Jump to content
IGNORERAD

Svenska Hotel & Restauranter i Pattaya och Jomtien


stefan5300

Recommended Posts

Varför verkar det att saknas ödmjukhet samt att det är svårt att ta kritik eller ifrågasättande hos flera svenskar som driver eller har drivit hotell, guesthouse, barer och resturanger i Pattaya och Jomtien, det är ju inte så smart att vara korkad mot de som föder dem , det finns ju mycket att välja på i hotell och matbranchen på de båda ställena.

 

Vicke på Mac Sweden kunde ju börja skälla på folk helt utan orsak, jag och en kompis satt där en gång och åt, då började han gnälla på oss när vi diskuterade  thailändsk öl och filippinsk öl oss två emellen och tyckte att filippinsk öl var bättre, så dit gick vi inte mer.

 

Hasse på sitt Soft Rock Cafe var också jäkligt tjurig, otrevlig från sent 90-tal enligt mig och sparkade ut många som varit gäster där i 20 år, jag åkte ut efter 12 år, han försvarade sina anställda var de än gjorde, (saltade notorna).

 

Lasse på Gloobertrotter kunde också vara otrevlig mot sina gäster har jag hört.

 

Gästhusägaren i Jomtien  tålde ju absolut ingen kritik eller ifrågasättande för då blev man bannlyst.

 

Och nu det här med Berlitz men det lär väl snart framgå vilket ställe han blev drabbad av.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar saknas customer care och framtoningen att alla kunder är guld värda, se ex. Beefeater som drivs professionellt och med stor framgång, lite förvånad för normalt sett är sådant beteende Thai stuk, dom verkar skita fullständigt om kunden kommer tillbaka eller ej, kanske den Svenska näringsidkaren blir smittat av miljön.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev stefan5300:

Varför verkar det att saknas ödmjukhet samt att det är svårt att ta kritik eller ifrågasättande hos flera svenskar som driver eller har drivit hotell, guesthouse, barer och resturanger i Pattaya och Jomtien, det är ju inte så smart att vara korkad mot de som föder dem , det finns ju mycket att välja på i hotell och matbranchen på de båda ställena.

 

Vicke på Mac Sweden kunde ju börja skälla på folk helt utan orsak, jag och en kompis satt där en gång och åt, då började han gnälla på oss när vi diskuterade  thailändsk öl och filippinsk öl oss två emellen och tyckte att filippinsk öl var bättre, så dit gick vi inte mer.

 

Hasse på sitt Soft Rock Cafe var också jäkligt tjurig, otrevlig från sent 90-tal enligt mig och sparkade ut många som varit gäster där i 20 år, jag åkte ut efter 12 år, han försvarade sina anställda var de än gjorde, (saltade notorna).

 

Lasse på Gloobertrotter kunde också vara otrevlig mot sina gäster har jag hört.

 

Gästhusägaren i Jomtien  tålde ju absolut ingen kritik eller ifrågasättande för då blev man bannlyst.

 

Och nu det här med Berlitz men det lär väl snart framgå vilket ställe han blev drabbad av.

 

Håller helt med dig där ang Vicke, Hasse och Lasse.

Vicke och Lasse kunde snacka sönder måltiden man gick dit för att avnjuta. Då menar jag saker som dom ville vräka ur sig inte vad kunderna ville prata om.

Hasse kunde vara riktigt sur sen hade han något emot oss som tog halva semestern i flappis och kallade oss för snåljåpar varför vet jag inte för vi la lika mycket

pengar där per dag totalt ändå även om drickat var billigare där. Det var väl Hasse som gav Benny namnet Benny-Baht av den anledningen om jag inte minns fel.

Stefan om du känner Benny-Baht från Hasses så bor han ju sedan flera år i Pattis.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev stefan5300:

Varför verkar det att saknas ödmjukhet samt att det är svårt att ta kritik eller ifrågasättande hos flera svenskar som driver eller har drivit hotell, guesthouse, barer och resturanger i Pattaya och Jomtien, det är ju inte så smart att vara korkad mot de som föder dem , det finns ju mycket att välja på i hotell och matbranchen på de båda ställena.

 

Vicke på Mac Sweden kunde ju börja skälla på folk helt utan orsak, jag och en kompis satt där en gång och åt, då började han gnälla på oss när vi diskuterade  thailändsk öl och filippinsk öl oss två emellen och tyckte att filippinsk öl var bättre, så dit gick vi inte mer.

 

Hasse på sitt Soft Rock Cafe var också jäkligt tjurig, otrevlig från sent 90-tal enligt mig och sparkade ut många som varit gäster där i 20 år, jag åkte ut efter 12 år, han försvarade sina anställda var de än gjorde, (saltade notorna).

 

Lasse på Gloobertrotter kunde också vara otrevlig mot sina gäster har jag hört.

 

Gästhusägaren i Jomtien  tålde ju absolut ingen kritik eller ifrågasättande för då blev man bannlyst.

 

Och nu det här med Berlitz men det lär väl snart framgå vilket ställe han blev drabbad av.

Så mycket positivt jag har upplevt på Harrys. Ägare, personal, prisvärdhet, underhållning, träffa vänner och trevligt folk i allmänhet och nu riskerar en fyllehändelse som har inträffat någonstans att allvarligt skada och rasera allt positivt på Harrys. Jag tycker det är snett i proportionerna här. De personerna (näringsidkarna) du nämner här är/var ju genuint otrevliga i allmänhet. Här handlar det om en enstaka händelse av någon på fyllan. Hoppas att det här reder ut sej och att Harrys kan fortsätta i lugn och ro med sin positiva verksamhet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Broskan:

 

Håller helt med dig där ang Vicke, Hasse och Lasse.

Vicke och Lasse kunde snacka sönder måltiden man gick dit för att avnjuta. Då menar jag saker som dom ville vräka ur sig inte vad kunderna ville prata om.

Hasse kunde vara riktigt sur sen hade han något emot oss som tog halva semestern i flappis och kallade oss för snåljåpar varför vet jag inte för vi la lika mycket

pengar där per dag totalt ändå även om drickat var billigare där. Det var väl Hasse som gav Benny namnet Benny-Baht av den anledningen om jag inte minns fel.

Stefan om du känner Benny-Baht från Hasses så bor han ju sedan flera år i Pattis.

 

//Broskan

Jodå Benny och jag har telefonkontakt nästan varje vecka.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Jive:

Så mycket positivt jag har upplevt på Harrys. Ägare, personal, prisvärdhet, underhållning, träffa vänner och trevligt folk i allmänhet och nu riskerar en fyllehändelse som har inträffat någonstans att allvarligt skada och rasera allt positivt på Harrys. Jag tycker det är snett i proportionerna här. De personerna (näringsidkarna) du nämner här är/var ju genuint otrevliga i allmänhet. Här handlar det om en enstaka händelse av någon på fyllan. Hoppas att det här reder ut sej och att Harrys kan fortsätta i lugn och ro med sin positiva verksamhet.

Att vara otrevlig är en sak, men att ge sig på gäster handgripligen är mycket värre, fyllegrej eller ej!!!

Kan man inte sköta sig på fyllan så skall man nog fundera på att bli nykterist eller kanske byta branch.

Så jävla dåligt.......

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Att vara otrevlig är en sak, men att ge sig på gäster handgripligen är mycket värre, fyllegrej eller ej!!!

Kan man inte sköta sig på fyllan så skall man nog fundera på att bli nykterist eller kanske byta branch.

Så jävla dåligt.......

Han underskattade nog eventuella följder av kombinationen alkohol och medicin, men nu vet han bättre. Han är normalt en skittrevlig prick...även på fyllan. Det är mänskligt att fela, men gudomligt att förlåta.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Att vara otrevlig är en sak, men att ge sig på gäster handgripligen är mycket värre, fyllegrej eller ej!!!

Kan man inte sköta sig på fyllan så skall man nog fundera på att bli nykterist eller kanske byta branch.

Så jävla dåligt.......

Och som vuxen människa bör man ju veta att alkohol och värktabletter kan vara en mycket dålig kombination, i alla fall bör man väl kolla upp om tabletterna man äter går att kombinera med alkohol utan biverkningar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat upp om min diabetesmedicin går att kombinera med alkohol och det gör den om man dricker måttligt men jag vet hur det blir i Pattaya för min del så jag avstår mina piller ett tag men jag får ju kolla mina blodvärden varje morgon.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev stefan5300:

Har kollat upp om min diabetesmedicin går att kombinera med alkohol och det gör den om man dricker måttligt men jag vet hur det blir i Pattaya för min del så jag avstår mina piller ett tag men jag får ju kolla mina blodvärden varje morgon.

Det kommer inte vara några problem med ditt socker. Starksprit sänker sockret. Den metoden av självmedicinering av diabetes har använts i stora delar av världen under många många år. En hut på flaskan om kvällen håller ner nivån. 

 

Men bra att du kollar dig. Kanske blir lite mycket mat å sötdricka till groggen:big_smile:...

Ändrades av samet
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr har ju alkoholen en funktion som gör att den sänker omdömesförmågan. Har man ett problem eller dålig attityd i sin grundläggande personlighet (som man kan undertrycka nykter) kommer dessa "dåliga sidor" snabbt fram och förstärks när man dricker alkohol

 

Man blir inte en "annan person" bara för att man blir full utan vissa personligheter förstärks bara, ofta dom dåliga tyvärr.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna kan jag rekommendera om man skall besöka Harrys Pattaya , särskilt om ägaren har tagit sig en jävel eller 2 :D 

mma-hjalm.jpg.8ea8eabaf4ecc2d2f20d0d0b93e5a3b1.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Något jag är trött på är dryga bargäster, ärke- sluckon som inte plogar ända fram.
En av några händelser vid min förra resa.

 

Det kommer in tre stycken överförfriskade engelsktalande medelålders män in till baren och ger ifrån sig avgrundsvrål likt hormonstinna bergsgorillor från Virungabergen.

Dom slår sig ner på varsin barstol och beställer in mat och dricka och börjar kasta isbitar på gäster som om det vore snöbollskrig på skolgården.
När dom ätit upp maten så börjar dom spela trummor med matbesticken på sina plasttallrikar som tre tok speedade Animal från The Muppet show som överröstade allt i lokalen, bestick for genom luften.

 

Personal ber dem snällt att sluta upprepande gånger men dom växlar upp en nivå till och spyr ut svordomar och gestikulerar som holländska väderkvarnar.
En av bergsgorillorna börjar knuffa och ge små lätta örfilar mot en av tjejerna från personalen.
Den andra bergsgorillan hade i samma ögonblick tagit sig fram till scenen och börja skrika att vi ska spela Metallica så att ögongloberna höll på ploppa ut, samtidigt som han spiller ut öl över min effektbox, men tur nog hade jag klätt in effektboxen i en genomskinlig plastpåse.


Vi slutar spela, helt plötsligt dyker det upp tre stycken thaikillar och ber dem vänligt lämna stället men det tycker inte dom tre bergsgorillorna och tumult uppstår.
Till slut får dom ut männen och utanför står två poliser, vad som händer sen vet jag inte.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bedriver man bar eller hotell så är det ju lite som. Skit inte där du äter. Mao drick inte i din egna bar. Inte så lätt kanske men för att bedriva en verksamhet så ska alla sinnen vara nyktra. Det är bäst för en själv och bra för sitt företag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Duracell:

Något jag är trött på är dryga bargäster, ärke- sluckon som inte plogar ända fram.
En av några händelser vid min förra resa.

 

Det kommer in tre stycken överförfriskade engelsktalande medelålders män in till baren och ger ifrån sig avgrundsvrål likt hormonstinna bergsgorillor från Virungabergen.

Dom slår sig ner på varsin barstol och beställer in mat och dricka och börjar kasta isbitar på gäster som om det vore snöbollskrig på skolgården.
När dom ätit upp maten så börjar dom spela trummor med matbesticken på sina plasttallrikar som tre tok speedade Animal från The Muppet show som överröstade allt i lokalen, bestick for genom luften.

 

Personal ber dem snällt att sluta upprepande gånger men dom växlar upp en nivå till och spyr ut svordomar och gestikulerar som holländska väderkvarnar.
En av bergsgorillorna börjar knuffa och ge små lätta örfilar mot en av tjejerna från personalen.
Den andra bergsgorillan hade i samma ögonblick tagit sig fram till scenen och börja skrika att vi ska spela Metallica så att ögongloberna höll på ploppa ut, samtidigt som han spiller ut öl över min effektbox, men tur nog hade jag klätt in effektboxen i en genomskinlig plastpåse.


Vi slutar spela, helt plötsligt dyker det upp tre stycken thaikillar och ber dem vänligt lämna stället men det tycker inte dom tre bergsgorillorna och tumult uppstår.
Till slut får dom ut männen och utanför står två poliser, vad som händer sen vet jag inte.

Det var ju proffsigt skött, att kalla på vakt och polis och låta dem sköta det.

Mycket bättre än att ägaren hade gett sig in i handgemäng och tagit fram knytnävarna.......

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ett gott rykte tar år att bygga upp. Ett dåligt rykte kan uppstå på några timmar.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

 

Ett gott rykte tar år att bygga upp. Ett dåligt rykte kan uppstå på några timmar.

Finns väl typ något ordspråk att ett minus kräver 10 plus för att nollställas?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Broskan:

 

Håller helt med dig där ang Vicke, Hasse och Lasse.

Vicke och Lasse kunde snacka sönder måltiden man gick dit för att avnjuta. Då menar jag saker som dom ville vräka ur sig inte vad kunderna ville prata om.

Hasse kunde vara riktigt sur sen hade han något emot oss som tog halva semestern i flappis och kallade oss för snåljåpar varför vet jag inte för vi la lika mycket

pengar där per dag totalt ändå även om drickat var billigare där. Det var väl Hasse som gav Benny namnet Benny-Baht av den anledningen om jag inte minns fel.

Stefan om du känner Benny-Baht från Hasses så bor han ju sedan flera år i Pattis.

 

//Broskan

Håller med. Bra mat var det, men en fröjd när Lasse satt och sov i soffan så man kunde äta i fred.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev KaiserBlood:

Håller med. Bra mat var det, men en fröjd när Lasse satt och sov i soffan så man kunde äta i fred.

Vet 2st som tog med lingonsylt och fick betalt enligt kvitto från Sverige.

Dom åt köttbullar med mos och lingon, men dom ville ha lite extra lingon till,

Lasse tog  extra för det, dom käkar inte där längre.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Stoneys:

Vet 2st som tog med lingonsylt och fick betalt enligt kvitto från Sverige.

Dom åt köttbullar med mos och lingon, men dom ville ha lite extra lingon till,

Lasse tog  extra för det, dom käkar inte där längre.

Ingen som käkar där för har sålt.

 

https://www.maipenrai.se/forum/topic/30857-nytt-i-Pattaya/?do=findComment&comment=1367950

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan detta hända på familje orten där barn och familjer har det bäst, enl många av er

Sen driver man ett företag ska man väl inte boxa sina gäster sen skylla på medicin-alkohol huva

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
On 2017-08-12 at 21:19, skrev Broskan:

En Norrman som heter Mats har kopt:

 

Det verkar finnas kapital att tillga, jag tror inte det kommer att serveras pinnekjøtt dar men vem vet?

 

Ändrades av judazzz
Fel lank
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...