Jump to content
IGNORERAD

Stryktipset With English Soccer


lillamannen

Recommended Posts

 

Fick 11 rätt på Europatipset också, så nu klipper man till eller så går det åt helvete igen 😉 

Det är ingen lätt omgång tipsmässigt men några säkra, några chansningar kan ge resultat.

 

Mina säkra:

Man C. Dom har fått tillbaka Aguero så nu har dom nån som sätter bollarna, ni som såg matchen såg också att City brände två målchanser mot WBA i slutet.

Watford. Lite halvchansning men jag tycker dom är bättre, den försiktige kan halvgardera.

Bournemouth. Samma sak här, jag chansar lite med en 2:a men jag tycker Bournemoth är bättre.

QPR. Wycombe är milt sagt usla, nån skrev att dom inte är tillräckligt bra för den här nivån 2:a.

 

Några luriga:

Everton - Arsenal. Everton har spelat riktigt bra en period igen medans Arses gått dåligt, här chansar jag på 1X2 och hoppas på Arses hittar på något.

Newcastle - Fulham. här tar jag 1 2, chansar lite på att Fulham kan vinna borta mot ett försvagat Newcastle.

Stoke - Blackburn. Chansar på X2 Stoke har inte gjort mål i två matcher medans Blackburn verkar ha vaknat till liv. 

Sheffield W - Coventry. X troligast här men vad som helst kan hända chansar jag på 1X2.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade man gett fan i att helgardera Everton och lagt helgarderingen på Watford i stället.. samt Bournemouth och QPR halvgarderade så :doubt:... vi tqar dom på Europatipset idag. 

 

image.png.246aba52a9f79cd52ac3cd821b6a950d.png

Link to comment
Dela på andra sajter

stor jackpot omgång, så man kanske skulle chansa lite idag? problemet är att mina chansningar sällan går hem känns det som... Chelsea ska bara slå ett Arses som tappat allt men här kommer en garderingmed på chans t. ex, samma sak med Everton.

 

Mina säkra:

Man C. Dom har kommit igång nu.

Barnsley. Dom spelar bra hemma medans Huddersfield är motsatsen med sitt bortaspel.

Derby. Dom har fått ihop spelet riktigt bra, men man ska nog vara medveten om att spika dom är en liten "halvchansning".

Norwich. Dom har 5 raka vinster och ser ut att vara bäst i Championship, Watford ligger tvåa. Så här helgarderar man eller chansar på en spik, jag spikar Norwich.

 

Några luriga:

Arsenal - Chelsea. Här helgarderar jag på chans, Arses är milt sagt ett krislag medans Chelski kör på, men Londonderby är nått speciellt 1X2

Sheffield U - Everton. X2 Everton ställde upp med bästa laget mot United så dom kan vara slitna, den som har råd och vill chansa helgarderar. 

Cardiff - Brentford. Brentford skrällde och gick vidare i Ligacupen, det kan ha tagit på krafterna. Så när man ställts borta mot Cardiff helgarderar jag 1X2

Nottingham - Birmingham. Chansning igen med 1 2, har man råd ska X:t vara med. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag missade på 3 matcher, Norwich förlorade, Derby förlorade och Nottingham - Birmingham vart oavgjort. Ni kan se ovan vilka matcher som jag skulle chansa i ... Puhhh :doubt:

 

image.png.20041d1ad8e1c2cfabf2f3464c1f94e9.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Nytt år ny omgång men jackpot igen, svårtippat igen. Det blir nog några chansningar igen, fast den här gången tar vi rätt chansningar! 

2 lottade matcher stör dock.

Apropå chansningar så ligger i skrivandets stund alla mina "säkra" under 50 % i streckningen.

 

Mina säkra:

Cardiff. Det är som sagt en chansning med tanke på deras form, men Rotherhams form dippar mer.

Blackburn. Dom borde slå ett Birmingham som verkar vara i fritt fall, men den försiktige kan ta med X:t

Huddersfield. dom är en maktfaktor på hemmaplan, Readings form har milt sagt dalat.

Bournmouth. Stoke har ett stabilt försvar så det här är en liten chansning också. 

 

Några luriga:

WBA - Arsenal. Arses har spelat upp sig mot slutet och presterat riktigt bra, nu kommer WBA som lyckats få oavgjort mot Så väl Liverpool som B-laget så X2.

Brighton - Wolves. Jag helgarderar 1X2, bägge känns som om dom underpresterat. 

Swansea - Watford. Helgarderar här också, liten fördel Watford måste jag säga dock 1X2

Wycombe Middlesbrough. X2 för Middlesbrough har svårt att vinna sina matcher.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

FA- cup omgång, dom blir alltid favorittyngda så det gäller att hitta dom få skrällar som finns. 

