Jump to content
IGNORERAD

Karma eller Tummen Upp?

svampen
 Dela

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev Knasen:

Ja sitt och håna de som tycker dina förändringar blir till det sämre istället för att ta till dig av kritiken.  Har man några sidor att plöja igenom så blir det jävligt träligt att trycka 2 gånger för varje inlägg du vill  "reagera" på. 

Tummen opp på det, och till alla andra i tråden också!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Knasen:

Ja sitt och håna de som tycker dina förändringar blir till det sämre istället för att ta till dig av kritiken.  Har man några sidor att plöja igenom så blir det jävligt träligt att trycka 2 gånger för varje inlägg du vill  "reagera" på. 

Där slösade du ca 95 potentiella karman genom att klicka på tangenterna. 

Exkluderat mellanslag och punkter. 

Mer fascination än hån. Eller kanske 50/50. :D

Ps. Tummen upp. 

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

On 2017-08-14 at 15:47, skrev svampen:

Ha Ha har märkt att vissa medlemmar typ ett par stycken slutat ge karma tummen upp istället?

Strategi för karma bögar eller ?

:big_smile:

Jag trodde karman ökade oavsett symbol. Men skulle vara intressant med en symbol/funktion som drog bort karman också. :-) 
Skulle ju kunna vara aktiverad under fredagskvällarna som en testperiod. :-D

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Apropå dessa emojikarmaknapparna, på med kjolen när ni trycker på dem...

"Undersökningen visade också på en viss sexism. Om avsändarens kön är okänt, tror mottagaren oftare att det är en kvinna, om karmaknappen innehåller en smiley."

Kanske, men bara kanske, kan jag jag editerat lite grand men i sak är det sant, om man nu tror på undersökningen alltså. Nån källa får ni inte.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 3
  • Snurrigt 1

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Knasen:

Nu är du ju knasig eller skitlat eller nåt annat, gnällsjuk kanske. Hur kan det vara jobbigt det du beskriver

Måste trycka två ggr Huva så jobbigt

• Buu 2
  • Skål 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

Nu måste jag ändra till ett klick.

Kanoners, nu sparade vi alla ett klick på detta inlägg 

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Nu kan jag inte ge karma till någon överhuvudtaget, från min PC  :rap:

Edit: Nu fungerar det igen :) (tummen mitt i handen).

Ändrades av uptoyou
  • Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Surin P3:

Där slösade du ca 95 potentiella karman genom att klicka på tangenterna. 

Exkluderat mellanslag och punkter. 

Mer fascination än hån. Eller kanske 50/50. :D

Ps. Tummen upp. 

Vore jag tvungen att trycka två gånger på varje bokstav när jag vill skriva något så hade det funnits någon form av relevans i ditt svammel. Men fortsätt du att utveckla forumet med en massa finesser som kanske vore tilltalande för fjortisar på bekostnad av användarvänligheten, alltid roar det väl någon gammal gubbe som får känna på ungdomens sötma när han får sitta och bläddra bland en massa emojis för att gilla ett inlägg. Om inte annat så verkar det vara stärkande för ditt ego.

• Ge karma 4
  • Skål 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 2
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Knasen:

Vore jag tvungen att trycka två gånger på varje bokstav när jag vill skriva något så hade det funnits någon form av relevans i ditt svammel. Men fortsätt du att utveckla forumet med en massa finesser som kanske vore tilltalande för fjortisar på bekostnad av användarvänligheten, alltid roar det väl någon gammal gubbe som får känna på ungdomens sötma när han får sitta och bläddra bland en massa emojis för att gilla ett inlägg. Om inte annat så verkar det vara stärkande för ditt ego.

Sur-smurf är dagens ord. 

Jaja, alla kan inte vara glada jämt. 

• Ge karma 6
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Knasen:

Sluta gnälla nu

Det är ju redan fixat

Bara att hålla muspekaren över "karmapilen" så får du möjlighet att välja din reaktion på inlägget :clapping:

Ändrades av acarls
  • Tummen upp 2
Dela på andra sajter

On 2017-08-16 at 16:00, skrev acarls:

Sluta gnälla nu

Det är ju redan fixat

Bara att hålla muspekaren över "karmapilen" så får du möjlighet att välja din reaktion på inlägget :clapping:

Om du kan visa hur jag håller muspekaren över "karmapilen" på mobilen och på så sätt inte behöver trycka 2 gånger så lovar jag att sluta gnälla ;) 

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Verkar som att åtminstone "Tummen upp" och "Snurrigt" ger karmapoäng numer, trevligt!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Verkar som att åtminstone "Tummen upp" och "Snurrigt" ger karmapoäng numer, trevligt!

MVH

Tycker "Buu" kan vara minus karmapoäng.

• Skål 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Tycker "Buu" kan vara minus karmapoäng.

Buu gav ingen karma poäng, men skål gör det!

MVH

Ändrades av Tommy
  • Ge karma 1
  • Skål 1

Dela på andra sajter

Ett enkelt plus eller minus hade ju varit det optimala. Eftersom jag till 90-95%  scrollar igenom de trådar jag tycker om med mobilen en till två gånger i veckan så blir alla extra tryckningar för att ge karma förödande och extremt irriterande  och jag har inget annat val än att helt enkelt utesluta mobilsurfande på MPR då användarvänligheten tydligen måste stå tillbaka för fjortisinnovationer som olika glada gubbar och tummar upp.

