Jump to content
IGNORERAD

Kungabegravning


Esspe

Recommended Posts

Ska till ambassaden någon gång september/oktober men kom att tänka på att kungen snart ska begravas. Då ska man nog hålla sig ifrån Bangkok, vilken datum är det satt till?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    3

  • Nemo

    3

  • frason

    3

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15 minuter sedan, skrev Esspe:

Ska till ambassaden någon gång september/oktober men kom att tänka på att kungen snart ska begravas. Då ska man nog hålla sig ifrån Bangkok, vilken datum är det satt till?

26e oktober och fem dagar framåt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir det till att hålla sig stilla en vecka då och inte i Bangkok. Tack för infon.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det sånt däringa spritförbud även efter det, typ början på November?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
12 minuter sedan, skrev Benriach:

Blir det sånt däringa spritförbud även efter det, typ början på November?

Kan du lungt räkna med , öl i kaffekopparsom gäller

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej

 

Det serveras och säljes ingen öl och sprit idag, dvs den 26 men i morgon går det bra, åtminstone i Pattaya

 

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok just nu! Frugan går svartklädd idag fast hon är en rödskjorta!

1509009169302.jpg

1509009173836.jpg

1509009178681.jpg

1509009184469.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej
 
Det serveras och säljes ingen öl och sprit idag, dvs den 26 men i morgon går det bra, åtminstone i Pattaya
 
MVH Nonki
Beror lite på vilken restaurang man väljer....

Välj med strupen! Detta från soi White House Jomtien right now.......1d4f6a50e9cbf5381f8da097130f472e.jpg

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev apknug:

Beror lite på vilken restaurang man väljer....

Välj med strupen! Detta från soi White House Jomtien right now.......1d4f6a50e9cbf5381f8da097130f472e.jpg

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk
 

Det är så långt till Jomtien.  Men glädjande att se.  Då finns det kanske hopp i Pattis också, skall snart ut och se hur det ser ut.  

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Frun var envis med att vi skulle åka till templet i sai mai här i Bangkok. När vi kom och skulle köra in på vägen som templet ligger ca 500 meter upp så hade dom stängt den vägen. Så att motorcykel taxi skulle köra sista biten.
Jag konstaterade att detta inte skulle fungera med motorcykel för min 90 åriga svärfar. Så jag fick skäl att slippa templet och i stället skjutsa hem min svärfar. Frun vart väl inte helt glad. Men jag kan förstå att Thailändare älskade sin kung. Men det blir lite jobbigt när så många ska trängas i ett tempel.
Min fru ringde precis och sa att det var 5 km kö?
Verkar lite långt. Hon kommer väl hem i natt eller något?
Så då kändes det extra rätt att jag åkte hem.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev janne_h:

Frun var envis med att vi skulle åka till templet i sai mai här i Bangkok. När vi kom och skulle köra in på vägen som templet ligger ca 500 meter upp så hade dom stängt den vägen. Så att motorcykel taxi skulle köra sista biten.
Jag konstaterade att detta inte skulle fungera med motorcykel för min 90 åriga svärfar. Så jag fick skäl att slippa templet och i stället skjutsa hem min svärfar. Frun vart väl inte helt glad. Men jag kan förstå att Thailändare älskade sin kung. Men det blir lite jobbigt när så många ska trängas i ett tempel.
Min fru ringde precis och sa att det var 5 km kö?
Verkar lite långt. Hon kommer väl hem i natt eller något?
Så då kändes det extra rätt att jag åkte hem.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Sambon drog kl 13.00 (tempel i Pattaya)  och är inte tillbaka än. "Long wait"  här med tydligen.

Själv följer jag sändningarna på TV:n istället, verkar vara ett bättre val.

 

Nyss var var det för övrigt vår svenska representant som visade sina "last respects"

 

20171026_185658.thumb.jpg.f513b4eac7a34fbfde4df5db7d03c003.jpg

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans Systers Man är med &  sköter Logistiken med transporter från Nohntamburi.

Var tidigare på Dagen & Hedrade Kungen:wai:

FB_IMG_1509024807759.jpg

FB_IMG_1509024822602.jpg

FB_IMG_1509024846081.jpg

FB_IMG_1509024876196.jpg

 

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sambon drog kl 13.00 (tempel i Pattaya)  och är inte tillbaka än. "Long wait"  här med tydligen.
Själv följer jag sändningarna på TV:n istället, verkar vara ett bättre val.
 
