Jump to content
IGNORERAD

Aldrig mera Thai Airways


janne_h

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev Boa52:

Förklar om du kan, men du bara pratar sk

Ja hur ska jag förklara det, jag tyckte att kommentaren var högst ointressant.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    14

  • janne_h

    12

  • Soengsang

    9

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Ja hur ska jag förklara det, jag tyckte att kommentaren var högst ointressant.

 

Varför är det bra med direkt flyg om man bor nära en flygplats, ganska intressant åsikt

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför är det bra med direkt flyg om man bor nära en flygplats, ganska intressant åsikt

Men kära du.. jag citerade Fantomens inlägg att det var högst ointressant. Jag har inte skrivit något om direktflyg eller inte. Läs lite innan du hoppar på folk.

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför är det bra med direkt flyg om man bor nära en flygplats, ganska intressant åsikt

Det kan vara bra med direktflyg även om man bor långt ifrån en flygplats,sedan skrev han en flygplats  SOM HAR direktflyg.

Citera rätt person också Boa.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev B747:

Det kan vara bra med direktflyg även om man bor långt ifrån en flygplats,sedan skrev han en flygplats  SOM HAR direktflyg.

Citera rätt person också Boa.

Blir det någon grogg idag? Jag försöker köra ikapp, trodde att jag skulle jobba imorgon men så blir det inte.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Blir det någon grogg idag? Jag försöker köra ikapp, trodde att jag skulle jobba imorgon men så blir det inte.

 

Tyvärr inte jag har jour i helgen så det får bli cola bara.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev B747:

Det kan vara bra med direktflyg även om man bor långt ifrån en flygplats,sedan skrev han en flygplats  SOM HAR direktflyg.

Citera rätt person också Boa.

Jag citerade Stoneys först sen svarade jag kalasbullen, det gäller att kunna läsa 2 inlägg och  komma i håg

vad man läst:sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev John Khonken:

Att betala ca 50 % mer för direktflyg med Thai. Där nästan allt är sämre är ibland svårt

Inte svårt om man har råd.:look_down:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev B747:

Tyvärr inte jag har jour i helgen så det får bli cola bara.

Usch då, ja men det kommer ju flera helger.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Usch då, ja men det kommer ju flera helger.

Propellergubben har många helger:smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev uptoyou:

Tur att vi är olika, jag avskyr mellanlandningar :) 

Ja det är en himla tur att vi är olika annars vore nog livet rätt så tråkigt. Jag älskar väl inte heller mellanlandningar och skiljer det  upp till en 1000-lapp i biljettpris så tar jag givetvis direktflyg men denna gång så var prisskillnaden nästan 6000 och då tar jag gärna ett stopp på vägen.

Vad jag menar med att thai är överreklamerade är just deras höga priser.

13 timmar sedan, skrev frason:

Intressant.

Inte alls så intessant men jag ljög lite grann, jag skulle skrivit att jag aldrig flyger från Arlanda numera. Nu tar jag alltid direkttåg från Kalmar till Kastrup, tåget stannar under flygplatsen, sedan tar man rulltrappan upp till incheckningen, 150 - 200 meter från där man går av tåget, smidigt som tusan så aldrig mer Arlanda om det blir någon Sverigeresa över huvud taget fler gånger.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja det är en himla tur att vi är olika annars vore nog livet rätt så tråkigt. Jag älskar väl inte heller mellanlandningar och skiljer det  upp till en 1000-lapp i biljettpris så tar jag givetvis direktflyg men denna gång så var prisskillnaden nästan 6000 och då tar jag gärna ett stopp på vägen.

Vad jag menar med att thai är överreklamerade är just deras höga priser.

Inte alls så intessant men jag ljög lite grann, jag skulle skrivit att jag aldrig flyger från Arlanda numera. Nu tar jag alltid direkttåg från Kalmar till Kastrup, tåget stannar under flygplatsen, sedan tar man rulltrappan upp till incheckningen, 150 - 200 meter från där man går av tåget, smidigt som tusan så aldrig mer Arlanda om det blir någon Sverigeresa över huvud taget fler gånger.