Brukar ha ett tiotal sidor att plöja igenom och ha en hel del karma att dela ut när jag får tid till att följa mina favorittrådar men nu får jag väl som den sur-smurf jag tydligen är skita i det för att jag tycker det är fruktansvärt frustrerande att picka två gånger istället för en när jag vill dela ut karma. 

Inte sällan är det tio sidor som ska plöjas igenom i en tråd . Utan att vara säker men jag tror det är 20 inlägg per sida och gillar man då hälften av dessa inlägg så är det då alltså 200 tryckningar istället för 100. Eftersom jag oftast kombinerar mitt surfande med annat som pockar på min uppmärksamhet så är MPR helt enkelt hamnat väldigt långt ner på min prio-lista just nu när man inte slösurfande längre kan dela ut ett enkelt gillande av ett inlägg. 

• Ge karma 1
  • Tummen upp 2
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Knasen:

Ett enkelt plus eller minus hade ju varit det optimala. Eftersom jag till 90-95%  scrollar igenom de trådar jag tycker om med mobilen en till två gånger i veckan så blir alla extra tryckningar för att ge karma förödande och extremt irriterande  och jag har inget annat val än att helt enkelt utesluta mobilsurfande på MPR då användarvänligheten tydligen måste stå tillbaka för fjortisinnovationer som olika glada gubbar och tummar upp.

Brukar ha ett tiotal sidor att plöja igenom och ha en hel del karma att dela ut när jag får tid till att följa mina favorittrådar men nu får jag väl som den sur-smurf jag tydligen är skita i det för att jag tycker det är fruktansvärt frustrerande att picka två gånger istället för en när jag vill dela ut karma. 

Inte sällan är det tio sidor som ska plöjas igenom i en tråd . Utan att vara säker men jag tror det är 20 inlägg per sida och gillar man då hälften av dessa inlägg så är det då alltså 200 tryckningar istället för 100. Eftersom jag oftast kombinerar mitt surfande med annat som pockar på min uppmärksamhet så är MPR helt enkelt hamnat väldigt långt ner på min prio-lista just nu när man inte slösurfande längre kan dela ut ett enkelt gillande av ett inlägg. 

😁😁😁

555555

Ja ja, några öl ikväll.

Men... att dela ut karma eller annat tycker inte jag är viktigt. Läs och skriv ibland, så blir mpr mera levande, din knasmunk.

Anta karma är inget att "haka upp sig på" tycker jag. 

Ändrades av HuaHindinnge
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

MVH

Så det finns folk som bryr sig om karma. Det är ju faktiskt humor. :D

Ändrades av frason
  • Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 1

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

😁😁😁

555555

Ja ja, några öl ikväll.

Men... att dela ut karma eller annat tycker inte jag är viktigt. Läs och skriv ibland, så blir mpr mera levande, din knasmunk.

Karma är inget att "haka upp sig på" tycker jag. 

Tycker det är ganska viktigt att visa uppskattning till välskrivna eller finurliga inlägg. Men som jag skrev tidigare så surfar jag till största del med mobilen och som jag nämnt tidigare så är det inte bara karma/gilla-funktionen som suger efter uppdateringen. Många gånger kan jag gå in i en tråd som jag inte visat något som helst intresse för tidigare bara för att jag ser att det är någon intressant medlem eller fåntratt som skrivit senaste inlägget. Numera står det bara uppdaterad sedan X antal minuter sen  på första sidan och inte vem som skrev senast skrev inlägg.

• Ge karma 6
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Knasen:

Tycker det är ganska viktigt att visa uppskattning till välskrivna eller finurliga inlägg. Men som jag skrev tidigare så surfar jag till största del med mobilen och som jag nämnt tidigare så är det inte bara karma/gilla-funktionen som suger efter uppdateringen. Många gånger kan jag gå in i en tråd som jag inte visat något som helst intresse för tidigare bara för att jag ser att det är någon intressant medlem eller fåntratt som skrivit senaste inlägget. Numera står det bara uppdaterad sedan X antal minuter sen  på första sidan och inte vem som skrev senast skrev inlägg.

Jag har nästan uteslutande använt mobilen och i princip håller jag med dig. Men jag tycker ändå det är en liten sak så jag bryr mig inte så mycket.

Mina tummar och långfingrar fungerar med flera knapptryckningar så det fungerar för mig. Prova att dubbla dosen, det fungerar för mig. 

Tryck på stjärntecknet och ställ in det. Samt ha det som start så fungerar det helt utmärkt. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag har nästan uteslutande använt mobilen och i princip håller jag med dig. Men jag tycker ändå det är en liten sak så jag bryr mig inte så mycket.

Mina tummar och långfingrar fungerar med flera knapptryckningar så det fungerar för mig. Prova att dubbla dosen, det fungerar för mig. 

Tryck på stjärntecknet och ställ in det. Samt ha det som start så fungerar det helt utmärkt. 

Tycker att du bagitaliserar problemet, eller inte, hur viktigt kan det vara. :D

• Buu 1
  • Skål 1

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frason:

Tycker att du bagitaliserar problemet, eller inte, hur viktigt kan det vara. :D

5555555555555555555555555555555

• Skål 1
Dela på andra sajter

Provade klicka två ggr på karmaknappen som ett vanligt dubbelklick, utan att vänta på figurerna att ploppa fram. 

Det gick smärtfritt. 

Ser fortfarande fler fördelar med nya systemet och kommer inte ändra på det nåt nämnvärt. 

• Ge karma 4
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Använd Tapa så slipper du alla retliga nymodigheter....
Enda lite tråkiga(läs dåliga) i Tapa är sökfunktionen.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...