Jump to content
IGNORERAD

Virus


måne

Recommended Posts

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    10

  • Soengsang

    6

  • Wanchai

    6

  • Cavemannen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev uptoyou:

Jag har haft Windows sedan 1993 och aldrig haft något virus, dom senaste 10 åren kör jag med Widows eget skydd Windows Essentials.

 

Ja du har virusprogram och kanske kunskap som skyddar men jag har inget virusprogram och klarar mig ändå, tom utan kunskap.  Det är skillnaden mellan windows och en Chromebook. Dessutom är Chromebooken mycket billigare över tid och mer problemfri för en som jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Så får du bort Chrome-viruset som skickar falska Facebook-meddelanden

 

Så här gör du för Windows-dator:

1. Avsluta Chrome

2. Gå till den här mappen på hårddisken: C:\Users\DITTANVÄNDARNAMN\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\

3. Ta bort mappen som heter: ckodnnokennobkojocomngeambodkfok

4. Starta Chrome igen och skriv följande i adressfältet: chrome://Extensions i adressfältet

5. Kolla om tillägget 45to57 finns där. Om det är så ska du klicka på soptunnan bredvid för att ta bort det – därefter ska du börja från steg ett. Finns det inte kvar så är det borta.

 

Så här gör du för Mac:

1. Avsluta Chrome

2. Klicka på förstoringsglaset längst upp till höger, skriv in terminal och tryck på enter.

3. Kopiera av följande text och klistra in i  fönstret: rm -rf ~/Library/Application Support/Google/Chrome/Default/Extensions/ckodnnokennobkojocomngeambodkfok

4. Tryck på enter – nu ska viruset tagits bort.

5. Starta Chrome igen och skriv detta i adressfältet: chrome://extensions/

6. Kolla om tillägget 45to57 finns där. Om det är så ska du klicka på soptunnan bredvid för att ta bort det – därefter ska du börja från steg ett. Finns det inte kvar så är det borta.

Bra!
Dock kan det poängteras att mappen "AppData" är av default en dold mapp, dock lätt att visa i utforskaren!

utforskaren.

 

image.png.3043ed1e2edbf428679170e62a3e1f8c.png  

 

 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

Jag har en Acer Chromebook utan virusprogram. Har haft den i  två och ett halvt år och inga virus. Däremot har jag läst att de hadde en belöning på 50.000 dollar till den som lyckades att smitta med virus. Eftersom ingen lyckats så höjde man summan till 100.000 dollar. Jag använder den bara som surfdator och är nöjd. Ibland är jag även ute på porrsidor, då i utbildningssyfte förstås, men inga virus

 

Jag är jävligt nöjd. Den är snabb, tyst och jag har inte behövt betala för virusprogram eller nåt annat trassel som ni windowsanvändare har problem med hela tiden. Ingen ominstallation eller support, den bara funkar som jag vill ha det.

 

Köp en sån om ni vill ha det lika problemfritt som jag.  :haha:

 

Jag undra vad JJC har för underlag för sitt påstående?

Jag har haft och datorer sedan 1986. Windows så klart. Jag har aldrig haft virus in någon av mina datorer. Betyder det att Windows är befriad från virus?

Hade jag inte jobbat med datorer så skulle jag tro att virus och skadliga program inte finns på visa plattformar. 

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-08 at 09:49, skrev JJC:

Trams. Din dator kan smittas via webben. Skadliga sidor finns mängder av. Särskild via porrsidor. 

Porrsidor anses normalt vara rena, värre ska det vara med olika religiösa sidor.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Va satan i helvete ar det for javla skit du sander till mig gar inte att fa bort for satan

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

jAG SLANGDE UT FANSKAPET OCH KOPTE EN NY UTAN VIRUS EN STATIONAR 

Ta din gamla till närmaste granne med en son/dotter mellan 12-18år och be frugan förklara problemen, ungdomarna fixar detta på en pisskvart och det kostar typ ingenting.

Sen kan du ge din gamla till frugan/dottern så blir de glada.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ta din gamla till närmaste granne med en son/dotter mellan 12-18år och be frugan förklara problemen, ungdomarna fixar detta på en pisskvart och det kostar typ ingenting.

Sen kan du ge din gamla till frugan/dottern så blir de glada.

Jag kan ju ha fel men är övertygad att @Scandinaviancorner kan själv förklara problemet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

jAG HADE MIN LAPTOP TILL TVA OLIKA AFFARER HAR INGEN FIXADE DET, TILL SLUT FICK JAG EN GRONLANNING AV ALLA NATIONALITETER HAR ATT SE PA DEN, OCH HANS RAD VAR ATT SLANGA DETNAT HELVETE OCH DET VAD JAG GJORDE  SEN KOPTE JAG EN NY

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag kan ju ha fel men är övertygad att @Scandinaviancorner kan själv förklara problemet. 

