Jump to content
IGNORERAD

SCB och dagens överraskning


stjp8729

Recommended Posts

Hej på Er! :)

 

Idag har SCB (Siam Commercial Bank)  överträffat sig själva :) 

 

Man är ju van att allt tar tid och är omständigt i Thailand och då inte minst hos myndigheter och hos banker, det tog till exempel 4 månader innan man fick ett kreditkort hos SCB.

 

Nu var det så att jag  senast för fem år sedan förde över pengar från SCB i Thailand till mitt SEB konto i Sverige via SCB Easy Net, och när jag  nu skulle föra över pengar så fungerade det givetvis inte på grund av gammalt passnummer och gammal adress. 

 

Åkte iväg till banken och förklarade på min usla Thai att jag kan inte föra över pengar till Sverige från SCB Easy Net, och då blev det till att kopiera pass, arbetstillstånd, bankbok samt skriva signaturer på 10 000 olika dokument.  Sen säger dom att detta skall skickas (fax år 2017!!!) till huvudkontoret. Jag tänker då, ja då tar det fyra månader innan man enkelt kan föra över pengar från Thailand till Sverige.

 

På vägen hem efter 10 minuter klingar det till i telefonen med ett email från SCB med ett meddelande om att nu kan du skicka pengar via Easy Net till Sverige, detta tror jag  så klart inte på.

Väl hemma loggar jag in på internet banken mest av nyfikenhet, och tittar om det var ok och  till min stora förvåning  så var det fixat, 10 minuter!!! :thumbsup:

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...