Jump to content
IGNORERAD

Stryktipset With English Soccer


lillamannen

Recommended Posts

Då var det dags för annandagstipset, dagen till ära ifrån Patong :sure:. Serien startar om igen så resultaten kan nog svänga vilt, så mina chansningar och spikar måste hålla den här gången (som alla andra gånger i och försig)

 

Mina säkra: 

Liverpool. Dom har vaknat känns det som, den försiktiga kan gardera men det gör inte jag.

Everton. Dom har hemmaplan och spelade förbättrat mot slutet. Wolves borta är inga höjdare.

WBA. dom förlorade en svår match i veckan men här bör dom vinna.

Stoke. Dom är aningen ojämna, men Rotherham mer stabila (läs usla) enligt min mening. Dock svårtippad match.

 

Några luriga:

Arsenal - West Ham. Londonderby som är svårtippat, jag helgarderar 1X2.

Leicester - Newcastle. lika här, möjligen övervikt åt Newcastle men jag helgarderar 1X2.

Middlesbrough - Wigan. Middlesbrough levererar inte i år känns det som, jag tar 1X

Sheffield U - Coventry. Coventry har stundtals varit riktigt bar i år, Sheffield ska vara favioriter så jag tar 12 .WIN_20221226_10_01_49_Pro.thumb.jpg.2f2ed1e6c258bffd7afd7b109e24dace.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vart 10 rätt men reduceringen tog ett, fel på två spikar ger inga pengar.

 

Precis kommit tillbaka efter en nyårsmassage och ska nu slänga ihop några rader på tipset efter 4 öl. Det kanske är det som är medicinen att vara lite halvfull ?

 

Mina säkra:

Man C. Det spekuleras redan i när Lampard får sparken från Everton? så den här spiken är klar.

Fulham. Dom är riktigt bra stundtals, Southampton är motsatsen enligt min mening.

Newcastle. Do, blir bara bättre och bättre, Leeds sladdar rejält därimot.

Chelsea. Dom har vaknat till liv igen medans Nottingham gjorde en slät figur mot United.

 

Några luriga:

Tottenham - Aston Villa. Tottenham gör en usel första, sen reser dom sig och kvitterar eller vinner i andra? kag helgarderar 1X2

Brighton - Arses. Arses spelar väldigt bra för tillfället men jag "tokchansar" och tar 1 2.

Coventry - Bristol C. Coventry borde ta detta, men har varit ineffektiva på sistånde 1X

Huddersfield - Luton. Två lag som blandar och ger, svårlöst så jag helgarderar 1X2.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 rätt bara, 3 spikar svek mig, Chelsea, Man C och Newcastle då är det inte lätt att vinna något. 

 

Idag  när jag sitter i Khao Lak kanske det går bättre! fan vet :doubt: FA cupen är notoriskt svårtippad. Men vi försöker.

 

 

Mina säkra:

Liverpool. Dom är instabila milt sagt men här måste dom vinna.

Fulham. Dom ska vara en klass bättre, Hull är dessutom skadedrabbat.

Bournemouth. Lien halvchansning Burnley satsar nog mer på att få en direktkvalificeringsplats till PL än FA cupen.

Sunderland. Dom går som tåget i ligan och kommer nog satsa på FA cupen också.

 

Några luriga:

Brentford - West Ham. Lurig match där West Ham tydligen ska ha fördel enligt tidningarna? jag helgarderar Londonderbyt 1X2

Sheffield W -Newcastle. Tror på Newcastle men dom har en oförmåga att inte kunna göra mål ibland 1X

Millwall - Sheffield U. Millwall är starka i försvaret medans Sheffield nog satsar på direktuppflytning till PL 1X

Middlesbrough - Brighton. Svårbedömt? jag helgarderar. 1X2

 

 

 

WIN_20230107_09_17_50_Pro.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Jed:

9 rätt bara, 3 spikar svek mig, Chelsea, Man C och Newcastle då är det inte lätt att vinna något. 

 

Idag  när jag sitter i Khao Lak kanske det går bättre! fan vet :doubt: FA cupen är notoriskt svårtippad. Men vi försöker.

