Jump to content
IGNORERAD

Rådjurshorn


bosse47

Recommended Posts

Hej! Tänkte ta med ett par horn och hänga på väggen där nere. Undrar vad tullen tullen säger? I Thailand,alltså.....

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev bosse47:

Hej! Tänkte ta med ett par horn och hänga på väggen där nere. Undrar vad tullen tullen säger? I Thailand,alltså.....

 

Rådjur är inte utrotningshotade så de står ju inte med på någon förbudslista som elfenben och alligatorskin. 

 

Det enda skulle vara om man har åsikter om att de inte är korrekt behandlat och skulle kunna innehålla bakterier osv... Australien är ju grymt hårda på det.

 

Men Thailand... nja... de kollar ju knappt väskan när du kommer. Packa ner bara, gå på grönt å se glad ut :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev bosse47:

Hej! Tänkte ta med ett par horn och hänga på väggen där nere. Undrar vad tullen tullen säger? I Thailand,alltså.....

Min fru tog med sej älghorn för kanske 7-8 år sen. Det blev stora problem i tullen i Thai.

Hon fick till slut ta med den in men tror inte det är lätt eller lagligt

Älg hornet en 8 taggare sitter nu i hennes mammas hus på en stolpe mitt i rummet

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev bosse47:

Hej! Tänkte ta med ett par horn och hänga på väggen där nere. Undrar vad tullen tullen säger? I Thailand,alltså.....

Om de är rena och behandlade så säger de inget.  Hade med mig två par med skalar till svärfar på träplattor för upphängning.

20170820_095204.thumb.jpg.c8e6297b33c7f3afb7d7cac6dfb42665.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...