Smidigt, själv tar jag bilen 10 minuter (eller buss 13 minuter) till Arlanda och sen ett direktflyg.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja det är en himla tur att vi är olika annars vore nog livet rätt så tråkigt. Jag älskar väl inte heller mellanlandningar och skiljer det  upp till en 1000-lapp i biljettpris så tar jag givetvis direktflyg men denna gång så var prisskillnaden nästan 6000 och då tar jag gärna ett stopp på vägen.

Vad jag menar med att thai är överreklamerade är just deras höga priser.

Inte alls så intessant men jag ljög lite grann, jag skulle skrivit att jag aldrig flyger från Arlanda numera. Nu tar jag alltid direkttåg från Kalmar till Kastrup, tåget stannar under flygplatsen, sedan tar man rulltrappan upp till incheckningen, 150 - 200 meter från där man går av tåget, smidigt som tusan så aldrig mer Arlanda om det blir någon Sverigeresa över huvud taget fler gånger.

Direkttåg Kalmar - Kastrup.?

Tror nog det gör ett par stopp på vägen.😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2017-09-07 at 06:25, skrev janne_h:

Surt sa räven om rönnbären. Att vara avundsjuk på en hund kan aldrig vara bra. Jag tog fram buren igår som ninja brukar resa i. Han ville inte gå ut ur buren. Utan väntade bara på att börja resa. Så att han mår dåligt är nånting som du bara tror och fått för dig. Hund pensionat, tillåt mig skratta. Det handlar om flera månader. Och ett hund pensionat låser ofta in hunden på begränsad yta under hela vistelsen. Knappast en stimulerande miljö för en liten hund. Hund pensionat handlar ju mest bara om förvaring och knappast om trivsam semester för hunden. Dessutom så är det ju månader och inte veckor vi pratar om.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
 

 

Vem kan veta att du tänker stanna 9-10 månader?

 

Normala thairesenärer stannar ju 2 veckor- 1 månad.

 

Du skriver ju om semester så tar man för givet att det inte handlar om månader i sträck.

 

Jag är inte avundsjuk på hunden däremot vet man ju att bland annat hörselintryck kan vara väldigt skrämmande för en hund och ett flygplan som startar eller landar kan vara direkt dödligt för ett djur.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev kalasbullen:

Ja hur ska jag förklara det, jag tyckte att kommentaren var högst ointressant.

 

Nää, du har väl aldrig skrivit något, du bara kommenterar andra :D

ps. har du aldrig några egna åsikter du vill dela med dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Stoneys:

Direkttåg Kalmar - Kastrup.?

Tror nog det gör ett par stopp på vägen.😉

Visst är det stopp men inga byten så jag sitter lugnt kvar i sätet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev stefan5300:

Visst är det stopp men inga byten så jag sitter lugnt kvar i sätet.

hahaha.... var inte så jävla säker på det, de där tågen går lite som de vill :D 

förr gick de som tåget, idag får man vara glad om de går var annan gång.........

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Ja det är en himla tur att vi är olika annars vore nog livet rätt så tråkigt. Jag älskar väl inte heller mellanlandningar och skiljer det  upp till en 1000-lapp i biljettpris så tar jag givetvis direktflyg men denna gång så var prisskillnaden nästan 6000 och då tar jag gärna ett stopp på vägen.

Vad jag menar med att thai är överreklamerade är just deras höga priser.

Inte alls så intessant men jag ljög lite grann, jag skulle skrivit att jag aldrig flyger från Arlanda numera. Nu tar jag alltid direkttåg från Kalmar till Kastrup, tåget stannar under flygplatsen, sedan tar man rulltrappan upp till incheckningen, 150 - 200 meter från där man går av tåget, smidigt som tusan så aldrig mer Arlanda om det blir någon Sverigeresa över huvud taget fler gånger.

Ja du Stefan, Då har du förtjänat en skön flygresa efter timmarna på sunktåget.  Tågseten Kalmar-Köpenhamn var en nödlösning när bron "plötsligt" stod klar. Egentligen är de  inköpta för regional trafik i Skåne, ej anpassade för längre distanser.  Ingen riktig plats för bagage i kupeerna, få toaletter, hårda säten utan justering ryggstöd,  ingen restaurangvagn. I bästa fall ibland en kaffevagn mellan Älmhult -Alvesta. Reste själv frekvent med dessa tåg 2000-2013, de senare åren döpte vi som åker ofta  dem till sunktågen. Ofta minst en trasig toalett, en eller två dörrar ur funktion mm.  Då och då ändrades rutten , plötsligt blev Malmö slutstation på nedresan, vi fick ta bagaget och leta rätt på nästa tåg över bron.  Det gick så långt att när jag reste privat hade förmiddagsflyg från Kastrup reste vi ned kvällen före, övernattade. Utifall att!