Nyss var var det för övrigt vår svenska representant som visade sina "last respects"
 
20171026_185658.thumb.jpg.f513b4eac7a34fbfde4df5db7d03c003.jpg
 
Ha ha min fru och hennes syster bror och svägerska kom just hem efter att stått i kö en och en halv timme. Och passerat 1 km av dessa 5 km kö. Dom gav helt enkelt upp då kön helt enkelt var för lång.
Min fru är nu mera benägen att hålla med mig om dårskapen att besöka templet just idag, vilket jag hävdade från början. [emoji3]
b2a840aca2d8b6c34334c82a0ebdc16c.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev hasseryd:

Sverige  är representerat av Drotning Silvia varför är inte svenske Kungen med?

För att han har andra uppdrag.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hasseryd:

Sverige  är representerat av Drotning Silvia varför är inte svenske Kungen med?

Han gick straxt före henne

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Min hustru drog iväg vid sjusnåret i morse för att hjälpa till med mat vid ett tempel. På eftermiddan var hon hem en sväng, duschade bytte om och drog iväg till kvällsskiftet på samma ställe, vette tusan när hon kommer hem. Själv har jag hållit mig hemma hela dan och vaktat huset. :) 

59f1f4af4f294_Ladyinblack002.thumb.JPG.36e655127889ea2eb48726b9a2d70709.JPG

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Fritz:

Min hustru drog iväg vid sjusnåret i morse för att hjälpa till med mat vid ett tempel. På eftermiddan var hon hem en sväng, duschade bytte om och drog iväg till kvällsskiftet på samma ställe, vette tusan när hon kommer hem. Själv har jag hållit mig hemma hela dan och vaktat huset. :) 

59f1f4af4f294_Ladyinblack002.thumb.JPG.36e655127889ea2eb48726b9a2d70709.JPG

 

 

All heder åt henne, en väldigt speciell dag,kväll och natt

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi skall till Hällingsjö  på Lördag, där hålls en ceremoni för Kungen.

 

Ni som vill kan se en del av ceremonierna på Youtube, denna är med engelsk speaker, finns säkert med thai om ni önskar.

 

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva kremeringen genomfördes tydligen som planerat kl 22.00, men visades inte på TV., till mångas förvåning.. De första buden var att det var försenat, men tydligen inte..

 

Live broadcasts were not allowed for the real cremation among the royal family, scheduled to take place at 10pm .

Please credit and share this article with others using this link:https://www.bangkokpost.com/news/general/1349199/cremation-ceremony-for-the-late-king-begins?utm_source=bangkopost.com&utm_medium=homepage&utm_campaign=most_recent_box. View our policies at http://goo.gl/9HgTd and http://goo.gl/ou6Ip. © Post Publishing PCL. All rights reserved.

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalade för Thaiflix för att frun skulle få se ceremonin men när klockan började närma sig 19:00 här i svedala och jag så smått började tröttna på dålig musik och balett och så började jag bli fundersam på vad som händer. 

Vad ska befolkningen i Thailand och de övriga thailändska medborgarna utomlands tänka?  Frun blev mycket besviken när hon nu inte fick se kremeringen och jag förstår henne.

Kanske får de upp ögonen på de styrande i landet nu. Jag grämer mig för mina 120kr i onödan men frun får väl se till att de blir väl använda.... 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Idag så var det helsvart klädsel för mig och jag bestämde mig för att ta trampcykeln ner till Hua Hin centrum för att se hur konungens kremering skulle celebreras. Staden var nästan öde för många av invånarna hade åkt upp till Wat Huay Mongkhol för att lägga en krans som tydligen skall transporteras upp till Bangkok ikväll.

 

Jag knäppte några bilder nere i byn men de blev inte så bra att de förtjänar att läggas ut här.

 

Vid sextiden på kvällen samlades vi som vanligt på BKP men denna kväll så skötte vi oss värdigt .

 

DSCF7808.thumb.JPG.864bba26a75adb1363e43dcdb38bff28.JPG 

 

Luffargubben, min hyresvärdinna samt en vän

DSCF7812.thumb.JPG.be074520bdb5d97c751428ffafa0aaa9.JPG

 

Senare på kvällen så hamnade jag hos mina goda vänner och där tändes det ljus klockan 22 och det var nästan så att det kändes lite kymigt att ta bilder men jag intalade mig själv att jag var en krigskorrenspodent.

Ta dina bilder och tänk inte så mycket !

DSCF7825.thumb.JPG.f991256e1151880152f929f4cae6c3ba.JPG

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...