Jump to content
IGNORERAD

Tur man inte känner alla grannar...


stjp8729

Recommended Posts

Hej :)

 

Förra veckan när man kom hem var det en massa bilar på gatan där vi bor, och en hade givetvis parkerat utanför vår infart så att jag inte kunde köra in, det var dock en massa folk i rörelse

så trodde det var någon som hade kalas, begravning eller bröllop.  Irriterad som man var så kommenterade jag på min dåliga Thai  "Kan ni be idi*ten som parkerat utanför  min infart omgående flytta sin bil".  Han tar då upp en Walkie-talkie , och jag hör han fråga om vem som kom med en vit Toyota Vios, och om dom kan flytta den.

 

Tyckte det verkade konstigt med  Walkie-talkie, och när mina kolsvarta arga ögon börjar vakna till så ser jag att  han även har en  pistol hängande, så frågar snabbt om han är polis. Och det var han. Efter cirka två minuter kommer en polis gående och wai:ar och ber om ursäkt och flyttar bilen. Jag kunde inte stilla min nyfikenhet varför det står över 10 bilar och en massa poliser på gatan, får svar med ett ord "Ya-Ba," nöjer mig med detta och parkerar min bil. 

 

Vad hände på vår gata? Se nedan, tur att man inte kände dessa  grannar som bodde bara fyra hus längre upp på gatan.

 

Man arrested, 4 million meth pills seized in Bangkok

 

By The Nation

AddThis Sharing Buttons

A man was arrested in Bangkok late on Monday night and police seized 4.2 million methamphetamine pills, 40 kilogrammes of ketamine and 26 kilogrammes of crystal meth.

 

8273610c5e04d71cb8de02b96dbfeef5-atwb.jpg.9e4ed07977c86e3c98badf2e2e966599.jpg

Pol Maj-Gen Wutthipong Phetkamnerd, commander of the Narcotics Suppression Bureau’s Division 3, said Thirapat Suanyaem, 28, was arrested while allegedly delivering 5,000 bottles of liquid ketamine and 12 bars of heroin hidden inside a Toyota Fortuner SUV.

Police later led Thirapat to his rented house in the Perfect Place housing estate on Soi Ramkhamhaeng 174, in Bangkok’s Min Buri district at about 11.30pm, and police found the rest of the drugs.

62fdd5a2eed29ea71766f27113da08d8-atwb.jpg.8efe353bcd9e31788d10521fb0c7ad14.jpg

 

Wutthipong said police planned the arrest following the arrest of several drug suspects, who alleged they got drugs from Thirapat.

Wutthipong alleged Thirapat has been renting the house for nine months for Bt25,000 a month to store drugs he had received from sources in the North.

 

1c9cc2b4df1fefcda4ff97ce8d9d4175-atwb.jpg.0af64fd8735992d65ec5d4b3ac05a3df.jpg

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kände alla grannarna på vår lilla gata i Bkk, inga knarkbaroner där, men väl flera som sysslade med lite olagligheter...

Men det var lugnt, polisen hade koll, och fick sina slantar.

Mest spel och svartlotteri, och det är väl inte så farligt, tycker jag.

Sälja sprit och öl 24/7 är väl eg brottsligt, men vafan, kunde ju köpa det dygnet runt på 7-ELEVEn också, bara jag köpte mer än 10 liter åt gången...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...