Jump to content
IGNORERAD

Sidvisning internet


Esspe

Recommended Posts

Har fått ett problem som bara drabbar ett fåtal sidor. Facebook ser t.ex. ut så här:

 

 

 

Inga bilder när jag loggar in. Loggar jag ut igen ser den normal ut förutom att det inte visas bilder.

Dom flesta sidor ser ut som dom ska men ett fåtal som FB. Har det att göra med hur sidan är skapad och kan man få ett råd på hur att fixa det?image.thumb.png.ee5a80d502ac84a029f1147f21e13554.png

Allting ser helt ok på paddan så det sitter i min stationära dator. Förr kunde man ställa in hur HTML visades men det kan jag inte hitta nu.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas experterna har korrekt svar men jag har också fått det så ibland, tror det beror på att datorn är överbelastad men ser inte ut som du har några andra flikar öppna? Händer ofta när jag 30-40 flikar öppna. Se om det är nåt som datorn jobbar med, så dra ner på det isf. Kör en refresh sen, F5.

 

Hoppas det hjälper.

 

Jag är också nyfiken. Tror jag t o m fått starta om eländet ibland.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet när det där händer är att allt fler hemsidor lägger css-filerna (de formatterar text, bakgrundsfärg och ger stil åt sidan), sist på sidans kod. 

Och av någon anledning har den filen inte laddats in av din webbläsare. 

 

Men i 99% av fallen är det inget fel som är permanent eller ens lösbart med något annat än en omladdning av sidan. 

Skulle skylla på internetleverantören i de allra flesta fallen. I de andra fallen gissar jag på webbläsaren har haft för bråttom. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan prova byta DNS också, till t.ex. 8.8.8.8.

Det är nog hos din ISP problemet ligger.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Bibben:

Hoppas experterna har korrekt svar men jag har också fått det så ibland, tror det beror på att datorn är överbelastad men ser inte ut som du har några andra flikar öppna? Händer ofta när jag 30-40 flikar öppna. Se om det är nåt som datorn jobbar med, så dra ner på det isf. Kör en refresh sen, F5.

 

Hoppas det hjälper.

 

Jag är också nyfiken. Tror jag t o m fått starta om eländet ibland.

 

 

Inga fler flikar öppna och har startat om ett flertal ggr. Omstart har fixat problemet för en del sidor men ingenting hjälper för Facebook.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

Problemet när det där händer är att allt fler hemsidor lägger css-filerna (de formatterar text, bakgrundsfärg och ger stil åt sidan), sist på sidans kod. 

Och av någon anledning har den filen inte laddats in av din webbläsare. 

 

Men i 99% av fallen är det inget fel som är permanent eller ens lösbart med något annat än en omladdning av sidan. 

Skulle skylla på internetleverantören i de allra flesta fallen. I de andra fallen gissar jag på webbläsaren har haft för bråttom. 

Eftersom det är ok på paddan så lär det ju inte vara min ISP som är problemet. Verkar som det bara är Facebook som felet är konstant.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nemo:

Ser ut som om javascript skulle vara avstängt.

Då borde det väl drabba alla sidor, inte bara FB? Var kollar jag det?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nemo:

Ser ut som om javascript skulle vara avstängt.

Hittade inställning för javascript, det är inte avstängt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där händer mig också ibland, har förutsatt att det är uppkopplingen som hackar lite...nått litet script missas i laddningen, brukar bara ladda om sidan så fungerar det.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Det där händer mig också ibland, har förutsatt att det är uppkopplingen som hackar lite...nått litet script missas i laddningen, brukar bara ladda om sidan så fungerar det.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Jo det har hänt mig tidigare och då hjälper det oftast att ladda om men inte på FB. Har varat ca en vecka där nu.

 

Undrar om det på något sätt kan ha att göra med att jag använder en mail-adress som inte längre finns :) Vill inte byta till en som funkar eftersom jag inte vill ha en massa sk-t från dom men jag skulle ju kunna testa med att skapa en ny. Det funkar förstås att logga in men det visas inga bilder alls inne på FB. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en eller flera css filer som inte laddas. 

Om det fungerar på en dator,  men inte en annan, kan det fortfarande vara din isp eftersom det kan vara olika css filer beroende på skärmstorlek och OS. 

Din isp cachar nämligen också filer. 

 

Men att rensa cachen ordentligt brukar hjälpa om en enkel ctrl + f5 inte gör det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Det är en eller flera css filer som inte laddas. 

Om det fungerar på en dator,  men inte en annan, kan det fortfarande vara din isp eftersom det kan vara olika css filer beroende på skärmstorlek och OS. 

Din isp cachar nämligen också filer. 

 

Men att rensa cachen ordentligt brukar hjälpa om en enkel ctrl + f5 inte gör det. 

Har rensat cookies, cachade bilder o filer m.m. om det är det du menar. Hjälpte inte. Inte heller ctrl+F5. Tittade lite under "hantera certifikat" men det förstår jag inte mycket av.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu fått ordning på utseendet genom att gå till deras ursprungsida isf den svenska. Fortfarande visas dock inga bilder på FB. Några tips?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick jag rätt på det med :big_smile:

Har F-secure virusskydd och dom har en ny variant som dom kallar Bankskydd. Ska blockera andra sidor när man har någon banksida eller liknande öppen. Fungerar inget bra så jag har stängt av den men den låg tydligen kvar på FB av någon anledning. Nu är det som vanligt igen :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...