Jump to content
IGNORERAD

Läkarintyg inför ansökan om retirement visa


Luke the Drifter

Recommended Posts

Luke the Drifter

Som rubriken antyder, är det någon som vet någon bra doktor, klinik eller sjukhus i Stockholm som utfärdar det läkarintyg som thailändska ambassaden kräver vid ansökan om retirement visa ?

 

 

7. The original medical certificate plus two (2) copies (in English only)

*issued by a medical doctor where the applicants having residents (within Sweden only)

*The certificate must also have the seal stamp of the hospital or clinic or where the certificate has been issued. Showing no prohibitive diseases as indicated in the Ministerial Regulation No. 14 (B.E. 2535), such as LEPROSY, TUBERCULOSIS (T.B.), ELEPHANTIASIS, DRUG ADDICTION AND THIRD STEP OF SYPHILIS (the verification shall be valid for not more than 3 months) (click to download for an example of Medical certificated)

 

Mvh

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • biker

    3

  • Luke the Drifter

    3

  • Esspe

    3

  • whocares

    2

Mest aktiva i denna tråd

1 timme sedan, skrev Luke the Drifter:

Som rubriken antyder, är det någon som vet någon bra doktor, klinik eller sjukhus i Stockholm som utfärdar det läkarintyg som thailändska ambassaden kräver vid ansökan om retirement visa ?

 

 

7. The original medical certificate plus two (2) copies (in English only)

*issued by a medical doctor where the applicants having residents (within Sweden only)

*The certificate must also have the seal stamp of the hospital or clinic or where the certificate has been issued. Showing no prohibitive diseases as indicated in the Ministerial Regulation No. 14 (B.E. 2535), such as LEPROSY, TUBERCULOSIS (T.B.), ELEPHANTIASIS, DRUG ADDICTION AND THIRD STEP OF SYPHILIS (the verification shall be valid for not more than 3 months) (click to download for an example of Medical certificated)

 

Mvh

Luke the Drifter

Googla "intygsgruppen", ligger på Östermalm, Sandelsgatan.

Billigast? i sverige på läkarintyg för sjöfolk och brukar vara lätt att få tid med bokning på nätet.

Nu vet jag inte om han behöver längre tid för ett läkarintyg för visa till Thailand. Han håller till i ett vanligt hyreshus så jag antar att han skickar iväg proverna (om det behövs några).

Endast kontant betalning (eller swish?)

Har använt honom ett flertal gånger.

Snabbt, enkelt, inget krångel.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Som rubriken antyder, är det någon som vet någon bra doktor, klinik eller sjukhus i Stockholm som utfärdar det läkarintyg som thailändska ambassaden kräver vid ansökan om retirement visa ?

 

 

7. The original medical certificate plus two (2) copies (in English only)

*issued by a medical doctor where the applicants having residents (within Sweden only)

*The certificate must also have the seal stamp of the hospital or clinic or where the certificate has been issued. Showing no prohibitive diseases as indicated in the Ministerial Regulation No. 14 (B.E. 2535), such as LEPROSY, TUBERCULOSIS (T.B.), ELEPHANTIASIS, DRUG ADDICTION AND THIRD STEP OF SYPHILIS (the verification shall be valid for not more than 3 months) (click to download for an example of Medical certificated)

 

Mvh

Luke the Drifter

Jag får mitt via min vanliga vårdcentral. Tryck ut blanketten från ambassadens infovisa.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag har retierment visa, har aldrig behövt visa upp nått läkarintyg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev whocares:

Det finns inget behov av läkarintyg för Non-Immigrant "O" Pension, Retired, däremot för Non-Immigrant O-A Longstay OA !!

För övrigt är är det typ samma kriterier som gäller.

 

Ett litet tips bara :big_smile:

 

 

 

Ytterligare ett pappaer som behövs för O-A men inte för O:

 

"6. Original Criminal Record and 2 copies "

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis.
Och slipper även utdraget ur belastningsregistret.
Men man måste lämna landet var tredje månad.

