Jump to content
IGNORERAD

Stryktipset With English Soccer


lillamannen

Recommended Posts

Lite Europatips varning på stryktipset, Championship spelas 13.30 redan. 

 

Några säkra:

Liverpool. Dom har fått förlängd vila efter debaklet i Manchester i söndags, sen måste dom vinna för att få Europaplatser.

Barcelona. Dom tar över ligaledningen vid vinst, Atletico varit ojämna i år så hemmplansfavör avgör. Javisst en chansning men en Barcelona på hemmaplan är ingen tokchansning.

Lazio. Dom går för CL plats och Fiorentina har milt sagt skakigt försvar.

Hibernian. Dom ska vara det bättre laget och matchen spelas på neutral plan i Glasgow. Men jag erkänner villigt att jag har lite kunskap om skottska ligan och läst mig till detta. 

 

Några luriga:

Man C - Chelsea. Intressant match eftersom bägge lagen möts i CL final, men i dagsläget håller jag City som vinnare tar dock med ett X . Det är inte fel att helgardera om ni har rd.

Örebro - Halmstad. Örebro går inget vidare medans Halmstad gjort det bra så jag väljer X2 här.

Lyon - Lorient. Lyon lyckades med att få 4 spelare avstängda till den här matchen, Lorient slåss för att undvika nedflyttning. 1X2 säger jag

Galatasaray - Besiktas. Turkiska liga ni allmänhet är svårtippad tycker jag, Istanbul derby gör det inte lättare 1X2 så är det löst.

 

Har inte råd med mera helgarderingar men Bayern - Mönchengladbach kan vara värd en chanshelgardering för den som har råd.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vann! 80 kr. på sportkrysset givetvis, på tispet vart det 9 rätt. Det här blir nog säsongens sista försök till 13 rätt här på forumet, kupongen liknar europatipset och då är det dags att lägga av, svenska div 2 och 3 matcher lockar mig inte. Eventuellt blir det ett EM-tips, men det får vi se. 

 

Några säkra:

Chelsea. Dom blir bättre och bättre,sen hade jag inte med dom på förra kupongen så lite kompensationstippning blir det.

West Ham. Dom svek mig förra helgen men jag tror på dom nu

Benfica. Sporting vann titeln så Benfica är nog revansch sugna på hemmaplan.

Brommapojkarna. På hemmaplan ska dom bara slå Hudik.

 

Några luriga: 

Alla svenska matcher 😉

Juventus - Inter. Om Inter vinner missar Juve CL, det skulle kunna ge extra tändvätska på bägge sidor 1X2 

Roma - Lazio. Bägge lagen "måste" vinna för att nå Europa(Roma) och CL(Lazio) jag tar 1 2

Helsingborg- Öster. KAn inte skilja dom åt så här tidigt på säsongen 1X2

Örebro - Täby. Täby har tydligen en vass offensiv näst mest mål i serien. Så jag tar 1 2 

Link to comment
Dela på andra sajter

S m i l e 1
On 5/15/2021 at 9:56 AM, Jed said:

 Det här blir nog säsongens sista försök till 13 rätt här på forumet, kupongen liknar europatipset och då är det dags att lägga av, svenska div 2 och 3 matcher lockar mig inte. 

 

On 5/15/2021 at 9:56 AM, Jed said:

 

 

https://spela.svenskaspel.se/stryktipset/1_4690

 

Tio Engelska  matcher, en Itali o två Svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

S m i l e 1
On 5/20/2021 at 2:58 PM, Jed said:

Hm.  Oki vi kör en helg till, säsongsavslutning :haha:

Spelstopp Söndag kl.16.59

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar och gör en liten chanskupong på Europatipset, svårt att låta bli att tippa på lördagar. Sen tar vi säsongsavslutning i morgon på ordinarie stryktips.

 

Mina säkra:

Real Madrid. Dom måste vinna för att ha en chans på ligatiteln, Villareal kan inte komma någonstans i tabellen och har Europa Leauge final på tisdag mot Man U.

Atletico Madrid. Dom måste vinna för att ta hem ligan, Osasuna måste också vinna för att slippa nedflyttning. 1 Det finns en anledning till tabellplaceringen för lagen som gör att jag tar 1:a

Union Berlin. Dom måste vinna för att ta Europa plats (eller lita på andra resultat och spela X) medans Leipzig inte kan komma någonstans i tabellen. 

Hibernian. Dom spelar för att vinna cupen efter att ha nått en tredjeplats i Scottish Premiar Leauge.

 

Några luriga:

Osasuna - Real Sociedad. X2 jag tror inte det blir någon  promenadseger för Sociedad.

W.Bremen- Mgladbach. Bägge lagen måste vinna, ena för att slippa nedflyttning, det andra för att få spela i Europa 1 2.

