Jump to content
IGNORERAD

Stryktipset With English Soccer


lillamannen

Recommended Posts

Då var det dags för stryktipset igen, nu firar vi 50 - årsdag dessutom :party1:.  Sen är det 25 miljoner i jackpotten att dela på, så jag kommer nog ge flera alternativ på dom matcher jag valt ut.

Mina säkra:

Liverpool. Kommentarer överflödiga.

Nottingham. Dom spelar bra(men ojämnt) och Cardiff har inte vunnit en bortamatch än.

Leeds. Dom ska gälla för att vara bästa laget i Championship, sen har dom hemmaplan också. 

Bristol C. Huddersfield ska i och försig inte räknas bort så den försiktige tar med X. 

Chelsea. Samma sak här, Londonderby mot West Ham så den som vill tar med ett X 

 

Några luriga:

Tottenham - Bournemouth. Tottenhams defensiv läcker, det kommer Mourinho täta fort misstänker jag men har han hunnit täta än? det tror inte jag så 1X!

Birmingham - Millwall. 1 poäng skiljer dom åt i tabellen, jag kan inte slå isär matchen så även om 1X är troligast chansar jag lite och helgarderar 1X2.

Stoke - Blackburn. 1X men kanske kan Blackburn visa att dom har mer att ge? den som har råd helgarderar.

Wigan - Reading. Det skiljer 2 poäng mellan lagen i botten så matchen helgarderas, för jag har svårt att välja mellan dom.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet förtydligande: Det är inte Stryktipset som firar 50 utan det numera nedlagda programmet Tipsextra, man kanske ska inhandla några Pripps Blå dagen till ära.

Första matchen som visades (1969-11-29) var Wolverhampton - Sunderland 1-0.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev GreenValley:

Ett litet förtydligande: Det är inte Stryktipset som firar 50 utan det numera nedlagda programmet Tipsextra, man kanske ska inhandla några Pripps Blå dagen till ära.

Första matchen som visades (1969-11-29) var Wolverhampton - Sunderland 1-0.

Rätt och riktigt, men Pripps Blå finns väl inte ens kvar ? eller.. Fan nu kände man sig gammal igen :doubt: när man kom att tänka på att man drack Pripps Blå som riktigt mellanöl 1977. 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Jed:

Rätt och riktigt, men Pripps Blå finns väl inte ens kvar ? eller.. Fan nu kände man sig gammal igen :doubt: när man kom att tänka på att man drack Pripps Blå som riktigt mellanöl 1977. 

Jodå, nr 11451 på Systembolaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev GreenValley:

Jodå, nr 11451 på Systembolaget.

Där ser man, blir dock Bitburger här, har 4 st. kvar sedan sista Tysklandsresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 kr in i kassan förra helgen ! :big_smile:, vi får hoppas på lite mer idag. Manchester derbyt kommer nog helgarderas på ren chans, men jag tyckte United spelade bra mot Tottanham samt att B-laget har hackat lite mot slutet. 

 

Mina säkra:

Liverpool. Dom bara går på, dock blir det lite pengar för dom som chansar hem något annat än en 2:a här.

Cardiff. Dom vann första bortamatchen förra helgen samt att Barnsley är jumbo.

Middlesbrough. Charlton har en mängd skador medans Middlesbrough har fått tillbaka spelare.

Tottenham. Dom ska bara slå Burnley på hemmaplan med den offensiven dom har, det är deras defensiv som brister. Där är nog Mourinho rätt man att åtgärda.

 

Några luriga:

Manchester C- Manchester U. 1:a säger dom flesta, helgardering säger jag. Se resonemanget ovan.

Fulham - Bristol C. Alla säger Fulham, men till 60 % på ettan känns det konstig, speciellt när det bara skiljer 3 poäng mellan lagen. 1X säger jag.

Watford - Crystal Palace.  X2 för att Watford skaffat ny manager, samt att Crystal Palace inte spelar på samma sätt som mot topplagen här och då kan dom gå bort sig.

Luton - Wigan. Två bottenlag som gör upp, man kan chansa på att bägge lagen vill vinna och ta 1 2? den försiktige helgarderar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.574a416a24ee17a58ea164c93d86965f.png

 

Jag  varnade för Bristol, man tog det inte fullt ut. Man är dock inte borta med mer än ett mål i matcherna! Så än finns det hopp. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

image.png.a922502f07ec46372ef1c353fae6e2d4.png

Tja sista matchen är helgarderad, så man kan ju alltid hopas på att United vinner, då blir utdelningen högre än 28 kr. :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags igen med jackpot, jag fick ju in United förra helgen :big_smile: så vi får hoppas jag hittar på några mer skrällar idag. 

