Jump to content
IGNORERAD

Virus


måne

Recommended Posts

49 minuter sedan, skrev misake:

Jag kör bara ububtu med min surf dator..Kan köra den genom usp pinnen också..skit lätt att instalera om om det kommer broblem.

Du menar väl Ubuntu? Annars så e Dodge Hemi 426" bäst! :big_smile:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    10

  • Soengsang

    6

  • scorpio63

    6

  • Cavemannen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 timmar sedan, skrev måne:

Har fått nåt skitvirus i min dator som är svårt att få bort,har scannat och sånt men kommer åter,vad göra???

Fick detta från en annan som drabbats av samma åkomma.

 

Ni som hann trycka på länken... är ett tillägg i chrome som heter kedf. Så gå in och ta bort den!

FB_IMG_1501928754390.jpg.069775dc0708cd155ebbd6dc11799f61.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte lura en Synology Nas och åkte på en jävla smäll.

Har försökt få bort allt skit från registret och allt annat som hamnade överallt.

Inget program har kunna hjälpa mig.

 

När datorn slutade jävlas efter allt jag manuellt plockat bort ur registret så 

vågade jag ändå inte lita på den så nu är den ominstallerad.

Nu är bara win10, och antivirus installerat och det känns skönt att slippa oron över att något ändå slipper ut.

Ett satans jobb att nu installera alla program med som jag behöver men det är väl något man 

är van med efter ett antal år i den där jävla cirkusen som konsult.

 

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp Mac :haha:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev hamnoi:

Köp Mac :haha:

Skulle aldrig falla mig in, dessutom lever mac ägare i en falsk bubbla. anledningen att det

inte är lika fräckt att fixa script och virus till en mac beror på att det inte finns lika mycket av dom så det sprids inte lika lätt.

I mitt fall hade jag tankat ner en fil och trots att jag gått igenom filen fanns det en rutin i exefilen som jag missade pga jag inte var lika 

duktig som den killen som tillverkade den.

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev scorpio63:

Skulle aldrig falla mig in, dessutom lever mac ägare i en falsk bubbla. anledningen att det

inte är lika fräckt att fixa script och virus till en mac beror på att det inte finns lika mycket av dom så det sprids inte lika lätt.

I mitt fall hade jag tankat ner en fil och trots att jag gått igenom filen fanns det en rutin i exefilen som jag missade pga jag inte var lika 

duktig som den killen som tillverkade den.

 

Tja, har under 3år aldrig haft problem ivf, o ingen jag känner heller.

När man hade windows skräpet så var det ju ständigt återkommande problem, och verkar så vara nu med:D

 

För ett problemfritt datorliv, välj mac:dance1:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det-

Precis som jag skrev, det är inte intressant att skriva script och virus för Mac.

Men jag tror att det kommer att bli mer i fortsättningen då dom nu kör processorer från Intel.

Det gör att det blir mer attraktivt att skriva något skit som går på djupare nivå och sväljs som ett anrop till processorn.

Råder dig att skaffa ett antivirus även till din Mac.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min mac är inne på andra året utan virusskydd och besök på porr och torrent sidor. Om det är en bubbla så är det en mycket bra bubbla som jag lever i. Dessutom så är datorn precis lika snabb som när den var ny utan ominstallationer.  Programmen som man behöver finns i den från början så man behöver inte köpa eller ingå något prenumerations avtal för något program.. Den bara fungerar och fungerar...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev fiskarn:

Programmen som man behöver finns i den från början

Tja, behöver man mer än surfa och kolla mail så kan man använda vilket som helst.

Men vill du göra något mer än det lilla du får som standard så måste du installera olika program.

Det är en naturlag som du inte kommer ifrån. vill du ha extra så kostar det.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och en är salig i sin egen tro 

AMEN

 :rabbi::pray2::wai::scomp:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev scorpio63:

Tja, behöver man mer än surfa och kolla mail så kan man använda vilket som helst.

Men vill du göra något mer än det lilla du får som standard så måste du installera olika program.