Swansea - Barnsley. Swansea vann efter en tråkig match i tisdag, jag går på att Bernsley gör mål i denna match eller oavgjort vid full tid X2

Sunderland - Lincoln. Lincoln vann i veckan så jag tro Sunderland tar det i dag, men tar med 1X i fall att. 

 

 

Ändrades av Jed
Link to comment
Dela på andra sajter

Det gick ju hyfsat på europatipset igår så vi fortsätter med den trenden idag :sure: , lägg till 17 miljoner i jackpot också. Så det blir några chansningar.

 

Mina säkra:

Chelsea. Vid vinst säkras CL plats nästa säsong. 

Liverpool Samma sak här också. 

Häcken. Dom måste vinna en match förr eller senare, jag går på att det blir förr... 

Djurgården med viss tvekan, IFK förlorar sällan så att ta med X för dom som har råd.

 

Några luriga:

Manchester City - Everton. Man C har CL final nästa helg och har redan vunnit ligan så det vore generalfel att inte rotera i truppen. Everton kan komma ut i Europa vid vinst 1X2

Leicester - Tottenham. Bägge lagen måste vinna. Leicester för ev. CL plats Spuds för Eusopa plats. 1 2

Wolverhampton - Manchester United. United spelat Europa Leauge final i veckan, vore vansinne att inte rotera i truppen av OGS. 1X2

Atalanta - Milan. Bägge lagen kommer gå för vinst, Milan måste vinna för att få en CL plats. 1 2

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Dags för EM-tips tycker jag. Svårbedömt som vanligt men jag har för mig att favoriterna går lättare in så man kanske ska chansa lite mindre? 

 

Mina säkra:

Italien. Dom har "hemmaplan" på Olympiastadion i rom samt att Mancini lyckats spela ihop ett lag. Turkiet är inte ofarligt men väldigt ojämna och spelar "borta"

Danmark. Dom spelar hemma på Parken mot Finland, ett Finland som för första gången i ett slutspel och kanske kan få ett kryss enligt min mening. Men jag spikar Danmark, finns bättre skrällar.

England. Dom har spelat riktigt bra under Southgate, förlorade den här matchen i VM men Kroatien har inte presterat sen dess.

Polen. Dom ska vara klassen bättre än Slovakien, även om dom inte spelat bra mot slutet så vinner dom här. 

 

Några luriga:

Belgien - Ryssland. Spelas i Sankt Petersburg samt att Belgien (förmodligen) saknar de Bruyne gör att jag tar med ett 1X.

Holland - Ukraina. Holland saknar flera offensiva spelare så jag tar 1X här med. 

Spanien - Sverige. Snudd på spik 1 innan coronan slog till i bägge lag. Svårt att bedöma vilket lag som drabbas värst så en skräll 1X2 gardering på Sverige.

Frankrike -Tyskland. tungviktsmöte och svårbedömt? 1X2 löser detta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då tar vi nya friska tag, ser inte ut att bli lättare men vi försöker.

 

Mina säkra:

Holland. ska vara ett par klasser bättre

Sverige. Dom gånger dom försökte spela så mot Spanien så gick det bra? 

Frankrike. Ska slå Ungern alla dagar i veckan.

Spanien. Polen rosade inte marknaden medans Spanien behöver 3 poäng.

 

Några luriga:

Danmark -Belgien. Danmark måste ha poäng och går framåt, vilket kan ge utdelning eller så tar Belgien det. 1 2

Kroatien - Tjeckien. Svårbedömt? jag helgarderar. 1X2

Portugal - Tyskland. Tyskland måste ta poäng helst vinna! jag helgarderar

Italien - Wales. Italien kan vara eller inte vara klar för slutspel när den här machen spelas, jag chansar på det och tar X2

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Då var det dags för en ny säsong, fick in 1324 kr. på topptipset i veckan (Tack MFF) så nu kanske man är på gång. 

 

mina säkra:

Chelsea. Dom spelade bra i veckan och Crystal Palace har fått ny tränare efter Hodgson.

Leicester. Dom slog Man C på ordinarie tid i Charity Shield! rerspekt

Fulham. Dom är mycket streckade för att spela på bortaplan, men jag tror på dom.

Bournemouth. Här ska det vara klasskillnad, sen fick Nottingham stryk mot nykomlingen Coventry i förra matchen också.

 

Några luriga:

Norwich - Liverpool. X2 för Pool var inte bra förra säsongen så har chansar jag in ett X

Everton - Southampton. X2 här med, för 5 spelare är isolerade i Everton för corona. Läge för en skräll.

Hull - QPR. helgarderar jag 1X2, jag har svårt att slå i sär dom. 

Kalmar - Halmstad. Den säger mig inget förutom att det lär bli målsnålt? helgardera 1X2

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags igen efter en godkänd första omgång (12 rätt före reduceringen) finns en del stora favoriter man inte kan gå runt idag känns det som.