Söker man ett Non-Imm O singel entry, och sedan extension, så behöver man aldrig lämna landet.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Jag har retierment visa, har aldrig behövt visa upp nått läkarintyg

Det beror på att du sökt i Thailand och då behövs inget läkarintyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Precis.

Och slipper även utdraget ur belastningsregistret.

Men man måste lämna landet var tredje månad.

 

Så uppfattade jag det oxå det men inte enl. http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/63

verkar vara ändrade regler.

 

Med non immigrant O-A får man ett år vid ankomst Thailand, men med non immigrant O måste man ansöka om

ett års förlängning hos immigration efter 90 dagar.

 

1 timme sedan, skrev Scandinaviancorner:

Jag har retierment visa, har aldrig behövt visa upp nått läkarintyg

 

Me 2 :big_smile:

Ändrades av whocares
Förtydligande

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
11 timmar sedan, skrev rolba:

Precis.

Och slipper även utdraget ur belastningsregistret.

Men man måste lämna landet var tredje månad.

Du måste inte lämna landet var tredje månad , bara visa upp dig hos immigration 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med visa är svårt...

 

Non O-A gäller i ett år från ansökningsdagen. 

Ger multipel entry så länge visat är giltigt.  Vid varje inresa ges ett nytt år. 

Så på sista giltighetsdagen kan man göra en visarun, och därmed få ett nytt års uppehållstillstånd. Men nu måste man söka te-entry permit för att behålla uppehållstillståndet om man reser ut. 

 

Non O multipel entry gäller också i ett år men  man måste ut minst var 3:e månad. 

 

Non O singel entry ger 3 månader. 

Men man kan när det är 30 dagar kvar ansöka hos immigration i Thailand om en extension upp till ett år. 

 

För att få denna extension så måste man kunna bevisa inkomst på minst B 65.000 brutto, per månad, och / eller bankmedel, som måste ha funnits på en thailändsk bank i minst 2 månader innan ansökan. 

Bankmedel och inkomst kan kombineras. 

 

Turist visa: 

 

Det går att resa in på turistvisa och ansöka hos immigration om att omvandla detta till ett Non O singel entry visa.

Inte säker på att alla immigrationkontor gör det, men om, så tar det ca 2 veckor, då allt ska godkännas i Bangkok. 

 

Så vi som varit några år här i landet har inget visa längre, bara ett uppehållstillstånd. Som vi ödmjukt måste fråga immigration varje år om vi kan få ett nytt....

 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Du måste inte lämna landet var tredje månad , bara visa upp dig hos immigration 

Det räcker att Posta 90 dagars Raporteringen om du sänder med Frankerat Svarskuveret i brevet.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev hakancnx:

Det här med visa är svårt...

 

Non O-A gäller i ett år från ansökningsdagen. 

Ger multipel entry så länge visat är giltigt.  Vid varje inresa ges ett nytt år. 

Så på sista giltighetsdagen kan man göra en visarun, och därmed få ett nytt års uppehållstillstånd. Men nu måste man söka te-entry permit för att behålla uppehållstillståndet om man reser ut. 

 

Non O multipel entry gäller också i ett år men  man måste ut minst var 3:e månad. 

 

Non O singel entry ger 3 månader. 

Men man kan när det är 30 dagar kvar ansöka hos immigration i Thailand om en extension upp till ett år. 

 

För att få denna extension så måste man kunna bevisa inkomst på minst B 65.000 brutto, per månad, och / eller bankmedel, som måste ha funnits på en thailändsk bank i minst 2 månader innan ansökan. 

Bankmedel och inkomst kan kombineras. 

 

Turist visa: 

 

Det går att resa in på turistvisa och ansöka hos immigration om att omvandla detta till ett Non O singel entry visa.