Det är en naturlag som du inte kommer ifrån. vill du ha extra så kostar det.

Alla office programmen följer med från början och privat så behöver man inte så mycket mer.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. det är ungefär samma som du får om du inte har I spåret.

 

Problemet är ju inte det.

 

Nu behöver jag öppna och ändra dokument i 3D.

Sedan måste jag få en robot att funka i srilanka, det kräver ett speciellt program.

Jag måste koppla upp mig med den datorn vi talar om nu och styra den roboten på andra sidan jorden,

Det fixar man inte med att allt funkar från start.

Vad jag vill säga med det är att vi köper dom datorer vi behöver. vill man inget mer än surfa, kolla e mail. osv.

Mac kanske är ett bra val.

Men för mig är det inget bra val.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev fiskarn:

Alla office programmen följer med från början och privat så behöver man inte så mycket mer.

Hemst ledsen att måsta citera dig.

Bill gates sa i en interviev att 640kb var mer än vad det behövdes.

Vi vet hur det slutade, eller?

 

Office program..

Tja det är väl standard nu antar jag. kompabilitet med  det största hoppas jag.

Men det funkar ju  inte riktigt så. om du vill du ha mer så vill du ha bättre program.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Virus sprider sig med rekordfart på Facebook

 

Ett virus som skapar meddelanden och skickar dem till dina vänner sprider sig i rekordfart på Facebook, set skriver Nettavisen.

Viruset kan användas för identitetsstöld.

– Det stjäl information från din Facebook-profil och installerar ett tilläggsprogram på webbläsaren Chrome som kan användas för identitetsstöld, säger Jørund Heimholt, it-konsulten till tidningen. 

 

http://www.expressen.se/nyheter/virus-sprider-sig-med-rekordfart-pa-facebook/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag fick ett mail från Sten Lindholm   alias Måne att jag skulle se på en film om mig själv, och det skiten var virus

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det kom ett hit också:rap:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev gst:

Jag har också fått det (två gånger), och har meddelat honom att han måste kolla sin dator

Och det har jag gjort sen i torsdag,fick kalla in expertis idag så nu ska det vara fixat.Fick det själv av en restaurangägare här i stan:grrrrrr:Jag har nog tagit bort 2000 inskickade spam och har haft ett helvete av detta,och dyker det upp igen så slår jag sönder datorn.Ni får ursäkta allt besvär det orsakat,jag ber uppriktigt om ursäkt :av-109998:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev måne:

Och det har jag gjort sen i torsdag,fick kalla in expertis idag så nu ska det vara fixat.Fick det själv av en restaurangägare här i stan:grrrrrr:Jag har nog tagit bort 2000 inskickade spam och har haft ett helvete av detta,och dyker det upp igen så slår jag sönder datorn.Ni får ursäkta allt besvär det orsakat,jag ber uppriktigt om ursäkt :av-109998:

Ingen fara för min del. Förstod på innehållet att det inte var medvetet skickat :)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-04 at 18:06, skrev Wanchai:

Köp en Google dator som jag. Inget virusprogram men inga virus.  :haha:

Trams. Din dator kan smittas via webben. Skadliga sidor finns mängder av. Särskild via porrsidor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-05 at 20:26, skrev hamnoi:

Köp Mac :haha:

Som om Mac skulle inte drabbats av virus angrepp? Myter och sagor för okunniga vuxna människor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte haft ett enda virus i datorn sedan Windows 7 och nu 10:an. Kör med Windows eget skydd.

 

Fast lite snuvig har jag varit ett par gånger ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
On 2017-08-06 at 01:47, skrev hamnoi:

Tja, har under 3år aldrig haft problem ivf, o ingen jag känner heller.

När man hade windows skräpet så var det ju ständigt återkommande problem, och verkar så vara nu med:D

 

För ett problemfritt datorliv, välj mac:dance1:

Du menar såklart. Kan man inget om datorer så lås in dig med en Mac! 👊😁

 

Skakningarna släppt ännu? 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...