 

 

Mina säkra:

Liverpool. Dom är instabila milt sagt men här måste dom vinna.

Fulham. Dom ska vara en klass bättre, Hull är dessutom skadedrabbat.

Bournemouth. Lien halvchansning Burnley satsar nog mer på att få en direktkvalificeringsplats till PL än FA cupen.

Sunderland. Dom går som tåget i ligan och kommer nog satsa på FA cupen också.

 

Några luriga:

Brentford - West Ham. Lurig match där West Ham tydligen ska ha fördel enligt tidningarna? jag helgarderar Londonderbyt 1X2

Sheffield W -Newcastle. Tror på Newcastle men dom har en oförmåga att inte kunna göra mål ibland 1X

Millwall - Sheffield U. Millwall är starka i försvaret medans Sheffield nog satsar på direktuppflytning till PL 1X

Middlesbrough - Brighton. Svårbedömt? jag helgarderar. 1X2

 

 

 

WIN_20230107_09_17_50_Pro.jpg

 

Lycka till...  

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev falukorven:

 

Lycka till...  

 

 

Jag håller på Ryan Reynolds

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 rätt bara, så uppenbarligen ska man inte sitta i Khao Lak och tippa. I dag har jag  varit ute och skottat 15 cm blötsnö på förmiddagen, 8 cm i går samt att dom varnar för 15 - 20 cm natten som kommer, det kanske är modellen ? 

 

Svårtippat men 15 miljoners jackpott gör de intressant! 

 

Mina säkra:

Brentford. Dom spelat bra på hemmaplan medans Bournemouth är usla på bortaplan (5 förluster sista 5).

Cardiff. Dom spelar bättre och bättre men framför allt så så är Wigan helt under isen enligt min ödmjuka åsikt.

Norwich. En chansning men det kan ge bara utdelning också!. 

Leicester. Nottingham vann i och försig i cupen i veckan men man ska inte blanda ihop cup och liga har jag lärt mig. Då ser jag Leicester som ett bättre lag. 

 

Några luriga:

Brighton - Liverpool. Nånting stämmer inte i Liverpool? den försiktige helgarderar men jag tar X2.

Wolverhampton - West Ham Två lag som inte får det att stämma den här säsongen, jag helgarderar 1X2.

Everton - Southampton. Samma sak här blanda inte ihop ligan med cupen. Två lag som nog kommer få slåss för att undvika nedflyttning, helgardering 1X2.

Sunderland - Swansea. Swansea blir lite underskatta här, så jag tar en norsk 1 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för nya tag, kupongen ser inte lättlöst idag, men jag har några uppslag jag måste testa. 

 

Mina säkra:

Newcastle. Dm blir bättre och bättre, Crystal Palace hade tur som fick in (en magnifik) frispark på övertid mot United.

Southampton. Villa levererar inte på samma sätt som Southampton, det gör att jag spikar Southampton.

Nottingham. En chansspik, Nottingham må vara det bättre laget men det är bortaplan. Den försiktige täcker upp, men inte jag som sagt.

Watford. Dom är med och tampas om en play off plats, så ska dom vinna.

 

Några luriga:

Leicester - Brighton. Brighton spelar fantastisk för dagen, vilket inte Leicester gör men jag gör en chansning på 12

West Ham - Everton. två lag som tappat självförtroendet helt? jag helgarderar. 1X2

Cardiff - Millwall. Spännande match jag inte kan slå isär? helgardeing 1X2

QPR - Swansea. Svårbedömd match? har lite känsla för Swansea men tar med ettan också på chans 1 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

På det gemensamma gick det bättre, som ni kanske märkte missade jag alla säkra på mitt eget :doubt:. Men en tredjedel av 168 är bättre än ingenting. 

 

image.thumb.png.df752f60dc30ab88f7b409b305c5844d.png

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Stoneys:

Liverpool, never walk alone. DSC_0501.thumb.JPG.e92e0611cde45befcd29e30cd60dad37.JPG

 

Ja just nu har dom ett gäng före sig och ett efter så alone är dom ju inte. 8 poängs försprång gör att det känns lite ensamt på toppen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-01-24 at 08:47, skrev Stoneys:

Liverpool, never walk alone. DSC_0501.thumb.JPG.e92e0611cde45befcd29e30cd60dad37.JPG

Jag har hållit på dom och Blåvitt sen 70talet💪

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags för FA cupen, många favoriter så nu gäller det att hitta skrällarna? men några har jag på lut.