 

Mina säkra:

Man U. Dom lär rotera truppen men jag tror fortfarande "satsar" på FA cupen

Arses. Dom har vaknat till liv rejält och det känns som om dom kör över ett trött Newcastle.

Leicester. Dom går på bra i ligan och vill nog vinna även här.

Fulham. Dom bör vinna Londonderbyt mot ett osäkert QPR.

 

 

Några luriga:

Blackpool - WBA. WBA har släppt in 9 mål dom två sista matcherna!  jag helgarderar på chans 1X2 

Wycombe - Preston. Svårbedömt! jag helgarderar här med 1X2

Burnley - MK dons. 1X för jag håller Burnley högre, dom har i och försig United i veckan men jag tror inte dom roterar hej vilt för det. 

Blackburn - Doncaster. Tror att Doncaster kan ge Blackburn problem X2, har ni råd kan ni chansgardera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tar vi nya tag med en kupong som inte ser lättlöst ut. Två lottade matcher stör friden dessutom, vilket gör att utbudet spikar minskar.

 

Mina säkra:

Blackburn. Dom är ett bättre lag, medans Stoke har väldigt svårt med målskyttet har man en bra defensiv. Så ett X kan man komplettera med om man har råd.

Norwich. Blackburn har förlorat 4 av dom 5 sista matcherna och har många på skade/sjuklistan.

Watford. Dom spikas för hemmaplansfavören, Huddersfield på resande fot är ingen höjdare.

Bournemouth. Dom ska vara bättre, att dom kryssade mot Millwall i veckan säger inget med tanke på Millwalls defensiv. 

 

Några luriga:

 

Fulham - Chelsea.  X2 Fulham visade verkligen i veckan mot Tottenham att X:t ska med i Londonderbyn. Sen har har Chelsea liten svacka i formen verkar det som. 

Leeds - Brighton. Svårbedömd match som jag helgarderar 1X2, Leeds har en väldigt bra offensiv men när den inte fungerar åker man på bakslag. 

Barnsley - Swansea. 1X2 för bägge lagen spelat väldigt bra så här långt. Swansea ska vara lite bättre men hemmaplan gör att jag tar med Barnsley.

Bristol C- Preston. X2 för Preston har gått bra mot slutet, en liten chanstagning dock att utelämna Bristol C på hemmaplan. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska tydligen vara andra chansningar än dom jag gör i år... missade en lottning också :doubt:

 

image.png.794b408f87bb3a3700493c0f92aaf1d2.png

Ändrades av Jed
felstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt blandad kupong och jackpot, vilket som vanligt gör det svårt att få in sina skrällar. Men jag försöker igen.

 

Mina Säkra:

Millwall. Dom spelar som ett stabilt mittenlag med starkt defensiv medans Bristol förlorat dom 4 sista bortamatcherna. Känslan är också att Millwall går för FA -cupen.

Sheffield U. Dom ska vara ett par nivåer över Plymouth, sen borde Sheffield "vakna" upp och spela fotboll. 

West Ham. Hade velat gardera denna men ibland har man inte råd, sen ska West Ham bara vinna en sån här match.

Brighton. Dom ska vara bättre på hemmaplan, det som kan störa här är hur mycket Brighton går för FA-cupen? 

 

Några luriga:

Swansea - Nottingham. Svårbedömt tycker jag, bägge lagen behöver satsa på ligan egentligen. 1X2 säger jag.

Barnsley - Norwich. Norwich är bättre men kanske prioriterar uppflyttning ? 12 tycker jag.

Portsmouth - Hull. Bägge lagen ligger i topp  (etta och trea) i ligan så jag kan inte riktigt slå isär dom. 1X2 !

QPR- Derby. Svårbedömt igen, hade behövt en till helgardering känns det som. Jag går på X2 för Derbys form. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var dags igen, ytterligare en jackpotomgång med få klara favoriter. Det känns som om det finns utrymme en och annan chansning på kupongen igen, sen får det bära eller brista. Jag kommer gå för att Manchester lagen kommer vinna, City solklar medans United är lite halvchansning.

 

Mina säkra:

Man U. Dom har spelat bättre på bortaplan, dom vill kräva revansch för förlusten mot Arses i höstas, sen vill dom bevisa nått efter förlusten mot Sheffield U. Men den försiktige helgarderar... 

Man C. Läste nån som skrev att blixten slår inte ner två gånger på samma ställe( i Manchester) säkraste 1:n.

Derby. Det är ett lag som skulle slåss om play off plats? men nu verkar man ha vaknat till liv.