 

Mina säkra: 

Chelsea. Dom har vaknat till liv igen och Bournemouth har många skadade.

Leicester. Dom går riktigt bra just nu 12 vister på dom 13 sista matcherna.

Leeds. Spelar väldigt bra nu, + att Cardiff bara har en bortavinst.

Sheffield U. Dom spelar bra både hemma och borta 

 

Några luriga:

Derby - Millwall. Millwall har gått bra efter tränarbytet, Derby är upp och ner? jag helgarderar 1X2

Burnley - Newcastle. Det går inget vidare för Burnley så jag chansar med X2.

Brentford - Fulham. Två raka förluster för Fulham? men dom har kapacitet säger jag och helgarderar 1X2.

Wigan - Huddersfield.  Här går jag på X2 men den som har råd helgarderar för Wigan har vaknat till liv på sistånde. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-07 at 16:56, skrev Jed:

image.png.574a416a24ee17a58ea164c93d86965f.png

 

Jag  varnade för Bristol, man tog det inte fullt ut. Man är dock inte borta med mer än ett mål i matcherna! Så än finns det hopp. 

Man skulle lyssnat på den varningen. 
Halvgardering på Bristol som var fel😀
Det blev inga dollars där inte. 
Dom försvann ändå på Texas Longhorn på 15-års bröllopsdag. 9583686C-DD5C-4121-8EF1-A635D0798F4A.thumb.png.9d0f8a9007de36f9844a43deb263653a.png9634FDD1-4681-42B0-A8C8-0E43445A2607.thumb.jpeg.cfb8d75478ae1c4a19d980419db3a191.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Raggarn:

Man skulle lyssnat på den varningen. 
Halvgardering på Bristol som var fel😀
Det blev inga dollars där inte. 
Dom försvann ändå på Texas Longhorn på 15-års bröllopsdag. 9583686C-DD5C-4121-8EF1-A635D0798F4A.thumb.png.9d0f8a9007de36f9844a43deb263653a.png9634FDD1-4681-42B0-A8C8-0E43445A2607.thumb.jpeg.cfb8d75478ae1c4a19d980419db3a191.jpeg

Gick dom till sprit som det ser ut på bilden så försvann dom inte i onödan :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart inget bättre, kanske kan få 8. Nåväl man har varit närma nu i flera veckor så det var dags att komma ner på jorden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra helgen gav inget alls, 7 rätt men jag var inte ensam om det utan alla stora favoriter sprack. Idag är det jackpot igen och jag garderar upp Man C bland annat för pengarnas skull, sen får man chansa på lite andra matcher.

 

Mina säkra :

West Bromwich. Dom spelar bäst i championship enligt min åsikt och har hemmaplan.

Aston Villa. Dom har hemmaplan och Southampton har gått knackigt igen.

Newcastle. Dom spelar bra hemma och Crystal Palace har många skador.

Wolverhampton. Dom hade otur och tappade ledningen mot Spurs på övertid. I Norwich kanske inte Pukki spelar vilket är ett stort avbräck.

 

 

Några luriga: 

Man C - Leicester. Här kan den som har råd helgardera ifall ni vill ha pengar, jag nöjer mig med 1X. Jag är övertygad om att b-laget vinner men omöjligt är det inte att Leicester sprattlar till.

Brighton - Sheffield U. 1X2 för bägge lagen går bra och jag kan inte skilja dom åt. Möjlig hemmaplansfavör för Brighton.

Huddersfield - Nottingham. Två lag som gått dåligt ett tag, men borde ha kapacitet för att gå bättre. 1X på grund av att Nottingham gått sämst på slutet och spelar borta.

Reading - Derby. Jag tror som tidningarna att det blir målsnålt, men inget av lagen spelar bra för tillfället  så jag tar 1X. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 rätt efter reduceringen om Man C vinner! fucking Leeds kunde väl fan spela oavgjort? eller WBA kunde väl vinna :doubt:.  

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Jed:

10 rätt efter reduceringen om Man C vinner! fucking Leeds kunde väl fan spela oavgjort? eller WBA kunde väl vinna :doubt:.  

Såvida inte Man C förlorar så sitter jag med 8 rätt på Topptipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev GreenValley:

Såvida inte Man C förlorar så sitter jag med 8 rätt på Topptipset.

Jag missade på WBA så jag är borta på topptipset, men en tia a 40 kr. kan jag få :sure:. Tre veckor kvar till man kan sitta i Patong och titta på tipset :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...