Jump to content
IGNORERAD

Yingluck ryktas ha flytt Thailand

spooncreek
 Dela

Recommended Posts

Den stora rättegångsdagen kom till slut, men det gjorde inte förra PM Yingluck!  Dom skulle alltså fallit om huruvida Yingluck gjort sig skyldig till försummelse gällande "risskandalen".   Arresteringsorder är nu utfärdad, och ryktena i full gång. Ett säger att hon flytt landet via Singapore där broder Thaksin väntade. Dubai nästa?

"Sources close to Yingluck say she left the country Thursday for Singapore where her brother Thaksin Shinawatra was staying. No public statement has been made about her whereabouts and the claim could not be immediately verified."

http://www.khaosodenglish.com/politics/2017/08/24/khaosod-english-yingluck-verdict-live-blog/

599fc90b91466_yinglucknoshow.PNG.660b588532d25a445636aca3e9342cc4.PNG

Ändrades av spooncreek
  • Ge karma 1
Dela på andra sajter

Effektivt med arresteringsorder i detta fallet, de kan ju.

De kanske skulle ta över jakten på lyxbilsmördaren också:big_smile:

• Ge karma 5
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Med tanke på straffen dom andra fick så kan man ju förstå om hon drog.

• Ge karma 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Med tanke på straffen dom andra fick så kan man ju förstå om hon drog.

Ja,, 42 år var ju rätt tungt för handelsministern.

Yingluck riskerade 10 år som max tror jag.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

Ja,, 42 år var ju rätt tungt för handelsministern.

Yingluck riskerade 10 år som max tror jag.

Japp, hon kunde max fått 10 år.

Svårt att veta vad man ska tycka om det hela, hon var ju ordförande för risstödskommittén och borde då ha det yttersta ansvaret både i sin roll som PM och ordförande och att sen köra försvarslinjen i rätten "Jag var aldrig närvarande vid mötena trots att jag var ordförande" får ju en att kraftigt ifrågasätta den juridiska kompetensen hos hennes advokater. En av de sämre ursäkterna jag har hört...

Men sen vet ju alla - inklusive Prayuth och juntan - att det inte var Yingluck som höll i någonting utan det mesta  styrdes av Big Brother och för att kunna tömma statskassan så snabbt som möjligt var man ju tvungen att snabba på processen. Att Thaksin kan offra sina ministrar och i princip alla andra men för en kines att offra sin egen syster såg man inte riktigt komma.

Får see om Puu dyker upp vid storebrors pool villa snart...

• Ge karma 7
  • Tummen upp 1

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev MaiChai:

Svårt att veta vad man ska tycka om det hela, hon var ju ordförande för risstödskommittén och borde då ha det yttersta ansvaret både i sin roll som PM och ordförande och att sen köra försvarslinjen i rätten "Jag var aldrig närvarande vid mötena trots att jag var ordförande" får ju en att kraftigt ifrågasätta den juridiska kompetensen hos hennes advokater. En av de sämre ursäkterna jag har hört...

Men sen vet ju alla - inklusive Prayuth och juntan - att det inte var Yingluck som höll i någonting utan det mesta  styrdes av Big Brother och för att kunna tömma statskassan så snabbt som möjligt var man ju tvungen att snabba på processen. Att Thaksin kan offra sina ministrar och i princip alla andra men för en kines att offra sin egen syster såg man inte riktigt komma.

Det jag finner märkligt är att hon kom ut ur landet. Flycktrisken var ju stor så juntan hade alltid de behövde för att stoppa en utresa. 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Politiskt spel.

Yingluck ute ur Thailand = mindre risk för generalerna än hon fått ett långt straff.

Om denna s.k. “senior state official” som hjälpe henne, inte blir arresterad snarast, är det bara en bekräftelse på att det var det var en uppgörelse mellan juntan och Yingluck.   

OBS - bara en personlig åsikt:look_down:

• Ge karma 4
  • Tummen upp 3
  • Haha 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Nu kan ju Juntan tömma statskassan i lugn och ro.  Om den inte redan är tömd vill säga.  

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev wUThai:

Nu kan ju Juntan tömma statskassan i lugn och ro.  Om den inte redan är tömd vill säga.  

Nu tror du nog fel Kingen ! Juntan vill ju Thailands bästa eller tror du inte på Praut ?

Eller tänker dina grå på solstolar som han tagit bort och sålt.

Med vänlig hälsning Leadbelly

Ändrades av leadbelly
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev wUThai:

Ladorna är tomma. Den har vi ju hört förut någonstans. :D

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

CNN rapporterar att Yinluck nu är i Dubai. Hon lämnade Thailand i onsdags

• Ge karma 3

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev leadbelly:

Nu tror du nog fel Kingen ! Juntan vill ju Thailands bästa eller tror du inte på Praut ?

Eller tänker dina grå på solstolar som han tagit bort och sålt.

Ser det ut som dom tänker på thailands bästa menar du? Oavsett förbud på solstolar. Vad har du för åsikt själv? 

/Kingen

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wUThai:

Ser det ut som dom tänker på thailands bästa menar du? Oavsett förbud på solstolar. Vad har du för åsikt själv? 

/Kingen

Tja min åsikt är noll för jag vet inte så mycket om Thailand  Men du verkar veta ännu mindre så jag vill inte att du blir oemotsagd.

• Haha 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Det jag finner märkligt är att hon kom ut ur landet. Flycktrisken var ju stor så juntan hade alltid de behövde för att stoppa en utresa. 

Allt kan köpas för pengar.Yinglack badar i pengar.

• Ge karma 1
  • Haha 1

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev frason:

Ladorna är tomma. Den har vi ju hört förut någonstans. :D

Från idi*t sossen Magdalena kanske......

• Ge karma 3
  • Buu 1
  • Haha 3

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev B747:

Allt kan köpas för pengar.Yinglack badar i pengar.

Till och med de av vissa så PK omutbara generalerna och 

1 timme sedan, skrev koppar55:

“senior state official”

Vill ha mera i fickorna och på banken.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Mjaa hörde man idag så är dom proppfulla ,hon har pengar till allt.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev B747:

Nämn inte den manipulerande kärringen. Kryper i kroppen bara man hör hennes namn 🤥

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Skål på dig Wuttan,nu går jag på sängen som Boa säger.

Flygarn är kraftigt dopad nu.......

• Ge karma 1
  • Tråkigt 1

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev B747:

??? En ny bild selfie i dagens tjej?

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Efraim Barkbit:

Nämn inte den manipulerande kärringen. Kryper i kroppen bara man hör hennes namn 🤥

Tack för dom orden..

• Skål 1
  • Haha 1

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev leadbelly:

Tja min åsikt är noll för jag vet inte så mycket om Thailand  Men du verkar veta ännu mindre så jag vill inte att du blir oemotsagd.

Ja, du verkar vara väldigt naiv och extremt oinsatt.  Läs på lite eller försök kommunicera med darlingen så kanske du lär dig ett och annat. 

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev B747:

Sov gott stålis. :)

Dela på andra sajter

Yinluck sägs ha tagit landvägen via Trat till Kambodja och hjälptes där av inflytelserika makthavare att flyga i privatjet till Singapore och sedan vidare till Dubai

End of Shinawatra era

Yingluck flees ahead of rice-scheme ruling

The curtain has closed on the Shinawatra clan's grip on Thai politics after former prime minister Yingluck Shinawatra followed in the footsteps of her fugitive brother Thaksin on Friday by fleeing a Supreme Court ruling for foreign shores, political analysts say.

The future of the Pheu Thai Party has also been cast in doubt by Ms Yingluck's decision not to appear, according to local pundits.

Prime Minister Prayut Chan-o-cha appeared to be as shocked by her sudden departure as the rest of the country.

"I thought she would be brave enough to show up [at the court]", he said.

http://www.bangkokpost.com/news/politics/1313007/end-of-shinawatra-era

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...