Jump to content
IGNORERAD

Att betala resan med bankkort


Batting

Recommended Posts

Hur fungerar egentligen reseförsäkringen som man sägs ha om man man betalar med t.ex. MasterCard?
Om jag av någon anledning inte kommer iväg på min resa ringer jag då min bank (Handelsbanken) och säger att,
"Hej, jag blev sjuk och vill nu att ni kräver tillbaka mina pengar från bolaget jag skulle ha rest med!"?

//Batting

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Man bokar väl av resan hos resebyrån. Och får då ev tillbaks den del som är skatt på resans pris. 
Och så får man ett kvitto på detta. 

Och så letar man resa på vem som är försäkringsgivare för just din bank. Och felanmäler till dom. 
SHB verkar använda Zurich så på denna sida får du all info och kan skadeanmäla 
http://www.nordic.zurich.com/se/services/handelsbanken/

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev hasseigöteborg:

Man bokar väl av resan hos resebyrån. Och får då ev tillbaks den del som är skatt på resans pris. 
Och så får man ett kvitto på detta. 

Och så letar man resa på vem som är försäkringsgivare för just din bank. Och felanmäler till dom. 
SHB verkar använda Zurich så på denna sida får du all info och kan skadeanmäla 
http://www.nordic.zurich.com/se/services/handelsbanken/

 

hf

Tack och täcker försäkringen även annat? Sjukdom, förlust av bagage, förseningar och allmän otrivsel på resan, för mycket sand på stranden och sådant? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, man får nog se till att ha ett läkarintyg om man tänkt sig att få pengar tillbaka på en kortförsäkring.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Batting:

Tack och täcker försäkringen även annat? Sjukdom, förlust av bagage, förseningar och allmän otrivsel på resan, för mycket sand på stranden och sådant? 

Det är i regel 2 skilda delar som ingår när man betalar med kort. Avbeställningsskydd och kompletterade reseförsäkring. Avbeställningsskyddet brukar gälla vid sjukdom och en del andra saker som dödsfall av närstående etc. Detta behöver man såklart styrka. Reseförsäkringen kräver ofta en Hemförsäkring i grunden. Så vill du veta vad som egentligen gäller måste du kolla vad som gäller för just ditt kort.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...