Inte säker på att alla immigrationkontor gör det, men om, så tar det ca 2 veckor, då allt ska godkännas i Bangkok. 

 

Så vi som varit några år här i landet har inget visa längre, bara ett uppehållstillstånd. Som vi ödmjukt måste fråga immigration varje år om vi kan få ett nytt....

 

Intressant!

Jag har tänkt mej 6 månader i Thailand i vinter och hade tänkt lösa det med ett par utresor och ett turistvisa, men Non O singel entry låter intressant om jag förstår dej rätt så är det inget man kan söka från sverige utan man omvandlar ett turistvisa till detta Non O eller?? och hur är det med pengarna om man bara ansöker om Non O singel entry 3 månader har hör att det inte krävs då?

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matz:

Intressant!

Jag har tänkt mej 6 månader i Thailand i vinter och hade tänkt lösa det med ett par utresor och ett turistvisa, men Non O singel entry låter intressant om jag förstår dej rätt så är det inget man kan söka från sverige utan man omvandlar ett turistvisa till detta Non O eller?? och hur är det med pengarna om man bara ansöker om Non O singel entry 3 månader har hör att det inte krävs då?

 

/matz

Visst kan du söka ett Non O singel entry från Sverige. Kolla på Thailändska Ambassadens hemsida för detaljer. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
4 timmar sedan, skrev matz:

Intressant!

Jag har tänkt mej 6 månader i Thailand i vinter och hade tänkt lösa det med ett par utresor och ett turistvisa, men Non O singel entry låter intressant om jag förstår dej rätt så är det inget man kan söka från sverige utan man omvandlar ett turistvisa till detta Non O eller?? och hur är det med pengarna om man bara ansöker om Non O singel entry 3 månader har hör att det inte krävs då?

 

/matz

Non img O singel och mulit kräver att man är pensionär. dvs att man kan visa någon typ av pensionsutbetalning. a-o räcker med över 50.

sedan för o räcker 57 k på banken om man inte uppfyller 18500 netto.

 

sedan finns en annan o som inte kräver pengar alls. bara thaikärring/ barn

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Luke the Drifter

Jag tar på mig hela skulden att det blev mycket diskussion om olika visum och olika krav då det gäller de olika visumtyperna.

Jag borde naturligtvis ha klargjort att jag kommer att ansöka om " Non immigrant visa category O-A" på den thailändska ambassaden i Stockholm och för detta visum krävs ett läkarintyg utfärdat i Sverige.

 

Visserligen så blev det en intressant diskussion så inget ont som inte för något gott med sig !

 

Anledningen till att jag inte kan ansöka om "Non immigrant visa category O ( Over 50 years old and retired )" är den enkla anledningen att jag inte har någon pension som ger mig rätt att ansöka om detta visum. Inget ålderspension, ingen avtalspension, ingen tjänstepension och ingen förtidspension. Exakt noll kronor i pension.

Tolkar jag reglerna rätt så hade det räckt om jag bara hade haft en liten, liten pensionsutbetalning varje månad så hade jag kunnat komplettera med banktillgodohavande för att kvalificera mig för detta visum.

 

Så här står det på den thailändska ambassadens hemsida om  "Non immigrant visa category O ( Over 50 years old and retired )" och jag rödmarkerade kravet om pension.

 

 

1. REQUIREMENT

 This Type of visa is for a person who is retired and aged 50 and above wished to enter Thailand as a pensioner for purpose of tourism and holiday.

 

2. DOCUMENTS REQUIRED

 

(Please check your arrival date to Thailand, the visa issued validity is valid only 3 months for single entry)

1.  An original Passport or travel documents with (validity not less than 6 months for single entry and 18 months for multiple entries and contain at least ONE completely empty visa page) and  MUST not be damage.