 Sorry for att det blev OT.

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Cavemannen:

hahaha.... var inte så jävla säker på det, de där tågen går lite som de vill :D 

förr gick de som tåget, idag får man vara glad om de går var annan gång.........

Ja just för att slippa de problemen så blir det förhoppningsvis ingen mer Sverigeresa16470136-emoticon-visar-tummen-upp.jpg.431740a359c502348b66f2416feb3813.jpg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Vem kan veta att du tänker stanna 9-10 månader?
 
Normala thairesenärer stannar ju 2 veckor- 1 månad.
 
Du skriver ju om semester så tar man för givet att det inte handlar om månader i sträck.
 
Jag är inte avundsjuk på hunden däremot vet man ju att bland annat hörselintryck kan vara väldigt skrämmande för en hund och ett flygplan som startar eller landar kan vara direkt dödligt för ett djur.
 
BTT
Vad får du alltifrån? Var menar du att jag skriver ordet semester? Jag jobbar i Bangkok, så det är inte mycket till semester. Hundar som dör vid start och landning. Vad har du fått detta ifrån? Har aldrig hört talas om hundar som dör vid start och landning?
Som vanligt så yttrar du dig om saker du inte har en aning om.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev sarne:

Ja du Stefan, Då har du förtjänat en skön flygresa efter timmarna på sunktåget.  Tågseten Kalmar-Köpenhamn var en nödlösning när bron "plötsligt" stod klar. Egentligen är de  inköpta för regional trafik i Skåne, ej anpassade för längre distanser.  Ingen riktig plats för bagage i kupeerna, få toaletter, hårda säten utan justering ryggstöd,  ingen restaurangvagn. I bästa fall ibland en kaffevagn mellan Älmhult -Alvesta. Reste själv frekvent med dessa tåg 2000-2013, de senare åren döpte vi som åker ofta  dem till sunktågen. Ofta minst en trasig toalett, en eller två dörrar ur funktion mm.  Då och då ändrades rutten , plötsligt blev Malmö slutstation på nedresan, vi fick ta bagaget och leta rätt på nästa tåg över bron.  Det gick så långt att när jag reste privat hade förmiddagsflyg från Kastrup reste vi ned kvällen före, övernattade. Utifall att!

 Sorry for att det blev OT.

 

 

Visst är det som du skriver med komforten men det står jag ut med i 4 timmar, det är ändå mycket billigare och smidigare att ta sig till Kastrup än till Arlanda.

En gång har jag fått byta i Malmö och då har jag rest med tåget många gånger. Det billigaste jag betalat för tågbiljett tur och retur är 92 kronor och det var jäkligt billigt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Vem kan veta att du tänker stanna 9-10 månader?

 

Normala thairesenärer stannar ju 2 veckor- 1 månad.

 

Du skriver ju om semester så tar man för givet att det inte handlar om månader i sträck.

 

Jag är inte avundsjuk på hunden däremot vet man ju att bland annat hörselintryck kan vara väldigt skrämmande för en hund och ett flygplan som startar eller landar kan vara direkt dödligt för ett djur.

 

BTT

Nja det flygs en hel del hundar hela tiden

Ett exempel från bara en flygplats Heatrow

10-thousand dogs, 6-thousand cats and 30-million fish passed through London Heathrow Airport last year (that's more fish than humans!). Animal Health Officer Mel Hart took us on a tour of the Animal Reception Centre.

 

Går någon dokumentär om detta ställe på någon kanal

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev frason:

Smidigt, själv tar jag bilen 10 minuter (eller buss 13 minuter) till Arlanda och sen ett direktflyg.

Rätt skönt att ha nära. Själv har jag 25 minuter från det jag låst dörren hemma  till incheckningen på Arlanda

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...