Swansea. Rotherham har i och försig spelat upp sig men jag tar en ståndpunkt på Swansea, dom lyckades kvittera mot Brentford trots en man mindre i veckan.

 

Några luriga:

Huddersfield- Stoke. Huddersfield har förlorat 4 på raken, men att Stoke skulle bli favorit på bortaplan känns konstigt?  1X2.

Southampton - Aston V. Man varnar för Aston Villa vilket känns lite fel tycker jag 1X. 

Blackburn - Luton.  Svårbedömt igen, framför allt sticker Luton upp direkt om dom får en chans. Jag helgarderar 1X2.

Birmingham - Coventry. En annorlunda match eftersom bägge lagen har hemmaplan, X:t ligger närmast sen lägger jag på en 2:a.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jackpot igen, vis av erfarenheten ska jag försöka hålla mig till mer rimliga vinster och inte chansa på drömresultat denna vecka. Men fan vet 😉 

 

Mina säkra:

Man U. Dom fick storslam i tisdags, dock ska man dra för hårt på den vinsten och Everton gillar att spela underdog. Känns iaf som United kommer vinna.

Bournemouth. Dom har förlorat 4 raka matcher men ska vara mycket bättre, den försiktige kan slänga med ett X.

West Ham. Dom spelar bättre och bättre, medans Fulham har tappat sin form igen. Det kan vara värt att ha med ett igen för den som har råd, jag gör det inte.

Cardiff. Precis som dom flesta "tipsexperter " tycker jag Bristol C är övervärderade.

 

Några luriga:

Burnley - Brighton. Brighton har slagit både Spurs och Pool dom sista matcherna, men nu kommer en annan matchbild där dom förväntas vara spelförande" jag helgarderar 1X2.

Middlesbrough - Brentford. Brentford har spelat riktigt bra mot slutet, men jag har respekt för Middlesbroughs försvar X2.

Luton - Huddersfield. Svårbedömt, men Luton har bara en vinst på dom 5 sista och har ingen. Jag helgarderar 1X2.

Preston - Rotherham. Här kör jag en "Norsk" 1 2, Rotherham är lågt streckad till vad man presterat på sistånde. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Surt! jag missade två spikar(United i sista sekunden) och reduceringen tog ett rätt, men nånting måste man göra rätt så nu tar vi dom den här helgen.

 

image.png.679683db182530bf86bd65254bf29b31.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Två lottade matcher denna gång, jag har sällan nån tur när det är lottade matcher med :doubt:. Men man måste försöka i en omgång har några säkra spikar samt lite ovissa matcher. 

 

Mina säkra:

Man C. Dom ser bara ut att vinna ligan nu när både vi (United) och Liverpool har milt sagt ojämna formkurvor. Den som är ute efter pengar bör gardera, Det är en sån här match som kan "väcka" Mourinho till liv igen! jag tar dock 1:a

Watford. Nu ska Watford vinna igen efter tre matcher utan seger, Bristol sackar i tabellen.

Norwich. Dom har inte hittat målet dom sista matcherna, men nu är det dags igen.

Huddersfield. Wycombe är inte tillräckligt bra för Championship helt enkelt. 

 

Några luriga:

Brighton - Aston V. Två lag som kommit igång mot slutet, X:t är troligast tycker jag, men en helgardering blir mitt val 1X2

Cardiff- Coventry. Cardiff är storfavorit men jag tar med X:t  för Coventry har ryckt upp sig mot slutet 1X.

Reading - Millwall. Här ska först och främst X:t vara med sen skulle jag vilja helgardera men har inte råd så 1X blir mitt val. 

Derby - Middlesbrough. Derby spelade tre raka vinster på raken  innan man torskade sist, Middlesbrough har också gått knackigt mot slutet så jag kan inte skilja dom åt 1X2.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Surt igen, Huddersfield fick stryk, Millwall vann för att jag inte tyckte mig ha råd att gardera upp dom helt och Burnley vann också.. nya tag nästa helg

 

image.png.eb18996106a882482a9bc47e4e37e7ad.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här veckan finns det en del intressanta chansningar, Everton brukar sällan vinna Merseyside derbyn men nu finns chansen tycker jag.

 

Mina säkra:

Barnsley. Dom har två raka vinster och den förlusten på dom sista fem var mot Chelsea i FA-cupen. Bristol C har sparkat tränaren och är i fritt fall.

Swansea. Swansea ångar på, enda förlusten för dom är mot Man C i FA-cupen medans Huddersfield sprattlar.

Millwall. Dom har vunnit tre på raken så nu verkar dom fått igång målskyttet, här kanske den försiktige vill ha ett X med! men inte jag , säker 1:a

Norwich. Dom har kommit igång efter sin svacka och satsar på direktuppflyttning till PL.