2.  A copy of Passport (The page (s) that shows your photo, name, date and place of birth and the expiration date of passport)-The Embassy do not provide coping service please bring your own copies. Please note that the copy shall be on an A4 paper

3.  A completed and sign Visa application form. (completed and signed by the applicants) Click here to download

4. Two (2) photographs, size 3.5cm. x 4.5cm. and front view, MUST be taken within the last 6 months and MUST NOT be your homemade photographs

5.  Personbevis from skatteverket OR a copy of your Swedish I.D.

6.  A copy of your Income monthly from

          6.1) Pension income certificate from (Försäkringskassan) or Private insurances company with an amount of approximately 18,500 SEK per month after taxes (65,000 baht)

                 ***In case of your monthly income less than 18,500 SEK per month, you can also bring

          6.2) A copy of pension income certificate from Försäkringskassan/ private insuances company showing your income per month combined with a copy of bank statements showing deposit account (CASH ONLY) with an amount of approximately 57,000 SEK (200,000 baht) in the past 3 months. Document must be original in English, stamped and signed by authorized issuer and issued not more than 3 months 

 

Länk    http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/49

 

Nu tillbaka till frågan i trådrubriken !

 

Jolo gav mig ett tips som jag följde upp och det tipset gav utdelning i form av ett läkarintyg som jag hämtade ut alldeles nyss.

 

Tipset var att kontakta Intygsgruppen i Stockholm och det var precis vad jag gjorde. Jag fick en tid idag för en undersökning ( ca en veckas väntetid ) och undersökningen var avklarad snabbt, enkelt och smärtfritt och jag fick mitt intyg direkt.

 

Jag kan varmt rekommendera Intygsgruppen och Dr Fredrik Buch som var den läkare som utförde undersökningen.

 

Länk    http://www.intygsgruppen.se/

 

Tack för tips och råd allihop och ett extra stort tack till Jolo !

 

Mvh

Luke the Drifter

 

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Många pensionärer i Sverige som har 18500.- i månaden, jo tjena! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Många pensionärer i Sverige som har 18500.- i månaden, jo tjena! 

De bor ju i Thailand :)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2017-08-17 at 19:14, skrev Luke the Drifter:

Jag tar på mig hela skulden att det blev mycket diskussion om olika visum och olika krav då det gäller de olika visumtyperna.

Jag borde naturligtvis ha klargjort att jag kommer att ansöka om " Non immigrant visa category O-A" på den thailändska ambassaden i Stockholm och för detta visum krävs ett läkarintyg utfärdat i Sverige.

 

Visserligen så blev det en intressant diskussion så inget ont som inte för något gott med sig !

 

Anledningen till att jag inte kan ansöka om "Non immigrant visa category O ( Over 50 years old and retired )" är den enkla anledningen att jag inte har någon pension som ger mig rätt att ansöka om detta visum. Inget ålderspension, ingen avtalspension, ingen tjänstepension och ingen förtidspension. Exakt noll kronor i pension.

Tolkar jag reglerna rätt så hade det räckt om jag bara hade haft en liten, liten pensionsutbetalning varje månad så hade jag kunnat komplettera med banktillgodohavande för att kvalificera mig för detta visum.

 

Så här står det på den thailändska ambassadens hemsida om  "Non immigrant visa category O ( Over 50 years old and retired )" och jag rödmarkerade kravet om pension.

 

 

1. REQUIREMENT

 This Type of visa is for a person who is retired and aged 50 and above wished to enter Thailand as a pensioner for purpose of tourism and holiday.

 

2. DOCUMENTS REQUIRED

 

(Please check your arrival date to Thailand, the visa issued validity is valid only 3 months for single entry)

1.  An original Passport or travel documents with (validity not less than 6 months for single entry and 18 months for multiple entries and contain at least ONE completely empty visa page) and  MUST not be damage.

