investeringen". Det finns annat här i livet som är viktigare än att tjäna pengar på allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Nemo:

Du verkar inte förstå. Han är inte intresserad av att göra någon vinst av "investeringen". Det finns annat här i livet som är viktigare än att tjäna pengar på allt.

 

Ja, hålla tanten sysselsatt kan vekligen vara en bra investering... 555

 

Förstår vad du är ute efter. Frugan får något vettigt att syssla med. Kan känna sig stolt över det och må bra.

 

Det är fint av TS att investera i frugans lycka. Därtill även statusen i familjen och byn. Så de pengarna kan vara väl spenderade för att hålla henne lugn och glad. 

 

Det har TS igen många gånger om. Att sedan själva bygget aldrig kommer betala sig... det må så vara... men inte många "investeringar" som görs ute i byarna av falanger som någonsin lönar sig... för falangen... :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Jag tycker också det är kul, men jag lägger till

1. hur lång tid räknar ni med att det tar innan investeringen är tillbaks.

2. behövs det en fråga 2?........................

Är nog  marken som våra barn kommer att casha in på sen när det är dags är jag övertygad om,inget jag tänkt att tjäna på utan kan lika bra sysselsätta frugan som gillar att laga mat,god mat dessutom :).  Ganska små pengar som investerats i bygget faktiskt.  

Trivselfaktorn är ngt högre med ett socialt ställe jämfört med en tyst uteplats i en hängmatta dessutom ;)

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

 

Ja, hålla tanten sysselsatt kan vekligen vara en bra investering... 555

 

Förstår vad du är ute efter. Frugan får något vettigt att syssla med. Kan känna sig stolt över det och må bra.

 

Det är fint av TS att investera i frugans lycka. Därtill även statusen i familjen och byn. Så de pengarna kan vara väl spenderade för att hålla henne lugn och glad. 

 

Det har TS igen många gånger om. Att sedan själva bygget aldrig kommer betala sig... det må så vara... men inte många "investeringar" som görs ute i byarna av falanger som någonsin lönar sig... för falangen... :big_smile:

Håller med. :)  Gillar dock att investera i mark som knappast går ned i värde som kidsen får sen.  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

Du verkar inte förstå. Han är inte intresserad av att göra någon vinst av "investeringen". Det finns annat här i livet som är viktigare än att tjäna pengar på allt.

Helt rätt :)  

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:

Trevligt med folk som vågar satsa!

Snyggt bygge!

Jag kan tycka det är underligt att lägga en massa pengar på ett nybygge, och sen snåla in och ha en handtextad meny...

 

En liten fråga bara, jag såg inga avlopp, golvbrunnar, diskbänkar eller vattenledningar?

Sköter ni allt sådant på baksidan?

 

EDIT: Dum jag är, tänkte som en svensk igen, sorry.

 

MVH Tommy

 

 

Tack,kul att höra :)

Diskbänk finns med avlopp såklart,mest för kaffe/thaidryck pysslets skull. Större disk fixas utomhus. Menyn lägger jag mig inte i,men tycker väl att det är ok med handskrivna som många har. Sen har hon riktiga pärm menyer som hon gjort själv med dator och printat ut. Fick nån nytta iaf av datautbildningen hon gick i ett par år som avslutades i våras haha!

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...