Du menar så här ;)

bild.png.af63127d79e6f6a374c1825dba3db195.png

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag kan ju ha fel men är övertygad att @Scandinaviancorner kan själv förklara problemet. 

Enligt vad han själv har berättat på forumen och vad folk har sagt så är jag övertygad om att han inte kan det, inte på Thai då.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Scandinaviancorner:

jAG HADE MIN LAPTOP TILL TVA OLIKA AFFARER HAR INGEN FIXADE DET, TILL SLUT FICK JAG EN GRONLANNING AV ALLA NATIONALITETER HAR ATT SE PA DEN, OCH HANS RAD VAR ATT SLANGA DETNAT HELVETE OCH DET VAD JAG GJORDE  SEN KOPTE JAG EN NY

Det är väl förfan bara att blåsa rent den och installera om på nytt i värsta fall, men då förlorar du allt du hade på den.

Nää låt den bara ligga tills jag kommer ner så skall jag fixa det på 15min och du har all gammal info kvar på disken........

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Det är väl förfan bara att blåsa rent den och installera om på nytt i värsta fall, men då förlorar du allt du hade på den.

Nää låt den bara ligga tills jag kommer ner så skall jag fixa det på 15min och du har all gammal info kvar på disken........

jA DU KAN JU TROLLA MED DATORER HAR JAG HORT

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Scandinaviancorner:

jA DU KAN JU TROLLA MED DATORER HAR JAG HORT

Trolla med knäna kan jag inte, men jag vet vad jag gör ;-)

Obs! detta är inget avancerat jobb att återställa den

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

jAG HADE MIN LAPTOP TILL TVA OLIKA AFFARER HAR INGEN FIXADE DET, TILL SLUT FICK JAG EN GRONLANNING AV ALLA NATIONALITETER HAR ATT SE PA DEN, OCH HANS RAD VAR ATT SLANGA DETNAT HELVETE OCH DET VAD JAG GJORDE  SEN KOPTE JAG EN NY

Hade du haft frugan med dig som förklarat så hade det säkert gått bra.

Va fan vet Grönlänningar om datorer? de kan ju bara fisk o säljakt :D 

ps. detta facebookvirus är helt nytt och kanske inte går att hitta så lätt om man googlar på thai, be någon som kan engelska så pass att de kan googla på ditt virus och återställa din dator, det är inte svårt när man får facit via google .....

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

jAG HADE MIN LAPTOP TILL TVA OLIKA AFFARER HAR INGEN FIXADE DET, TILL SLUT FICK JAG EN GRONLANNING AV ALLA NATIONALITETER HAR ATT SE PA DEN, OCH HANS RAD VAR ATT SLANGA DETNAT HELVETE OCH DET VAD JAG GJORDE  SEN KOPTE JAG EN NY

Ja hotell direktörer har stålar i överflöd!! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

jAG HADE MIN LAPTOP TILL TVA OLIKA AFFARER HAR INGEN FIXADE DET, TILL SLUT FICK JAG EN GRONLANNING AV ALLA NATIONALITETER HAR ATT SE PA DEN, OCH HANS RAD VAR ATT SLANGA DETNAT HELVETE OCH DET VAD JAG GJORDE  SEN KOPTE JAG EN NY

Har din nya stationära dator ett tangentbord med enbart versaler :crazy: 

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

jAG SLANGDE UT FANSKAPET OCH KOPTE EN NY UTAN VIRUS EN STATIONAR 

Behöver du ett Svenskt tangentbord så kan jag skicka ett till dig?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Soengsang:

Behöver du ett Svenskt tangentbord så kan jag skicka ett till dig?

 

Han behöver nog några öl, så blir allt bra 😀

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev uptoyou:

Han behöver nog några öl, så blir allt bra 😀

Eller lära sig vad knappen "CapsLock" betyder :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Behöver du ett Svenskt tangentbord så kan jag skicka ett till dig?

 

Jag fick ett svenskt tangentbord av flygarn det funka bra pa den gaml laptopen. men nu har jag kopt en stationar och ny bildskrm och nu funkar det inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ett svenskt tangentbord av flygarn det funka bra pa den gaml laptopen. men nu har jag kopt en stationar och ny bildskrm och nu funkar det inte

Jodå det funkar om man gör rätt ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-11 at 11:50, skrev Scandinaviancorner:

Va satan i helvete ar det for javla skit du sander till mig gar inte att fa bort for satan

Häng inte mig nu,jag fick det själv och jag är ingen fena på datorer,men nu har ju flera visat hur man tar bort det så då borde även du min Brutus få bort det :look_down:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...