Jump to content
IGNORERAD

Thai körkort


Esspe

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Nemo:

Enligt TV's länk så kostar det 305 baht + bostadspapperet och ett läkarintyg. Ja du måste ju göra teorin och uppkörningen också, men det är ju en baggis.

 

Ang många kunder om hon "fixar" kortet, så tycker jag att om man inte klarar av att göra testet själv så ska man nog inte ha något körkort alls. Det finns alldeles för många dårar i trafiken redan som det är. Turister som tror att de kan göra saker i Thailand som de aldrig skulle kunna tänka sig att göra i hemlandet skall nog tänka om.

En dåre till gör ingen skillnad. Men då är det Ok för mig för jag har kört hoj och på fyllan utan körkort i Sverige så då

slipper jag tänka om.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    9

  • Kenneth4618

    7

  • Esspe

    6

  • lellexp

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gav mig också ut i cyberspacen men blev inte mycket klokare av det här:
 
https://thailandsforum.se/forums/ämne/internationellt-korkort-i-Thailand/
 
enl detta så är det inte thailändsk myndighet som lagstadgat 90 dagar utan försäkringsbolag som infört klausulen. 90 dagar skulle gälla totalt under 1 årsperioden. Notera att tråden är gammal.
Vilket får mig osökt att tänka på en händelse som Jonas (skrapis two lion rip) berättade för mig en 15 år sedan. Han hade någon olycka med en av hans Hyr motorcyklar, och mötte upp gubben från bolaget. Försäkringsgubben bad om hans körkort varvid jonas lämnade fram sitt svenska körkort. Med ett leende så kinderna höll på att spricka så förklarade försäkrings gubben att försäkringen bara gällde för thai körkort. Då tog Jonas fram sitt thai körkort. Varvid leendet på Försäkringsgubben var ett minne blott.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...