 

Mina säkra:

Man U. Den är det ingen diskussion om enligt mig.

Southampton. Dom torskade mot Newcastle i veckan, men Blackpool är inte i närheten av Newcastle så jag spikar.

Luton. Dom ska vara två klasser bättre enligt ligasystemet, det är dom nog också.

Sheffield W. Dom är också en favorit som jag gillar idag.

 

Några luriga:

Fulham - Sunderland. Fulham borde ta hem detta men jag chansar in en "norsk" här för Sunderland är inte dåliga 1 2

Ipswich - Burnley. Burnley är i fantastisk fin form så frågan är om man prioriterar ligan och uppflyttning? jag chansar på det och tar 1 2 igen.

Coventry - Huddersfield. Svårbedömd match, bägge lagen saknar spelare vilket märks på deras resultrad så jag helgarderar 1X2

Middlesbrough - Watford. 6:n mot 3:n två lag som jag har svårt att skilja, helgardering 1X2 säger jag. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 rätt förra gången, gav bort två säkra (Luton, Sheffield W) samt en 12  (Fulham - Sunderland) och att WBA förlorade :doubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det lite mer favoriter igen, frågan är om man ska gå imot eller inte? mina chansningar fungerar dåligt efter nyår så det blir lite favoritbetonat idag.

 

Mina säkra:

Man U. Erik ten Hag har fått ordning på United, å jag utgår ifrån en säker seger.

Brentford. Dom har fått vila i veckan jämfört med Southampton som spelade och förlorade mot Newcastle.

Millwall. Dom är som bäst på hemmaplan, där är där segrarna tas. 

Swansea. Mest beroende på Birminghams usla spel, speciellt på bortaplan.

 

Några luriga:

Newcastle - West Ham. Newcastle hade en tuff match i veckan så jag tar 1X

Wolverhampton - Liverpool. Vete fan vad som händer i Liverpool, med det gänget borde dom ligga i topp? jag helgarderar 1X2.

Brighton - Bournemouth. Ska man se till formen kommer Brighton vinna, men ett sydkust derby säger jag och tar 1X

Preston - Bristol City. Två lag jag håller för att vara lika bra, så jag helgarderar 1X2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags igen, kupongen ser inte svårlöst ut men man vet aldrig. Några stora favoriter kanske skall garderas?.

 

Mina säkra:

Newcastle. Framför allt Bournemouths dåliga form avgör för mig.

Fulham. dom ska vara ett bättre lag + hemmaplansfavör.

Middlesbrough. Dom har verkligen kommit igång, den försiktige kan dock gardera med ett kryss. Jag gör det inte,

Watford. Man får igen mer och mer skadade spelare  truppen och spelar följaktligen bättre och bättre.

 

Några luriga :

Arsenal - Brentford. Tänkte länge spika Arsenal men det är ett Londonderby och Brentford har en bra defensiv 1X

Bristol C - Norwich. Bristol C är en konstig högt rankad i mina ögon? jag tror på Norwich och tar X2.

Coventry - Luton. Coventry måste börja vinna för att komma till Play off igen, men Luton är oberäkneliga 1X2 säger jag då.

QPR - Millwall. Ett till Londonderby som är mer svårbedömt? jag helgarderar 1X2

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska vi se vad som händer i helgens matcher, har haft lite fel på mina säkra i år? det ser inte ut att bli lättare den här veckan men man vet aldrig :big_smile:.

 

Mina säkra:

Chelsea. Dom fick stryk med et mål i CL i veckan, men Dortmund är väl ungefär 3 klasser bättre än Southampton så jag spikar Chelski här.

Man C. Läste att nån skrev att Man C spände musklerna i mötet mot Arses i veckan, stämmer bra tycker jag nu vinner dom igen.

Wolverhampton. Jag håller Wolves för ett bättre lag, dom vände underläge sist och vann matchen till exempel.