 

Några luriga:

Liverpool - Everton. Everton har inte vunnit sedan 2010 läser jag, men med tanke på Pools ojämna spel i år chansar på helgardering ( törs inte gå imot Pool)-

Fulham - Sheffield U. 1 2 Fulham ska vara favorit, men hur det fungerar när dom ska föra spelet vete fan, Sheffield kan få kontringsläge.

QPR - Bournemouth. QPR har lyft sig mot slutet och sen Woodgate tog över i Bournemouth har dom kommit tillbaka, kan inte skilja dom åt så 1X2

Nottingham - Blackburn. Jag chansar och går på 1 2, Nottingham bör ta detta men jag litar inte på dom  så jag chansar med vinst för Blackburn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jackpot omgång igen, vis av erfarenheten! :big_smile: så går jag inte på några tokchansningar igen. 

 

Mina säkra:

Leeds. Bästa målskytten i Villa (Grealish) är skadad så jag går för Leeds.

Brentford. Dom ligger på andra plats och blir direktuppflyttade om det håller i sig. Sen hemmaplan på det även om Stoke är svårspelade.

Swansea. Bristol C sprattlade till och vann i veckan mot ett notoriskt ojämnt Middlesbrough. Det var sista rycket 1:a på Swansea.

Sunderland. Dom spelar för uppflyttning och gör det bra, Crewe sladdar betänkligt. 

 

Mina luriga:

Barnsley - Millwall. Barnsley har 4 raka vinster(förlusten innan det var Chelsea i FA) men jag tror på Millwalls försvar och tar med ett X, 1X alltså

Middlesbrough - Cardiff. Här helgarderar jag, Cardiff har ryckt upp sig rejält och Middlesbrough är ojämna 1X2

Luton - Sheffield W. Svårbedömd match som jag helgarderar. 1X2

Preston - Huddersfield. Jag går på 1 2 för Huddersfield kanske sprattlar till en gång till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minutes ago, Jed said:

Jackpot omgång igen, vis av erfarenheten! :big_smile: så går jag inte på några tokchansningar igen. 

 

Mina säkra:

Leeds. Bästa målskytten i Villa (Grealish) är skadad så jag går för Leeds.

Brentford. Dom ligger på andra plats och blir direktuppflyttade om det håller i sig. Sen hemmaplan på det även om Stoke är svårspelade.

Swansea. Bristol C sprattlade till och vann i veckan mot ett notoriskt ojämnt Middlesbrough. Det var sista rycket 1:a på Swansea.

Sunderland. Dom spelar för uppflyttning och gör det bra, Crewe sladdar betänkligt. 

 

Mina luriga:

Barnsley - Millwall. Barnsley har 4 raka vinster(förlusten innan det var Chelsea i FA) men jag tror på Millwalls försvar och tar med ett X, 1X alltså

Middlesbrough - Cardiff. Här helgarderar jag, Cardiff har ryckt upp sig rejält och Middlesbrough är ojämna 1X2

Luton - Sheffield W. Svårbedömd match som jag helgarderar. 1X2

Preston - Huddersfield. Jag går på 1 2 för Huddersfield kanske sprattlar till en gång till. 

154452961_908607679950123_6478655914661755062_n.png.a270cb3863e61d6ba466e6600bac5b9d.png

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Jed:

Jackpot omgång igen, vis av erfarenheten! :big_smile: så går jag inte på några tokchansningar igen. 

 

Mina säkra:

Leeds. Bästa målskytten i Villa (Grealish) är skadad så jag går för Leeds.

Brentford. Dom ligger på andra plats och blir direktuppflyttade om det håller i sig. Sen hemmaplan på det även om Stoke är svårspelade.

Swansea. Bristol C sprattlade till och vann i veckan mot ett notoriskt ojämnt Middlesbrough. Det var sista rycket 1:a på Swansea.

Sunderland. Dom spelar för uppflyttning och gör det bra, Crewe sladdar betänkligt. 

 

Mina luriga:

Barnsley - Millwall. Barnsley har 4 raka vinster(förlusten innan det var Chelsea i FA) men jag tror på Millwalls försvar och tar med ett X, 1X alltså

Middlesbrough - Cardiff. Här helgarderar jag, Cardiff har ryckt upp sig rejält och Middlesbrough är ojämna 1X2

Luton - Sheffield W. Svårbedömd match som jag helgarderar. 1X2

Preston - Huddersfield. Jag går på 1 2 för Huddersfield kanske sprattlar till en gång till. 

Lycka till ganska svår omgång

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...