 

Mina Säkra:

Man C. Dom ska och kommer vinna mot Norwich.

Fulham. Dom har varit riktigt bra i dom matcher dom spelat hittills.

Aston Villa. Newcastle var inte bra i premiären, Villa därimot hade otur mot ett bra Watford.

WBA. Två obesegrade lag gör upp, jag chansar på WBA men den som har råd kan snabbbt gardera upp denna match.

 

Några luriga:

Leeds -Everton. Everton vände och vann sin match medans Leeds fick storstryk av United, man skall inte glömma bort att Leeds höll det väldigt jämt i en halvlek mot United samt att jag Håller United mycket högre än Everton. 1 2

 

Crystal Palace - Brentford. Brentford gjorde en bra match medans Crystal P brakade ihop, dock skillnad på motståndet så jag helgarderar detta Londonderby 1X2.

Brighton - Watdford. 1X för Watford gjorde det bra mot Villa men tappade mot slutet lite, Brighton har hemmaplansfavör.

Derby - Middlesbrough. Jag helgarderar bägge lagen har vunnit och förlorat på ett sätt som gör att jag inte kan slå isär dom.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Surt ! igen Missade på Luton skulle förlora mot Birmingham, sen tog reduceringen ett. Bra jobbat av @MickeN därimot :grin:

 

image.png.99e2d4060cf9397c6cb46cde99bc6fda.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger nära hela tiden, så nu borde det gå in eller så går det käpprakt åt helvete. Men friskt vågat nu när jackpotten är på 17 miljoner. Dessutom ska jag till Kalmar i morgon på förmiddagen så jag tippar i kväll. 

 

Mina säkra:

Aston Villa. Dom saknar Graelish men annars övertygar dom, inget fel på Brentford men dom har bara slagit Arses och spelar på Bortaplan.

West Ham. Dom är storfavoriter, men det finns en anledning till det också säger jag.

Fulham. Dom har varit överlägsna hittills, Stoke har varit bra men nu vinner Fulham hemma.

Bournemouth. Hull har 4 raka förluster medans BourneM har 2 vunna 2 oavgjorda, sen har dom ett mycket bättre lag enligt min mening.

 

Några luriga:

Liverpool- Chelsea. 1:a eller helgardera säger jag. 1X2 vart det för mig. 

Norwich - Leicester. Tufft för Norwich med två förluster, men det mot tufft motstånd. Leicester har många skador och fick stordäng i måndags! jag chansar 1 2.

Brighton - Everton. Två lag som börjat bra! jag helgarderar 1X2

Huddersfield - Reading. Två lag som har lite att bevisa i år, jag chansar på 1 2. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Sist det var Engelskt på stryktipset gav det 10 rätt men reduceringen tog ett, 9 alltså :doubt:

 

Men nu är det en ny omgång och 15 miljoner i jackpot som återigen ställer frågan om man ska tokchansa eller försöka ta hem rimliga spikar och garderingar? Det finns onekligen många "säkra" om man tittar på utgångsraden så det gäller att ta hem rätt spikar och garderingar. Låter lättare än det är, men förmodligen har vi 2 säkra i Manchester att luta oss imot. 

 

Mina säkra:

Man C. Dom förlorade i och försig i Charity Shield mot Lecister, men nu har Leicester massor med skador i försvaret och B-laget har kommit igång. Till 61% spikar jag Man C.

Man U. Ronaldo är tillbaka på Old Trafford och det mot ett Newcastle som haft stora problem i försvaret.

Coventry. Nykomlingar är som bäst i början av säsongen så jag chansspikar, den försiktige tar med ett X.

QPR. Dom har startat säsongen riktigt bra, så jag utgår ifrån att dom fortsätter med det.

 

Några luriga:

Arsenal -Norwich. Två lag som har 0 poäng och 9 insläppta mål på 3 matcher ? jag håller Arses som bättre men tar en 1 2 här ifall bara, inte fel att helgardera heller känns det som.

Chelsea - Aston V. Chelsea borde ta hem detta men jag tar med ett X ifall att... 1X

Watford -Wolverhampton. Två lag som inte haft någon tur i spelet hittills, jag skiljer dom inte åt utan helgarderar 1X2.

Stoke - Huddersfield. Håller Stoke för lite bättre + hemmaplan, men bägge lagen har 10 poäng så jag helgardera lite på chans här.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som vanligt förra helgen, nära men inte tillräckligt nära :doubt:, nu tar vi nya friska tag i helgen i stället. Två toppfavoriter jag inte kan ducka för men nån chansning har jag på lut. 

 

Mina säkra:

Liverpool. Dom hade lite defensiva brister när van Dijk inte spelade i veckan, nu gör han det + att Crystal P:s offensive nog inte ska jämställas med Milans :sure:

Man C. Vann en rolig match i veckan mot Leipzig, även om Leipzig fick in 3 bollar kändes dom aldrig riktigt nära.

Birmingham. Peterborough är en nykomling som kommer få det svårt, medans Birminghams senaste förluster är mot Fulham och WBA 2 uppflyttningskandidater. 

QPR. QPR är starka hemma medans Bristol C inte är mycket utanför Bristol. Austin är också tillbaka i QPR, dock inte fel att ha ett X med.

 

Några luriga:

Burnley - Arsenal. Arses vet jag inte riktigt vad dom håller på med ? men dom vann sist så jag tar X2, den som har råd helgarderar.

Aston V- Everton. Aston har blandat och get lite medans Everton gått ovanligt bra? jag helgarderar 1X2

Norwich  Watford. Likartad start i liga dock har Watford vunnit 1 match! Norwich 0. Jag chansar in en 1 2 får nått av lagen kommer vinna säger jag. 

Preston - WBA. WBA har gått bra men fått 2 oavgjorda mot slutet, Preston har inte förlorat på dom sista i ligan, jag chansar på 1X2.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 rätt förra omgången så nu kan det bara gå bättre, får vi hoppas iaf. Ska på kryssning över till Polen i kväll så jag tippar i dag när jag har tid. 

 

 

Mina säkra:

Liverpool. Dom är ett helt lag igen, tror inte Brentford kan stoppa dom.

West Ham. Spelar bra! att man inte slog United i söndags kompenserade dom upp med att slå dom i torsdags.

Fulham. Bristol C är värdelösa på hemmaplan och jag rankar Fulham som en dom två som direkt kvalificerar sig till PL

Sheffield U. Håller dom ett par snäpp över Derby sen har Derby mycket tjafs med poängavdrag och dylikt.

 

Några luriga:

Everton - Norwich. Everton har många skadade så nu har Norwich sin chans 1X2

Leicester - Burnley. Här tror jag Burnley kan lugga åt sig ett oavgjort resultat  1X alltså.

Stoke- Hull. Stoke har hackat lite mot slutet så jag  tar med 1X här.

Swansea- Huddersfield. Svårt att skilja dom åt, inget a lagen har kommit upp i sin kapacitet anser jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 miljoner i jackpot på Stryktipset idag då ingen hade 13 rätt förra veckan.

@Jedfick mig in på det här i somras vid EM. Då gick det bra, nu sisådär. Kör den här veckan både lågoddsare och lite osäkert om det blir någon överraskning. Bara att hoppas att resultatet blir som jag bestämt.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fulham och Liverpool svek, Pool var det väl sista sparken eller nått dom släppte in ett mål. sen to reduceringen ett också. Vi tar dom nästa helg. 

 

image.png.eb302ab87c06643844e77674e1dc0a84.png

Link to comment
Dela på andra sajter

11 rätt innan reduceringen förra helgen, så nu försöker vi ta hem det denna helg! ett par stora favoriter som kanske bör garderas upp samt någon skräll jag hittat så långt. Kn bli ett litet chanssystem i dag känns det som. 

 

Mina säkra:

Arsenal. Dom spelade ut Tottenham förra helgen, så nu har dom vaknat till liv igen. Måste erkänna att spika dom borta är en chansning, men dom verkar fungera bra nu. 

Cardiff. Dom har hemmaplan, men samtidigt har dom underpresterat på sistånde. Det motsatta gäller Reading som vunnit 3 av dom dom sista matcherna. här finns utrymme för gardering.

Derby. Dom vinner på hemmaplan, lite sämre borta. Swansea gör ingen glad, hade det inte varit för -12 poäng i starten för Derby hade dom legat före Swansea i tabellen.

Peterborough. Det är på hemmaplan dom tar sina poäng, Bristol C och andra sidan är milt sagt opålitliga speciellt på bortaplan. 

 

Några luriga:

Chelsea - Southampton. Chelski har 3:e matchen på 7 dagar nu, dom föregående 2 var förluster. Så jag chansar och tar med ett X. även om Southampton inte är i paritet med Man C och Juventus. 1X

Leeds - Watford. Trolig 1:a, men Leeds har inte spelat bra så jag chansar med en 1 2 här.

Bournemouth - Sheffield U. Svårbedömt, Sheffield U har underpresterat så jag chansar och helgarderar. 1X2

Luton - Huddersfield. Luton vann rejält i veckan men även Huddersfield visade vinnaranda, jag helgarderar 1X2 

 

 

 

Ändrades av Jed
Glömt ett ord
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir inget spel i dag, tycker landslagsspel och superettan är lite oinrtressant. Förra veckan lyckades jag missa alla mina säkra!! :doubt: ska nog sluta försöka med chansningar 😉 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...