Coventry. En chansning med en säker 2:a, men Coventry har vaknat till liv igen.

 

Några luriga:

Newcastle - Liverpool. Newcastle har inte förlorat i ligan sedan Augusti, nu är det dags tror jag. MEN jag helgarderar med tanke på Pools prestationer 1X2.

Everton - Leeds. Svår match men jag utgår i rån X sedan 1 för hemmaplan. Leeds spelade bra en match mot United, men en sådan matchbild kommer inte nu 1X.

Brighton - Fulham. Liten fördel Brighton men jag tar även med Fulham för dom är inte ofarliga 1 2.

Sunderland - Bristol C. Två lag som vinner för tillfället, kan inte slå isär dom så jag helgarderar 1X2.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Jed:

Skit, Chelski förlorade? Man C vann inte och Bournemouth vann?? sen tog reduceringen ett också.

 

image.png.866fd780c9195acc5c4b7039be391fba.png

Vansinnigt svår omgång.  Vi får glädja oss med jackpott nästa vecka. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det jackpotomgång, det finns några rejäla spikförslag som nog inte kommer ge topputdelning, men dom kanske vinner ? jag går på dom idag och chansar på andra.

 

 

Mina spikar:

Liverpool. Lite vågad spik kanske, men ett Crystal Palace utan Zaha ska inte gå att jämföra med Real Madrid.

Man C. Jag ser oavgjort mot Nottingham och Leipzig som olycksfall i arbetet bara.

Arsenal. Den är lite mer vågad, men Leicesters försvar är inte bra vilket man visade mot United. Det gör att jag går för Arses.

West Ham. Dels blir dom bättre och bättre, men framför allt så är Nottingham urusla på bortplan, man har bara lyckats göra 3 mål på bortaplan denna säsong.

 

Några luriga:

Leeds - Southampton. Två lag som slåss för att undvika nedflyttning, jag tror mer på Leeds på grund av hemmaplan garderar upp med X också 1X. 

QPR - Blackburn. Alla tjatar om att Blackburn överpresterar? ändå fortsätter dom vinna. Jag tar därför med dom på kupongen men även 1:n 1 2 alltså

Sheffield U -Watford. Svårbedömt, Watford slog WBA i veckan medan Sheffield har 2 raka förluster. Jag helgarderar 1X2.

WBA - Middlesbrough. Samma sak här, jag helgarderar 1X2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Liverpool och och Everton svek mig, sen tog reduceringen ett. En kompis påstod at det var spelmaffian i just Liverpool som satt upp resultaten för att jag skulle förlora :doubt:.

 

image.png.720c8f9bb9bb0e67a9d2bd52ed1d9b93.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Jackpot omgång! ser ut att finnas några stora favoriter så frågan är vilka av dom man ska gardera upp? 

 

Mina säkra:

Arses. Dom ser ut som toppkandidaten till att vinna PL för tillfället.

Chelsea. Dom måste vinna! och mot Leeds på hemmaplan ska dom göra det, men detta är en match som kan garderas!!

Watford. dom har mött 3 topplag (Burnley, WBA och Sheffield U) och fått med sig 4 poäng, idag tar dom 3.

Wigan. Dels har dom spelat bra mot slutet, sen har Birmingham rasat ihop nästan.

 

Några luriga:

Southampton - Leicester. Southampton ser inte bra ut för tillfället, inte Leicester heller för att vara ärlig men jag håller dom högre X2.

Brighton - West Ham. Här borde Brighton vara favorit men West Ham visade bra takter imot United så jag tar en norsk 1 2.

Millwall - Norwich. Svårbedömt, men möjligen Millwall skulle hållas som favorit på hemmaplan, jag helgarderar dock 1X2.

Wolverhampton - Tottenham. Spurs borde vinna? men här chansar jag och helgarderar 1X2.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Jag känner mig som tipparnas motsvarighet till Grimsby. Även en amatör kan överraska ibland.

Screenshot_20230305-065712.thumb.png.6d027e9d01a0151fc3ae65c7972adbcb.png

 

Även Topptipset drog in en peng på samma matcher så nu är jag på plus hela månaden.

 

 

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...