2.  A copy of Passport (The page (s) that shows your photo, name, date and place of birth and the expiration date of passport)-The Embassy do not provide coping service please bring your own copies. Please note that the copy shall be on an A4 paper

3.  A completed and sign Visa application form. (completed and signed by the applicants) Click here to download

4. Two (2) photographs, size 3.5cm. x 4.5cm. and front view, MUST be taken within the last 6 months and MUST NOT be your homemade photographs

5.  Personbevis from skatteverket OR a copy of your Swedish I.D.

6.  A copy of your Income monthly from

          6.1) Pension income certificate from (Försäkringskassan) or Private insurances company with an amount of approximately 18,500 SEK per month after taxes (65,000 baht)

                 ***In case of your monthly income less than 18,500 SEK per month, you can also bring

          6.2) A copy of pension income certificate from Försäkringskassan/ private insuances company showing your income per month combined with a copy of bank statements showing deposit account (CASH ONLY) with an amount of approximately 57,000 SEK (200,000 baht) in the past 3 months. Document must be original in English, stamped and signed by authorized issuer and issued not more than 3 months 

 

Länk    http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/49

 

Nu tillbaka till frågan i trådrubriken !

 

Jolo gav mig ett tips som jag följde upp och det tipset gav utdelning i form av ett läkarintyg som jag hämtade ut alldeles nyss.

 

Tipset var att kontakta Intygsgruppen i Stockholm och det var precis vad jag gjorde. Jag fick en tid idag för en undersökning ( ca en veckas väntetid ) och undersökningen var avklarad snabbt, enkelt och smärtfritt och jag fick mitt intyg direkt.

 

Jag kan varmt rekommendera Intygsgruppen och Dr Fredrik Buch som var den läkare som utförde undersökningen.

 

Länk    http://www.intygsgruppen.se/

 

Tack för tips och råd allihop och ett extra stort tack till Jolo !

 

Mvh

Luke the Drifter

 

Hej

 

Jag är också på gång att ansöka om " Non immigrant visa category O-A". Precis som du kvalificerar jag ej till " Non immigrant visa category O".

Har alltså inte någon som helst pension ännu.

Jag försöker nu hitta någon som utför den läkarundersökning som krävs. Pga. läkarbrist så utförs detta numera ej på vanliga vårdinrättningar

i det landsting som jag tillhör.

 

Jag undrar nu, hur mycket kostade ditt intyg hos Intygsgruppen?

Eftersom du skriver att du fick ditt intyg direkt, så innebar det ingen väntan på provsvar etc?

 

mvh

biker

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-18 at 00:14, skrev Luke the Drifter:

Jag tar på mig hela skulden att det blev mycket diskussion om olika visum och olika krav då det gäller de olika visumtyperna.

Jag borde naturligtvis ha klargjort att jag kommer att ansöka om " Non immigrant visa category O-A" på den thailändska ambassaden i Stockholm och för detta visum krävs ett läkarintyg utfärdat i Sverige.

 

Visserligen så blev det en intressant diskussion så inget ont som inte för något gott med sig !

 

Anledningen till att jag inte kan ansöka om "Non immigrant visa category O ( Over 50 years old and retired )" är den enkla anledningen att jag inte har någon pension som ger mig rätt att ansöka om detta visum. Inget ålderspension, ingen avtalspension, ingen tjänstepension och ingen förtidspension. Exakt noll kronor i pension.

Tolkar jag reglerna rätt så hade det räckt om jag bara hade haft en liten, liten pensionsutbetalning varje månad så hade jag kunnat komplettera med banktillgodohavande för att kvalificera mig för detta visum.

 

Så här står det på den thailändska ambassadens hemsida om  "Non immigrant visa category O ( Over 50 years old and retired )" och jag rödmarkerade kravet om pension.

 

 

1. REQUIREMENT

 This Type of visa is for a person who is retired and aged 50 and above wished to enter Thailand as a pensioner for purpose of tourism and holiday.

 

2. DOCUMENTS REQUIRED

 

(Please check your arrival date to Thailand, the visa issued validity is valid only 3 months for single entry)

1.  An original Passport or travel documents with (validity not less than 6 months for single entry and 18 months for multiple entries and contain at least ONE completely empty visa page) and  MUST not be damage.

