Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Boa52

Engelsklärare

Recommended Posts

Boa52

Hej

Ni som vistas i närheten av Udon thani vet ni nån bra Engelsk lärare. Min, min frus syster dotter ska komma hit i vår

och jag vill hon ska lära sej Engelska. Hon är färdig med sin skola i nov så hon har två - tre mån hon kan studera 

vill inte det ska vara nån dålig Thailärare som inte kan Engelska själv. Eller andra råd på skola

frason
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Här får man inte ställa frågor om vad man menar, måste googla om svaret. Man kan skriva vad som helst

och behöver aldrig svara på vad man menar eller annser, googla blir svaret. Man skriva jorden är platt

Googla på det ni

Googla på då.

HuaHindinnge
2 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej

Ni som vistas i närheten av Udon thani vet ni nån bra Engelsk lärare. Min, min frus syster dotter ska komma hit i vår

och jag vill hon ska lära sej Engelska. Hon är färdig med sin skola i nov så hon har två - tre mån hon kan studera 

vill inte det ska vara nån dålig Thailärare som inte kan Engelska själv. Eller andra råd på skola

Anställ @broder tuk tuk. Han har erfarenhet av att vara engelsklärare i Thailand. 

Säger han iallafall. 

Soengsang
3 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej

Du får väl lära henne själv professor Boa, skype 5555555

Cavemannen

Skicka ner henne till Pattaya/Phuket så lär de sig på nolltid......

frason

Hon kan jobba här i 3 månader så borde hon kunna lära sig lite engelska under tiden samt tjäna en slant till vistelsen i Tavelsjö.

stefan5300
9 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej

Min kompis Tony som i grund och botten  är byggmästare och äger poolområdet Funland Paradise här i obygden är engelman och lär ut engelska både i skolor och privat i hemmen så åk in till Udon där det sitter engelsmen  och prata med, kanske finns någon som är intresserad av att tjena en extra slant. 

Men varför ska systerdottern lära sig engelska, vore det inte bättre att lära sig svenska om hon ska till Sverige?

Skickade en mejl till Tony om vad han tar betalt, 4 - 500 Baht i timmen privat.

SWED THAI
14 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej

Finns en Bakom Bangkok Hospital. 

Tom Dalqvist har jobbat där. Vet ej om han är kvar än.

Mvh. SWED THAI

Boa52
5 timmar sedan, skrev stefan5300:

Min kompis Tony som i grund och botten  är byggmästare och äger poolområdet Funland Paradise här i obygden är engelman och lär ut engelska både i skolor och privat i hemmen så åk in till Udon där det sitter engelsmen  och prata med, kanske finns någon som är intresserad av att tjena en extra slant. 

Men varför ska systerdottern lära sig engelska, vore det inte bättre att lära sig svenska om hon ska till Sverige?

Skickade en mejl till Tony om vad han tar betalt, 4 - 500 Baht i timmen privat.

Är vä inte meningen att hon ska flytta hit inte nu iallafall. 3 - 6 mån besök blir det. Engelska klarar

du dej bra på i Svergie och hon har nytta av det i Thai också. Hon har studerat så hon kan jobba te.x

i en Bank eller den typen av jobb

stefan5300
47 minuter sedan, skrev Boa52:

Är vä inte meningen att hon ska flytta hit inte nu iallafall. 3 - 6 mån besök blir det. Engelska klarar

du dej bra på i Svergie och hon har nytta av det i Thai också. Hon har studerat så hon kan jobba te.x

i en Bank eller den typen av jobb

Men hon kanske träffar någon kärlek i Sverige och vill stanna där och då är det väl bättre att kunna prata svenska, går bra med att bara kunna thai och jobba i thaibank.

Nemo
8 minuter sedan, skrev stefan5300:

Men hon kanske träffar någon kärlek i Sverige och vill stanna där och då är det väl bättre att kunna prata svenska,

Svenska lär hon sig på/med SFI, då får hon väl även betalt under tiden.  :D

Boa52
1 minut sedan, skrev Nemo:

Vad jag vet får du inget bidrag när du läser på SFI som frivillig invandrare

stefan5300
2 minuter sedan, skrev Nemo:

De får inte betalt förrän de klarat vissa delmål, så var det förut i alla fall, runt 20 år sedan.

Kenneth4618

Är du med i FB så fråga här

https://www.facebook.com/groups/1603544279909465/

Har för mig att det brukar vara svårt och få visa för syskonbarn på besök.

En kompis till frugan har fått avslag flera gånger för besök av ett syskonbarn men mamman  till barnet varit här ett par gånger

uptoyou
32 minuter sedan, skrev stefan5300:

De får inte betalt förrän de klarat vissa delmål, så var det förut i alla fall, runt 20 år sedan.

Får inga pengar alls numera.

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy