Jump to content
IGNORERAD

Köpa Nikon D60 här eller i Bangkok?


Jannis

Recommended Posts

Hej!

Jag är ny här på forumet så jag kan väl börja med att presentera mig.

Jag heter Jannis och i sommar åker jag ner till Bangkok för att studera på Bangkok University i 4 år.

Under min vistelse där vill jag självklart kunna ta mycket fina bilder. Dels för minnes skull men även till min blogg. Jag har bestämt mig för att köpa en Nikon D60. Priset ligger här hemma på 4000-4400 inklusive standard objektiv. Nu när kronan är svag finns ju risken att importvaror går upp mycket i pris så ska man passa på och köpa den nu? Alternativt köpa den i Bangkok om priserna där är mycket lägre. Å andra sidan får vi ju inte lika mycket bath för kronan längre så jag vet inte om det lönar sig.

Har ni några förslag?

MVH

Jannis

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Dessutom har kronan varit extra svag gentemot dollar och baht, så saker & ting har varit extra dyra i Thailand den senaste tiden.

Vi fick 3.65 - 3,70 baht per krona i mars månad.

Även innan kronans försvagning var det tveksamt om det lönade sig att handla elektroniska prylar och kameror därborta.

Har själv vid något tillfälle betalat 500 kr mer i Thailand for en kamera än vad den senare visade sig kosta på Dustin :-)

Datorer är billigare i Sverige. Piratprogram är doch lättare att få tag på där :-)

Garanti i Thailand gäller ofta "tills du går ut genom dörren".

Var noga med att checka att allt är i paketet innan du lämnar butiken.

Även om det innebär att butikspersonalen får jobba extra hårt för att hitta uppladdade batterier så kolla ändå att apparaten överhuvudtaget fungerar, innan du betalar.

Det finns ingen Sverker i Thailand :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

På www.shop4thai.com kan Du få en uppfattning om prisläget i Thailand.

Shop4thai är dock dyr så på t.ex. Pantip Plaza eller Zeer Rangsit kan Du räkna med ca 5-15 % lägre priser.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa Nikon D60 här eller i Bangkok?

Svinbilligt i svedala just nu så köp Nikonet här!  :yes:

http://www.pricerunn...60&ref=redirect

Quote

Garanti i Thailand gäller ofta "tills du går ut genom dörren".

Var noga med att checka att allt är i paketet innan du lämnar butiken.

Jag håller med GD Här!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...