Jump to content
IGNORERAD

Colombia


kenneth073

Recommended Posts

Funderar på en tripp till Colombia om inte frugan vill med till Thailand.

Säkert nån som varit där på forumet och som kan ge sin syn på landet .

Ställen som jag tänkte besöka är Bogota,Medellin och Santa Marta vid karibiska havet för sol o bad.

Kanske ni har andra ställen att rekommendera .

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev kenneth073:

Funderar på en tripp till Colombia om inte frugan vill med till Thailand.

Säkert nån som varit där på forumet och som kan ge sin syn på landet .

Ställen som jag tänkte besöka är Bogota,Medellin och Santa Marta vid karibiska havet för sol o bad.

Kanske ni har andra ställen att rekommendera .

Kan rekommendera Cartagena vid havet också

 

Bra kombination av nattliv, lyxhotell, stränder och shopping. Passa på att köpa en Smaragd till frugan. Finns många butiker där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Cartagena var min första tanke ,men läste att andra rekommenderade Santa Marta för bad.

Har du själv varit i Colombia ,prisnivå mat nöjen mmm

Link to comment
Dela på andra sajter

Cartagena var min första tanke ,men läste att andra rekommenderade Santa Marta för bad.
Har du själv varit i Colombia ,prisnivå mat nöjen mmm
Ska se om jag hittar nåt i bakhuvudet men för tillfället så e de upptaget! [emoji3]

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev kenneth073:

Cartagena var min första tanke ,men läste att andra rekommenderade Santa Marta för bad.

Har du själv varit i Colombia ,prisnivå mat nöjen mmm

Ja. Var där men det är för många årsedan för att ge relevanta svar på prisläge etc

 

Vi låg i Cartagena med vårt fartyg. Deras Navy anordnade en av de häftigaste baler jag varit med om. Societetens döttrar flögs dit från Bogotá för att vara våra bordsdamer bl.a

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Stoneys:

Polare var där och hälsa på sin pappa 1.5 år sen. Cartagena. PART_1503756835737.jpeg.0f7b4bb9562208d388cd7e85c94314bc.jpeg

Är inte det där som hög husen sjunker ner i sanden?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev audirs2:

Är inte det där som hög husen sjunker ner i sanden?

Ingen aning,  han har inte nämnt nått om det.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Colombia är inte speciellt billigt. Tjänster är billigt och landet är väldigt vackert men för övrigt ett djävla rövarland.

En grannkärring var där på en rundresa, de hade HELA tiden beväpnade vakter med sig och ändå blev hon av med sin handväska och självklart passet = ett djävla strul.

Jämfört med Thailand är Thailand rena tryggheten enligt henne,  hon var även där på en rundresa och Kina.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev evert 1:

Colombia är inte speciellt billigt. Tjänster är billigt och landet är väldigt vackert men för övrigt ett djävla rövarland.

En grannkärring var där på en rundresa, de hade HELA tiden beväpnade vakter med sig och ändå blev hon av med sin handväska och självklart passet = ett djävla strul.

Jämfört med Thailand är Thailand rena tryggheten enligt henne,  hon var även där på en rundresa och Kina.

 

Varit där och uppfattade det inte som särskilt osäkert men beror lite på hur man beter sig och ser ut, är man värsta turisten (som hon uppenbarligen är på en rundresa) så drar man ju till sig tjuvarna. Samma gäller överallt, även här i det "säkra" Sverige". Känner flera som varit där och de har inte heller råkat ut för nåt men är inga rundreseturister heller, de får själva berätta.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Bibben:

 

Varit där och uppfattade det inte som särskilt osäkert men beror lite på hur man beter sig och ser ut, är man värsta turisten (som hon uppenbarligen är på en rundresa) så drar man ju till sig tjuvarna. Samma gäller överallt, även här i det "säkra" Sverige". Känner flera som varit där och de har inte heller råkat ut för nåt men är inga rundreseturister heller, de får själva berätta.

 

 

Du får gärna komma med tips på platser ,prisnivå mm

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev kenneth073:

Du får gärna komma med tips på platser ,prisnivå mm

 

Det var några år sen som jag var där, och då enbart I Bogota. Upplevde det som ganska billigt, iaf jämfört med en del andra länder i Sydamerika.

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit där ett antal gånger.
Bogotá
Inte lika säkert som Thailand enligt min ringa mening.

Om man inte kan spanska så rekommenderar jag det bara för resvana personer.


Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-26 at 21:22, skrev Stoneys:

Polare var där och hälsa på sin pappa 1.5 år sen. Cartagena. PART_1503756835737.jpeg.0f7b4bb9562208d388cd7e85c94314bc.jpeg

 

Stället framför ser ut att kunna vara stället jag bodde en natt på innan påmönstring. Höll mig dock nykter och utanför nattlivet så kan inte uttala mig annat än att jag hört bra saker om Cartagena.

Jobbade något halvår i Barranquilla, tyvärr träffade jag inte Shakira :-) Låg till kaj ca 3 veckor då vi lastade från tankbilar som kom körandes långt ifrån och sedan lossade vi ett dygn på Aruba innan vi gick tillbaka. Gick inte iland särskilt ofta då jag inte tyckte nattlivet var särskilt imponerande, prisnivån inte särskilt billig heller. Många locals rekade dock Santa Marta som borde vara ok, en hel del jänkare där. En kollega blev tillsammans med en ung skönhet som pluggade juridik, tror de fortfarande är ihop. 

Narkotikapolisen där är jävligt seriös och de kollade alltid alla hytter och områden ombord med knarkhundar innan avgång. De hade även dykare som fotade skrovet för att se så inget var fastsatt med magneter eller annat. De hittade 3 ton kokain på en annan båt i hamnen så volymerna är inte alltid så blygsamma där.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...