Jump to content
IGNORERAD

Janne Loffe ängeln Karlsson


audirs2

Recommended Posts

Som ni säkert hört så är Janne död! Vilken var din bästa filma av han? Göta kanal ligger nära till!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    4

  • edvardpop

    2

  • Kenneth4618

    2

  • Fritz

    2

Mest aktiva i denna tråd

Tråkiga nyheter! Men han var både gammal och sjuk. Han var kul att titta på, hade ofta positiva karaktärer i filmerna. Man blev glad av att titta på honom - ungefär som Jon Skolmen var till Lasse Åberg.

Kikade senast på Gräsänklingar, som egentligen inte är någon höjdarfilm, men har ett par roliga avsnitt.

Bästa filmen.....knepigt men jag säger nog Göta Kanal jag också. Fast där är ju också många andra skojiga karaktärer.

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så håller jag nog Repmånad högst men det var väl mer en biroll där. Ser och hör hans skratt när jag tänker på han.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Repmånad var ju rätt kul.

Kanske gillar den mer för den spelades in i och runt Uppsala. På dansen på Stadshotellet var det några kompisar med som statister.

S1 som var regementet där harvade man runt i 10 månader 73 - 74. Golfscenen ute vid Söderby golfklubb mm

 

Vila i frid Loffe

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

R.I.P. Bästa filmen jag sett med Loffe. Vilken trummis!

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg den här rullen på bio för en massa år sedan. Vad jag kan minnas hände det inte så

mycket och filmen gick inte på i många knop men jag gillade den ändå...

 

https://www.oppetarkiv.se/video/2499297/vem-alskar-yngve-frej

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev edvardpop:

R.I.P. Bästa filmen jag sett med Loffe. Vilken trummis!

 

 

Lie Uriah Heep över det hela, fast man väntar sig ett:i put a spell on U!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro det blir Göta i kväll om Viaplay har den!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev acarls:

Någonstans i Sverige, där han spelar 111:an Elof "Loffe" Olsson. (Därav smeknamnet)

59a7c9218aadd_JanneLoffeNgStansSverige.jpg.2627887526085fbcc674e5cdee57fce3.jpg

Svårt, han gjorde så mycket bra. Fast Någonstans i Sverige var nog bäst.

Oh, vilken trummis! Fast mycket där har fallit i glömska hos mig, men jag kommer ihåg att jag var lite besviken att han slutade med musiken. Inte så många som haft äran att spela med Jimi Hendrix.

R.I.P 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Ledsamt och jag hade faktiskt svårt att förstå att han var 80 år......

Alla på kontoret sa samma sak: -"Va! Var han 80!?"

 

Härlig skådis, duktig trummis........:thumbsup:

 

Första Göta Kanal, Repmånad & Någonstans i Sverige är mina starkaste minnen........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 Han Flyttade ner till mina hemtrakter för en 15 år sen pga kärleken. såg han några gånger i olika affärer på orten. Stod bakom han en gång när han skulle köpa Blommor på växtmiljö skojade friskt med biträdet o jag hakade på lite,, slutade med att jag hjälpte han ut med det han köpte . Men kan inte precisera vilken film han var bäst i ,, För mig var han  en go glad  typ i de filmer han var med i....

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Wangthong:

Svårt, han gjorde så mycket bra. Fast Någonstans i Sverige var nog bäst.

Oh, vilken trummis! Fast mycket där har fallit i glömska hos mig, men jag kommer ihåg att jag var lite besviken att han slutade med musiken. Inte så många som haft äran att spela med Jimi Hendrix.

R.I.P 

Hendrix har spelat in än av deras låtar. Kommer inte ihåg namnet på den nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev mooton:

Hendrix har spelat in än av deras låtar. Kommer inte ihåg namnet på den nu.

Tax free..

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Benjamas:

Vi har ett kvarter här i Hua Hin som han har döpt.
Lyckliga Gatan Kv Kärleken

Stämmer bra . Minns när han bodde på A&B Guesthouse . Det var glada skratt dagarna i ända

R.I.P 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du  Janne "Loffe" Carlsson du har spridit mycket skratt och glädje omkring dig. Kommer ihåg när du var på besök i ett litet samhälle i Småland och körde ditt vanliga tugg på scenen. Lite svårt att kora bästa film, men det blir nog repmånad kan nog alla dina repliker i filmen...  Tycker att göta kanal 1:an är ok, mycket beroende på dom duktiga skådisarna - bl.a Magnus Härenstam, Stig Eriksson, Kim Anderzon med många fler.

 

Minns att du fick mycket kritik på -80 -90 talet från pk-maffian/kritikerna något som du tog upp i en intervju. Du blev något av en norm av allt som var dåligt!?? Mycket orättvist  tycker jag.

 

Ha det bra där uppe -  glöm inte att beställa bord på onsdag!     Skit på're...hehe

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Loffe var verkligen en glädjespridare i ordets rätta bemärkelse. Man minns hans smittande skratt när han skojade med "Morsgrisen" i Repmånad. Samt hans TV shower och Göta Kanalfilmerna. Vila i frid! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vila i frid Loffe!

 

Repmånad är filmen jag har som favorit bland filmerna, av en rätt lustig anledning...

 

1986, på hösten var det en stor repövning på Västkusten, med det fantasifulla namnet "Väst-86"

Jag var Kadett, tekniker i Kustartilleriet och basade över några 20 år äldre mekaniker i ett Kustartillerifort utanför Göteborg.

Minns att gubben som satt i telefonväxeln på vårt batteri var hög chef på Ericsson, han satt och ringde business samtal i smyg...

 

Kvällen då "Repmånad" visades för första gången på SVT, Var jag och en kurskamrat i Fältsjukhuset, inte för att vi var sjuka, utan för att nån centrifug-maskin som läkarna använde hade pajat...

Vi talade med narkosläkaren som också var inkallad på repövning, han beskrev problemet, och vi satte igång med reparationen..

Narkosläkaren stod och kollade ett tag, och jag frågade hur lustgas påverkade människor, han berättade...

Sen visade han, mycket noggrant, hur man ställde in Lustgas och syrgas för att undvika risken för syrebrist hos "Patienten".

Sen sa han att han skulle lämna oss, för att käka middag och att vi skulle låsa sjukhuset när vi var klara...

Jag och Jon, tittade på varandra och sa, tror du vi får testa? Klart vi får, var vårt konsensus, annars hade han väl inte visat korrekta inställningar på apparaten?

 

Fy faan vad skoj det var!!!

 

Efteråt gick vi in i sällskapsrummet, och såg "Repmånad", har nog aldrig skrattat så!!!

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-31 at 10:22, skrev edvardpop:

R.I.P. Bästa filmen jag sett med Loffe. Vilken trummis!

 

 

mycket bra musik 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska bidraga med en story .

Min fd svärfar var på en stor middag där Loffe var med, efter underhållningen så satt Loffe

bredvid svärgubben å mitt i middagen så skrattar han högt(som bara han kan) å sade till svärgubben

f-n vilken ful slips du har och fiskade upp en sax ur fickan och klippte av den,snacka om jubel i lokalen.

Svärgubben hade mkt kul åt denna händelse.

Kanske dom träffas igen nu rip.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man sett första avsnittet av "Någonstans i Sverige"! Bra film helt klart! Var det i Karlstad den spelades in?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Då har man sett första avsnittet av "Någonstans i Sverige"! Bra film helt klart! Var det i Karlstad den spelades in?

Nej.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...