2.  A copy of Passport (The page (s) that shows your photo, name, date and place of birth and the expiration date of passport)-The Embassy do not provide coping service please bring your own copies. Please note that the copy shall be on an A4 paper

3.  A completed and sign Visa application form. (completed and signed by the applicants) Click here to download

4. Two (2) photographs, size 3.5cm. x 4.5cm. and front view, MUST be taken within the last 6 months and MUST NOT be your homemade photographs

5.  Personbevis from skatteverket OR a copy of your Swedish I.D.

6.  A copy of your Income monthly from

          6.1) Pension income certificate from (Försäkringskassan) or Private insurances company with an amount of approximately 18,500 SEK per month after taxes (65,000 baht)

                 ***In case of your monthly income less than 18,500 SEK per month, you can also bring

          6.2) A copy of pension income certificate from Försäkringskassan/ private insuances company showing your income per month combined with a copy of bank statements showing deposit account (CASH ONLY) with an amount of approximately 57,000 SEK (200,000 baht) in the past 3 months. Document must be original in English, stamped and signed by authorized issuer and issued not more than 3 months 

 

Länk    http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/49

 

Nu tillbaka till frågan i trådrubriken !

 

Jolo gav mig ett tips som jag följde upp och det tipset gav utdelning i form av ett läkarintyg som jag hämtade ut alldeles nyss.

 

Tipset var att kontakta Intygsgruppen i Stockholm och det var precis vad jag gjorde. Jag fick en tid idag för en undersökning ( ca en veckas väntetid ) och undersökningen var avklarad snabbt, enkelt och smärtfritt och jag fick mitt intyg direkt.

 

Jag kan varmt rekommendera Intygsgruppen och Dr Fredrik Buch som var den läkare som utförde undersökningen.

 

Länk    http://www.intygsgruppen.se/

 

Tack för tips och råd allihop och ett extra stort tack till Jolo !

 

Mvh

Luke the Drifter

 

 

Kan du uppvisa ett bankkonto med tillräckliga medel tror jag nog det skulle räcka även om du inte har någon månadsinkomst.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

 

Kan du uppvisa ett bankkonto med tillräckliga medel tror jag nog det skulle räcka även om du inte har någon månadsinkomst.

 

Helt korrekt så har jag gjort de senaste 4 åren.Ingen inkomst bara pengar på ett thai-konto.

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
On 2017-09-28 at 03:00, skrev biker:

Hej

 

Jag är också på gång att ansöka om " Non immigrant visa category O-A". Precis som du kvalificerar jag ej till " Non immigrant visa category O".

Har alltså inte någon som helst pension ännu.

Jag försöker nu hitta någon som utför den läkarundersökning som krävs. Pga. läkarbrist så utförs detta numera ej på vanliga vårdinrättningar

i det landsting som jag tillhör.

 

Jag undrar nu, hur mycket kostade ditt intyg hos Intygsgruppen?

Eftersom du skriver att du fick ditt intyg direkt, så innebar det ingen väntan på provsvar etc?

 

mvh

biker

 

 

 

Hej biker !

 

Jag fick mitt läkarintyg direkt i samband med undersökningen och om jag minns rätt så kostade intyget 800 kronor.

 

Det går att boka tid för undersökning via internet eller ringa 08-611 37 70

 

http://www.intygsgruppen.se/

 

Mottagningen ligger centralt i stan, bara ett stenkast från Fältöversten.

 

Mvh

Luke the Drifter

 

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
22 minuter sedan, skrev seKjell:

Vårdcentralena tar 250 kr för ett intyg - 15 minuter tar det

Det är nog i så fall lokalt betingat. Det landsting jag tillhör utfärdar 

överhuvudtaget ej dessa intyg. Jag gick till en privatläkare och

fick ge 400Kr, viket jag tycker var helt ok.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...