Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Boa52

Engelsklärare

Recommended Posts

broder tuk tuk
20 timmar sedan, skrev Soengsang:

Och sen vaknade du 55555555

jag lurade ju danskens fruga att jag var dansk men som skåning är det ju inga större problem att undervisa även i danska.

För övrigt så lurade ägarinnan av skolan där jag jobbade även dom andra nationaliteternas frugor att jag var infödd lärare så jag hade inga moraliska principer angående detta.

Men det är ju så det funkar på dom flesta språkskolor i Thailand.

Man tar seden dit man kommer.

BTT

Nemo
54 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag anser ju att dom flesta bartjejer i Pattaya är i barerna ofrivilligt eftersom dom inte har mycket annat att välja på

Rena struntpratet. Det finns ju andra jobb, men de väljer det lättjefulla barjobbet med att sitta i knät på en farang och dricka lady drinks, jämfört med att vara tegelstenslangare på ett husbygge, arbete på fiskfabriken eller nån annan fabrik.

Nemo
17 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

vi som vistas i Udon

Dagens garv. Tack! :rotfl:

stefan5300
29 minuter sedan, skrev Nemo:

Rena struntpratet. Det finns ju andra jobb, men de väljer det lättjefulla barjobbet med att sitta i knät på en farang och dricka lady drinks, jämfört med att vara tegelstenslangare på ett husbygge, arbete på fiskfabriken eller nån annan fabrik.

Visst finns det jobb men att försörja sig själv och 2-3 barn med att langa tegelsten på ett bygge är nog inte så lätt, då är det nog lättare att ta ett barjobb med bättre inkomst.

samet

Absolut är det lättare. Jag håller med stefan till 100% Människan är född lat. Vi tar den lättaste vägen allt som oftast.

Det är ett val tjejerna gör. Ingen som tvingat dem. De kan välja att leva enkelt och jobba hårt på risfältet eller fabriken. Alternativt åka till glädjekvartern i någon av städerna, jobbar inte så hårt, tjänar bra pengar och drömmer om att träffa en god sponsor... 

Kenneth4618
5 timmar sedan, skrev Nemo:

Dagens garv. Tack! :rotfl:

Kul att man kan roa en idi*t :big_smile:

Var tror du vi  vistas när vi är i Thailand ?

Försätt med att sno andras bilder och lägga ut i forumet  istället för dina egna. Det är nog det enda du duger till

broder tuk tuk
22 timmar sedan, skrev samet:

Absolut är det lättare. Jag håller med stefan till 100% Människan är född lat. Vi tar den lättaste vägen allt som oftast.

Det är ett val tjejerna gör. Ingen som tvingat dem. De kan välja att leva enkelt och jobba hårt på risfältet eller fabriken. Alternativt åka till glädjekvartern i någon av städerna, jobbar inte så hårt, tjänar bra pengar och drömmer om att träffa en god sponsor... 

Jag anser och vet att dom flesta av tjejerna som hamnar i barsvängen gör det på grund av skulder eller hårt tryck från familj och släkt.

Mama och papa ska ha pengar.

Alla som varit i Pattaya någon längre tid vet att det första tjejen gör om hon träffat en faranggubbe i baren är att åka hem till hembyn och visa upp gubben för släkten. Det vill säga visa hur mycket pengar som nu finns att plocka ut.

Sen måste man ju minnas att antalet horor som kan ses i Pattaya är en försvinnande liten del av Thailands kvinnor så man ska väl ta det hela med en nypa salt och inse att den mycket lilla barvärlden inte på något sätt speglar resten av Thailands föräldrar- dotter förhållande.

Men jag vet att nästan alla tjejer som jobbar i baren gör det på grund av pengaproblem och inte girighet.

Om inte dessa tjejer haft dessa problem hade dom inte hamnat i baren i Pattaya.

BTT

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy