Jump to content
IGNORERAD

Reklamnostalgi


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad
1 timme sedan, skrev NiceBeaver:

Kul att den här tråden dök upp.  @Naam kaeng och jag verkar ofta tänka på samma saker eller helt leva i det förflutna. För några dagar sedan kom jag att tänka på "Anmäl alltid ändrad inkomst, till Försäkringskassan. För din egen skuuuull." Det var en kör som sjöng. Sökte på tuben men hittade inget.

 

Kikar själv efter en som jag inte tycks hitta.

Tror det var Björn Gustafson (den äldre förstås) som fastande i tullfiltret.

De (Ryssar?) frågar honom:

-"Vad betyder siffrorna?"

-"Det är en datumstämpel så man kan se om de är färska."

"De är ju färska!"

-"Ja, just det."     Eller liknande.....

 

Var det reklam för chips, godis, choklad.....jag minns inte.

 

Någon som minns?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    12

  • Kenneth4618

    3

  • GreenValley

    3

  • Kötthandlarn

    3

Mest aktiva i denna tråd

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

 

Kikar själv efter en som jag inte tycks hitta.

Tror det var Björn Gustafson (den äldre förstås) som fastande i tullfiltret.

De (Ryssar?) frågar honom:

-"Vad betyder siffrorna?"

-"Det är en datumstämpel så man kan se om de är färska."

"De är ju färska!"

-"Ja, just det."     Eller liknande.....

 

Var det reklam för chips, godis, choklad.....jag minns inte.

 

Någon som minns?

 

 

 

Jag vill minnas att det var reklam för Estrellas chips.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
29 minuter sedan, skrev GreenValley:

Jag vill minnas att det var reklam för Estrellas chips.

 

Tack för det!

 

Denna kommer man ju ihåg.....

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev GreenValley:

Jag vill minnas att det var reklam för Estrellas chips.

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Chipsreklam var det. Domenick Henchel (eller hur han stavar sitt namn) vars figur har aldrig varit utanför Stureplan... :haha:

 

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2017-08-06 at 15:31, skrev hamnoi:

 

 

MAGISKT........:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 8/6/2017 at 11:37, skrev Scandinaviancorner:

Nu får man inte göra reklam för cigaretter ,öl,eller brännvin längre inte ens inne i baren 

 

Essentiella näringsämnen behövs ingen reklam för. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Ja den som säger att det var bättre förr vet inte vad han pratar om!

Kolla på en film. Då var man tvungen att lägga avsevärd tid på att åka ner till en videobutik (om den var öppen) hyra film kollla på den och sen framför allt inte glömma att återlämna filmen.

 

Betala räkningar. Samla ihop alla räkningar. Åka ner till posten. Och var det efter den 25e så var det minst 30 personer före i kön.

 

Gå på bolaget. Det var service vid disken (ingen självplock här inte) man går in och står i kön kommer fram till disken och glömt vad man vill köpa.

 

Nyheterna när man var i Thailand. I bästa fall kunde man om man hade tur komma över en 3 dagar gammal expressen eller aftonbladet. Kort sagt det var djunngeltelegrafen som gällde.

 

Telefon. Man träffade sitt livs kärlek. Man kunde dock inte prata några längre stunder. Då Telia debiterade 23 kronor i minuten för samtal till Thailand.

 

TV man hade 2 kanaler och 3 radio kanaler att förhålla sig till. Månbas alpha var en höjdare på lördagar på 70 talet. När den var slut gick man och la sig tv,n var slut.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev janne_h:

Ja den som säger att det var bättre förr vet inte vad han pratar om!

Kolla på en film. Då var man tvungen att lägga avsevärd tid på att åka ner till en videobutik (om den var öppen) hyra film kollla på den och sen framför allt inte glömma att återlämna filmen.

 

Betala räkningar. Samla ihop alla räkningar. Åka ner till posten. Och var det efter den 25e så var det minst 30 personer före i kön.

 

Gå på bolaget. Det var service vid disken (ingen självplock här inte) man går in och står i kön kommer fram till disken och glömt vad man vill köpa.

 

Nyheterna när man var i Thailand. I bästa fall kunde man om man hade tur komma över en 3 dagar gammal expressen eller aftonbladet. Kort sagt det var djunngeltelegrafen som gällde.

 

Telefon. Man träffade sitt livs kärlek. Man kunde dock inte prata några längre stunder. Då Telia debiterade 23 kronor i minuten för samtal till Thailand.

 

TV man hade 2 kanaler och 3 radio kanaler att förhålla sig till. Månbas alpha var en höjdare på lördagar på 70 talet. När den var slut gick man och la sig tv,n var slut.

Systembolaget med nummerlappar och beräknad väntetid, fan vad underbart det var!!!

 

I alla fall vid bolaget i Östra Nordstan i Göteborg strax innan nyår, några år i början på 80-talet...

 

Jag , brorsan och en kompis gick in där, tog en 10 kölappar var, varje kvart, hela dagarna...

"Beräknad väntetid 2 timmar", stod det på dem...

 

Gissa hur mycket pengar vi tjänade på att sälja kölappar med korta väntetider (kanske bara 5-10 minuters väntetid) till stressade Göteborgare :look_down:

" hej, vill du köpa en kölapp med bara 5 nummer framför dej?":matrix:

Det kändes som att trycka egna pengar!

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev janne_h:

 

 

TV man hade 2 kanaler och 3 radio kanaler att förhålla sig till. Månbas alpha var en höjdare på lördagar på 70 talet. När den var slut gick man och la sig tv,n var slut.

Jag växte upp med Humle och Dumle och en enda tv-kanal, som naturligtvis sändes i svart-vitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Dessa Asiater!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev GreenValley:

Jag växte upp med Humle och Dumle och en enda tv-kanal, som naturligtvis sändes i svart-vitt.

Lyx! Vi bodde i en skokartong vid motorvägen och pappa slog oss till sömns med en livrem!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...