Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Boa52

Engelsklärare

Recommended Posts

Boa52
Precis nyss, skrev uptoyou:

Får inga pengar alls numera.

Min fru fick inget bidrag när hon flytta hit för 12 år sen. mera orolig för det K 4618 skriver

tror jag läst eller hört det nån gång att bara syskon och föräldrar får besöksvisum. Måste kolla upp det

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

gst
3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Är du med i FB så fråga här

https://www.facebook.com/groups/1603544279909465/

Har för mig att det brukar vara svårt och få visa för syskonbarn på besök.

En kompis till frugan har fått avslag flera gånger för besök av ett syskonbarn men mamman  till barnet varit här ett par gånger

Är nog bara tjejer det är svårt för. Min fru har haft ett syskonbarn på besök tillsammans med hans fru. Liten risk att han ska stanna kvar då ;) En kompis har försökt få hit sitt syakonbarn på besök och fått avslag. En annan kompis fick godkänt, och hon träffade naturligtvis  en man, och har nu sökt UT. Mig har nog ganska bra koll.på vad det gäller, åtminstone om det är singeltjejen. Vi hade en kompis till min fru här också för något år sedan, och hon skrev att hon var sambo, dessutom 50+, och fick OK.

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev gst:

Är nog bara tjejer det är svårt för. Min fru har haft ett syskonbarn på besök tillsammans med hans fru. Liten risk att han ska stanna kvar då ;) En kompis har försökt få hit sitt syakonbarn på besök och fått avslag. En annan kompis fick godkänt, och hon träffade naturligtvis  en man, och har nu sökt UT. Mig har nog ganska bra koll.på vad det gäller, åtminstone om det är singeltjejen. Vi hade en kompis till min fru här också för något år sedan, och hon skrev att hon var sambo, dessutom 50+, och fick OK.

Är en kille och de har försökt flera gånger. Kanske är som i Thailand att beror på vilket MIG man söker på ;)

Han är lite äldre nu

IMG_2038.thumb.JPG.1cdceeefc5ab9fa333531244d88c441d.JPG

möljis
1 timme sedan, skrev Boa52:

Min fru fick inget bidrag när hon flytta hit för 12 år sen. mera orolig för det K 4618 skriver

tror jag läst eller hört det nån gång att bara syskon och föräldrar får besöksvisum. Måste kolla upp det

Men hade ditt syskonbarn kommit från Somalia eller Afganistan så hade det

inte varit några problem att få visum. Väldigt märkligt, eller hur?

HuaHindinnge
10 minuter sedan, skrev möljis:

Hämta hem fruar från Ghana verkar inte vara så lätt heller.🤣

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Boa52
55 minuter sedan, skrev möljis:

Är nog samma problem från dom länderna med besöksvisa, förmodligen svårare

broder tuk tuk
On 2017-08-29 at 19:46, skrev HuaHindinnge:

Anställ @broder tuk tuk. Han har erfarenhet av att vara engelsklärare i Thailand. 

Säger han iallafall. 

Nja nu vistas jag ju inte i närheten av Udon Thani som tur är.

Annars tror jag säkert att det skulle funka hur bra som helst.

Har ju undervisat hundratatals thailändare både i engelska, tyska och svenska och även danska.

Fast jag föredrager ju att undervisa i Pattaya då kan man ju diskutera barlivet med tjejerna på samma gång som man undervisar dom.

BTT

Soengsang
4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Har ju undervisat hundratatals thailändare både i engelska, tyska och svenska och även danska.

Och sen vaknade du 55555555

Mankan
18 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Hämta hem fruar från Ghana verkar inte vara så lätt heller.🤣

Förhoppningsvis är migrationsverket lite mer klarsynta än garanten i de fallet

Nemo
20 timmar sedan, skrev Boa52:

Hon kan väl söka ett vanligt turistvisum.

Nemo
21 timmar sedan, skrev Boa52:

Vad jag vet får du inget bidrag när du läser på SFI som frivillig invandrare

Finns det något annat? Har aldrig hört talas om någon som ofrivilligt invandrade till Sverige.

Wangthong
21 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Är du med i FB så fråga här

https://www.facebook.com/groups/1603544279909465/

Har för mig att det brukar vara svårt och få visa för syskonbarn på besök.

En kompis till frugan har fått avslag flera gånger för besök av ett syskonbarn men mamman  till barnet varit här ett par gånger

21 timmar sedan, skrev gst:

21 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Är en kille och de har försökt flera gånger. Kanske är som i Thailand att beror på vilket MIG man söker på ;)

Han är lite äldre nu

IMG_2038.thumb.JPG.1cdceeefc5ab9fa333531244d88c441d.JPG

Frugans syskonbarn är här för tillfället. Han är här tre månader från juli - sept tillsammans med sina föräldrar. Han är ensamstående och arbetslös i Thailand har nyss gjort lumpen. Var inga problem med visat.

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Frugans syskonbarn är här för tillfället. Han är här tre månader från juli - sept tillsammans med sina föräldrar. Han är ensamstående och arbetslös i Thailand har nyss gjort lumpen. Var inga problem med visat.

Sverige börjar bli som Thailand :look_down:

Eller så är det lättare om föräldrarna också följer med

Kenneth4618
8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Nja nu vistas jag ju inte i närheten av Udon Thani som tur är.

Det tackar vi som vistas i Udon för ;)

broder tuk tuk
19 timmar sedan, skrev Nemo:

Finns det något annat? Har aldrig hört talas om någon som ofrivilligt invandrade till Sverige.

Beror väl på hur man definierar ordet ofrivilligt.

Jag anser ju att dom flesta bartjejer i Pattaya är i barerna ofrivilligt eftersom dom inte har mycket annat att välja på och detsamma gäller ju många av dom frugor som kommer till Sverige från Thailand.

Det är många som tusen gånger hellre skulle stannat kvar i Thailand och som definitivt inte skulle ha följt med gubben till Sverige. Men nu tvingas dom ju mer eller mindre mot sin egen vilja att följa med 60 + Lasse när dom egentligen helst såg att han for åt helvete.

Men allt leds ju av tanken på ett bättre ekonomiskt liv för framförallt barnen och mamma och pappa i Thailand så tjejerna offrar sig.

Och inga andra har bättre tålamod än en thailändska som har planer.

Jag tror att om gubbarna kunde se in i huvudet på sina thailändska frugor skulle dom häpna och bli förskräckta.

BTT

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy