Jump to content
IGNORERAD

Thaifiske kan vara lite speciellt ibland


Moipenyang

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad gör man stål av:look_down: Har du provat en te, x Franskskruv i Thai en 8 mm drar man skit lätt

ha ha, du kan ju fan i mig inte vara på riktigt! Jag skrev ju att deras stål var dåligt, medan vårat järn är lika! Järn är ett grundämne medan stål är en legering. 100% järn används inte utan blandas till viss del med andra grundämnen för att få en vill egenskap.

Kol, krom och molybden är några av dem.

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    17

  • Stefan

    15

  • Cavemannen

    9

  • Moipenyang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev Stefan:

ha ha, du kan ju fan i mig inte vara på riktigt! Jag skrev ju att deras stål var dåligt, medan vårat järn är lika! Järn är ett grundämne medan stål är en legering. 100% järn används inte utan blandas till viss del med andra grundämnen för att få en vill egenskap.

Kol, krom och molybden är några av dem.

//S 

Järn utvinns av malm eller hur, asiens malm är skit därav dåligt järn, dåligt stål. dessutom fuskas det i deras anrikningsverk

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Boa52:

Din utbildning har varit förgäves så är det bara, vissa kan tro att dom gott en utbildning men kom inte ihåg nåt av den

Utan försök att tänka om en metkrok är rak eller krokig det räcker nog din utbildning till, tänk försiktigt

Går det bra att fiska med en rak metkrok?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Järn utvinns av malm eller hur, asiens malm är skit därav dåligt järn, dåligt stål. dessutom fuskas det i deras anrikningsverk

Ja, men fortfarande är järn just järn, oavsett vart malmen kommer ifrån. Att sedan malmen är av sämre kvalité och innehåller oönskade föroreningar är en helt annan sak. Ett grundämne i Thailand är det samma som i Sverige, förstår du skillnaden nu?

  

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Boa52:

Tror inte många här vill dricka C2H6O Din kemi är inte den bästa C2 H6O  är väl ett drivmedel i gasform om jag minns rätt

C2H5OH dricker vi väl som alcohol

ha ha, det var ju liksom meningen med det hela!

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Stefan:

Ja, men fortfarande är järn just järn, oavsett vart malmen kommer ifrån. Att sedan malmen är av sämre kvalité och innehåller oönskade föroreningar är en helt annan sak. Ett grundämne i Thailand är det samma som i Sverige, förstår du skillnaden nu?

  

Ingenting i Thailand är samma som här, grudämnet i boken ja men när det bearbetas i Asien är det så mycket föroreningar att

hållfastheten är kass plus att deras malm från början är också dålig. För mycke C2H6O för dej

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Ingenting i Thailand är samma som här, grudämnet i boken ja men när det bearbetas i Asien är det så mycket föroreningar att

hållfastheten är kass plus att deras malm från början är också dålig. För mycke C2H6O för dej

Var väl just det jag skrev eller?

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Stefan:

ha ha, det var ju liksom meningen med det hela!

 

Skit snack från dej du kan inte ens Googla rätt, men snacka kan du, skit

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

Skit snack från dej du kan inte ens Googla rätt, men snacka kan du, skit

En världsberömd svenktillverkad metkrok tack, nu har jag frågar snart 10ggr och du undviker att svara......

vet du ingen? hade du FEL! ???

Hahahahahaha din lilla NOLLA!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

En världsberömd svenktillverkad metkrok tack, nu har jag frågar snart 10ggr och du undviker att svara......

vet du ingen? hade du FEL! ???

Hahahahahaha din lilla NOLLA!

Jag kommer aldrig få ett svar, för jag visste redan i trådens start när Boa skrev om Världsberömda svenska metkrokar.

Svaret är .....det finns inte.............Sverige har ingen berömd kroktillverkare, tyvärr.

Och det vet alla vi som har ens lite intresse av fiske............

Boa har ingen AAAAaaaning......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Skaplig mört de fått, ska vara i Khonburri utanför Korat.

Catfish på 150 kg.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Skaplig mört de fått, ska vara i Khonburri utanför Korat.

Catfish på 150 kg.

 

Fiskat runtomkring Korat Men inte hittat detta ställe,,,Min e bara på 32kg.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-09-07 at 17:54, skrev Boa52:

Vid mycket regn söker Thai folket fisk i alla diken. Vi köpte med oss små metkrokar ca hundra st när vi åkte ner sist

dom som finns i Thai är för veka så hela släkten fick metkrokar,  Dom vet också att Sweden have the best

Huva vad glad dom blev

Har fiskat en hel del med thailändska krokar både i sverige och Thailand, har även testat dom billiga (typ 100 st för 25 bath),  har inte märkt av att dom är direkt "veka", du snackar i nattmössan precis som vanligt din tomte..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Stefan:

Va fan! Det är ju min hemby, min största fisk där är typ 10 kilo!

//S

Storleken på fångst beror nog på storleken på metmasken :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska tydligen vara tagen i Lam Plai Mat sydost om KhonBuri. Jag bor ju i KhonBuri när jag är i Thailand så det blir att ta motorcykeln i februari och kolla.. Vägen går förbi Alex krog med så det blir väl ett besök där med.

 

Ändrades av fiskarn
fel Stavning

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev fiskarn:

Ska tydligen vara tagen i Lam Plai Mat sydost om KhonBuri. Jag bor ju i KhonBuri när jag är i Thailand så det blir att ta motorcykeln i februari och kolla.. Vägen går förbi Alex krog med så det blir väl ett besök där med.

 

Vi bor ganska nära varandra i Khonburi, vi kanske kunde åka till det stället och fiska tillsammans?

Här bor vi!

khonburi.thumb.JPG.7d3be07264f29a41bcb8eb109dba52ff.JPG 

Enligt frugan ska fiskestället ligga i Lam Plai Mat, inte i Khonburi utan i Buriram.

Jag frågade fugan varför hon inte berättat att det finns sådana fiske ställen runt hörnet, hör och häpna, svaret blev: "du har inte frågat"!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Stefan:

Vi bor ganska nära varandra i Khonburi, vi kanske kunde åka till det stället och fiska tillsammans?

Här bor vi!

khonburi.thumb.JPG.7d3be07264f29a41bcb8eb109dba52ff.JPG 

Enligt frugan ska fiskestället ligga i Lam Plai Mat, inte i Khonburi utan i Buriram.

Jag frågade fugan varför hon inte berättat att det finns sådana fiske ställen runt hörnet, hör och häpna, svaret blev: "du har inte frågat"!

//S

Nu har hon ändrat sig och menar att stället ligger utanför Soeng Sang! Borde finnas någon här som kan ge klarhet i detta! ;)

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stefan:

Vi bor ganska nära varandra i Khonburi, vi kanske kunde åka till det stället och fiska tillsammans?

Här bor vi!

 

Enligt frugan ska fiskestället ligga i Lam Plai Mat, inte i Khonburi utan i Buriram.

Jag frågade fugan varför hon inte berättat att det finns sådana fiske ställen runt hörnet, hör och häpna, svaret blev: "du har inte frågat"!

//S

Faktum är att den ligger i SoengSang distrikt, var tvungen o googla lite.......vi brukar kalla dammen för Had shom tawan, men det är väl "stranden" som heter så kanske.....eller hur man nu stavar :)

De säger ju Khon burri i filmsnutten, bara 15km från mig dit ju, men har bara fått småfisk där.

59e2779177291_Skarmavbild2017-10-14kl_22_44_59.png.115fb322ee477be906da32e6f56ff4ac.png

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Faktum är att den ligger i SoengSang distrikt, var tvungen o googla lite.......vi brukar kalla dammen för Had sham tawan.....eller hur man nu stavar :)

De säger ju Khon burri i filmsnutten, bara 15km från mig dit ju.

59e2779177291_Skarmavbild2017-10-14kl_22_44_59.png.115fb322ee477be906da32e6f56ff4ac.png

Då fick vi klarhet i det, Tack!

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Stefan:

Nu har hon ändrat sig och menar att stället ligger utanför Soeng Sang! Borde finnas någon här som kan ge klarhet i detta! ;)

//S

Förstod vilken damm det var men har aldrig vart dit och kollat men det är väl dags nu. Vi bor i området bakom sjukhuset så man får åka förbi glädjehusen för att komma hem ;-)

 

KhonBuri.jpg

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...