Jump to content
IGNORERAD

Makro


stefan5300

Recommended Posts

Blir inte riktigt klok på Makro´s prissättning och sortiment

Har ungefär knappt 2 mil längre till Makro i Sakon Nakhon än till Makro i Nakhon Phanom och det skiljer 9 mil mellan butikerna

 

Om jag ska handla mycket kött så blir det Sakon Nakhon, igår skulle jag till Tops som finns i Sakon och då passade jag även på att besöka Makro.

 

Köpte igår fläskfilé för 122 Baht/kilot i Sakon, det inte finns att köpa alls i Nakhon, Emborg´s smör köpte jag igår i Sakon  för 70 Baht och det var inget kort datum men i Nakhon kostar lika dant smör 140 Baht.

Finns det inga generella prissättningar i deras butiker eller hur fungerar det.

IMG_1300.JPG.d3f7d4e11d1999234d15393ed7109738.JPG

 

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev stefan5300:

Blir inte riktigt klok på Makro´s prissättning och sortiment

Har ungefär knappt 2 mil längre till Makro i Sakon Nakhon än till Makro i Nakhon Phanom och det skiljer 9 mil mellan butikerna

 

Om jag ska handla mycket kött så blir det Sakon Nakhon, igår skulle jag till Tops som finns i Sakon och då passade jag även på att besöka Makro.

 

Köpte igår fläskfilé för 122 Baht/kilot i Sakon, det inte finns att köpa alls i Nakhon, Emborg´s smör köpte jag igår i Sakon  för 70 Baht och det var inget kort datum men i Nakhon kostar lika dant smör 140 Baht.

Finns det inga generella prissättningar i deras butiker eller hur fungerar det.

IMG_1300.JPG.d3f7d4e11d1999234d15393ed7109738.JPG

 

 

 

 

Av vad jag förstår så drivs Macro som franchising företag, så butikerna kan ha olika ägare och tydligen fri prissättning och sortiment.

 

Vi har ju två Makro i Korat, delvis olika sortiment och prissättning här också.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...