Jump to content
IGNORERAD

Engelsklärare


Boa52

Recommended Posts

Hej

Ni som vistas i närheten av Udon thani vet ni nån bra Engelsk lärare. Min, min frus syster dotter ska komma hit i vår

och jag vill hon ska lära sej Engelska. Hon är färdig med sin skola i nov så hon har två - tre mån hon kan studera 

vill inte det ska vara nån dålig Thailärare som inte kan Engelska själv. Eller andra råd på skola

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    5

  • Nemo

    5

  • Boa52

    5

  • broder tuk tuk

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Här får man inte ställa frågor om vad man menar, måste googla om svaret. Man kan skriva vad som helst

och behöver aldrig svara på vad man menar eller annser, googla blir svaret. Man skriva jorden är platt

Googla på det ni

Googla på då.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej

Ni som vistas i närheten av Udon thani vet ni nån bra Engelsk lärare. Min, min frus syster dotter ska komma hit i vår

och jag vill hon ska lära sej Engelska. Hon är färdig med sin skola i nov så hon har två - tre mån hon kan studera 

vill inte det ska vara nån dålig Thailärare som inte kan Engelska själv. Eller andra råd på skola

Anställ @broder tuk tuk. Han har erfarenhet av att vara engelsklärare i Thailand. 

 

Säger han iallafall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej

Ni som vistas i närheten av Udon thani vet ni nån bra Engelsk lärare. Min, min frus syster dotter ska komma hit i vår

och jag vill hon ska lära sej Engelska. Hon är färdig med sin skola i nov så hon har två - tre mån hon kan studera 

vill inte det ska vara nån dålig Thailärare som inte kan Engelska själv. Eller andra råd på skola

Du får väl lära henne själv professor Boa, skype 5555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kan jobba här i 3 månader så borde hon kunna lära sig lite engelska under tiden samt tjäna en slant till vistelsen i Tavelsjö.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej

Ni som vistas i närheten av Udon thani vet ni nån bra Engelsk lärare. Min, min frus syster dotter ska komma hit i vår

och jag vill hon ska lära sej Engelska. Hon är färdig med sin skola i nov så hon har två - tre mån hon kan studera 

vill inte det ska vara nån dålig Thailärare som inte kan Engelska själv. Eller andra råd på skola

 

Min kompis Tony som i grund och botten  är byggmästare och äger poolområdet Funland Paradise här i obygden är engelman och lär ut engelska både i skolor och privat i hemmen så åk in till Udon där det sitter engelsmen  och prata med, kanske finns någon som är intresserad av att tjena en extra slant. 

 

Men varför ska systerdottern lära sig engelska, vore det inte bättre att lära sig svenska om hon ska till Sverige?

 

Skickade en mejl till Tony om vad han tar betalt, 4 - 500 Baht i timmen privat.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej

Ni som vistas i närheten av Udon thani vet ni nån bra Engelsk lärare. Min, min frus syster dotter ska komma hit i vår

och jag vill hon ska lära sej Engelska. Hon är färdig med sin skola i nov så hon har två - tre mån hon kan studera 

vill inte det ska vara nån dålig Thailärare som inte kan Engelska själv. Eller andra råd på skola

Finns en Bakom Bangkok Hospital. 

Tom Dalqvist har jobbat där. Vet ej om han är kvar än.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Min kompis Tony som i grund och botten  är byggmästare och äger poolområdet Funland Paradise här i obygden är engelman och lär ut engelska både i skolor och privat i hemmen så åk in till Udon där det sitter engelsmen  och prata med, kanske finns någon som är intresserad av att tjena en extra slant. 

 

Men varför ska systerdottern lära sig engelska, vore det inte bättre att lära sig svenska om hon ska till Sverige?

 

Skickade en mejl till Tony om vad han tar betalt, 4 - 500 Baht i timmen privat.

Är vä inte meningen att hon ska flytta hit inte nu iallafall. 3 - 6 mån besök blir det. Engelska klarar

du dej bra på i Svergie och hon har nytta av det i Thai också. Hon har studerat så hon kan jobba te.x

i en Bank eller den typen av jobb

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Boa52:

Är vä inte meningen att hon ska flytta hit inte nu iallafall. 3 - 6 mån besök blir det. Engelska klarar

du dej bra på i Svergie och hon har nytta av det i Thai också. Hon har studerat så hon kan jobba te.x

i en Bank eller den typen av jobb

Men hon kanske träffar någon kärlek i Sverige och vill stanna där och då är det väl bättre att kunna prata svenska, går bra med att bara kunna thai och jobba i thaibank.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev stefan5300:

Men hon kanske träffar någon kärlek i Sverige och vill stanna där och då är det väl bättre att kunna prata svenska,

Svenska lär hon sig på/med SFI, då får hon väl även betalt under tiden.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nemo:

Svenska lär hon sig på/med SFI, då får hon väl även betalt under tiden.  :D

Vad jag vet får du inget bidrag när du läser på SFI som frivillig invandrare

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nemo:

Svenska lär hon sig på/med SFI, då får hon väl även betalt under tiden.  :D

De får inte betalt förrän de klarat vissa delmål, så var det förut i alla fall, runt 20 år sedan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du med i FB så fråga här

https://www.facebook.com/groups/1603544279909465/

 

Har för mig att det brukar vara svårt och få visa för syskonbarn på besök.

En kompis till frugan har fått avslag flera gånger för besök av ett syskonbarn men mamman  till barnet varit här ett par gånger

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev stefan5300:

De får inte betalt förrän de klarat vissa delmål, så var det förut i alla fall, runt 20 år sedan.

Får inga pengar alls numera.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev uptoyou:

Får inga pengar alls numera.

Min fru fick inget bidrag när hon flytta hit för 12 år sen. mera orolig för det K 4618 skriver

tror jag läst eller hört det nån gång att bara syskon och föräldrar får besöksvisum. Måste kolla upp det

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Är du med i FB så fråga här

https://www.facebook.com/groups/1603544279909465/

 

Har för mig att det brukar vara svårt och få visa för syskonbarn på besök.

En kompis till frugan har fått avslag flera gånger för besök av ett syskonbarn men mamman  till barnet varit här ett par gånger

Är nog bara tjejer det är svårt för. Min fru har haft ett syskonbarn på besök tillsammans med hans fru. Liten risk att han ska stanna kvar då ;) En kompis har försökt få hit sitt syakonbarn på besök och fått avslag. En annan kompis fick godkänt, och hon träffade naturligtvis  en man, och har nu sökt UT. Mig har nog ganska bra koll.på vad det gäller, åtminstone om det är singeltjejen. Vi hade en kompis till min fru här också för något år sedan, och hon skrev att hon var sambo, dessutom 50+, och fick OK.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev gst:

Är nog bara tjejer det är svårt för. Min fru har haft ett syskonbarn på besök tillsammans med hans fru. Liten risk att han ska stanna kvar då ;) En kompis har försökt få hit sitt syakonbarn på besök och fått avslag. En annan kompis fick godkänt, och hon träffade naturligtvis  en man, och har nu sökt UT. Mig har nog ganska bra koll.på vad det gäller, åtminstone om det är singeltjejen. Vi hade en kompis till min fru här också för något år sedan, och hon skrev att hon var sambo, dessutom 50+, och fick OK.

Är en kille och de har försökt flera gånger. Kanske är som i Thailand att beror på vilket MIG man söker på ;)

Han är lite äldre nu

IMG_2038.thumb.JPG.1cdceeefc5ab9fa333531244d88c441d.JPG

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Min fru fick inget bidrag när hon flytta hit för 12 år sen. mera orolig för det K 4618 skriver

tror jag läst eller hört det nån gång att bara syskon och föräldrar får besöksvisum. Måste kolla upp det

Men hade ditt syskonbarn kommit från Somalia eller Afganistan så hade det

inte varit några problem att få visum. Väldigt märkligt, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev möljis:

Men hade ditt syskonbarn kommit från Somalia eller Afganistan så hade det

inte varit några problem att få visum. Väldigt märkligt, eller hur?

Hämta hem fruar från Ghana verkar inte vara så lätt heller.🤣

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev möljis:

Men hade ditt syskonbarn kommit från Somalia eller Afganistan så hade det

inte varit några problem att få visum. Väldigt märkligt, eller hur?

Är nog samma problem från dom länderna med besöksvisa, förmodligen svårare

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2017-08-29 at 19:46, skrev HuaHindinnge:

Anställ @broder tuk tuk. Han har erfarenhet av att vara engelsklärare i Thailand. 

 

Säger han iallafall. 

 

Nja nu vistas jag ju inte i närheten av Udon Thani som tur är.

 

Annars tror jag säkert att det skulle funka hur bra som helst.

 

Har ju undervisat hundratatals thailändare både i engelska, tyska och svenska och även danska.

 

Fast jag föredrager ju att undervisa i Pattaya då kan man ju diskutera barlivet med tjejerna på samma gång som man undervisar dom.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Har ju undervisat hundratatals thailändare både i engelska, tyska och svenska och även danska.

 

Och sen vaknade du 55555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Hämta hem fruar från Ghana verkar inte vara så lätt heller.🤣

Förhoppningsvis är migrationsverket lite mer klarsynta än garanten i de fallet

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Boa52:

Min fru fick inget bidrag när hon flytta hit för 12 år sen. mera orolig för det K 4618 skriver

tror jag läst eller hört det nån gång att bara syskon och föräldrar får besöksvisum. Måste kolla upp det

Hon kan väl söka ett vanligt turistvisum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...