Jump to content
IGNORERAD

Nytt enklare "Arrival Card" på gång


Tallviking

Recommended Posts

Här kommer lite riktig fakta!

För att förlänga sitt "visa on arrival" i Bkk så får man åka ut till immigration i Laksi(nära Don Muang)

Och väl där får man betala 1900b för 30st nya dagar och man behöver INTE ange sitt telefonnr ;-) 

OBS! detta gäller 11 Aug 2017

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    12

  • Cavemannen

    11

  • Tallviking

    9

  • Mankan

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

12 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Här kommer lite riktig fakta!

För att förlänga sitt "visa on arrival" i Bkk så får man åka ut till immigration i Laksi(nära Don Muang)

Och väl där får man betala 1900b för 30st nya dagar och man behöver INTE ange sitt telefonnr ;-) 

OBS! detta gäller 11 Aug 2017

 

Du menar väl "visa on exemption"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Nemo:

 

Du menar väl "visa on exemption"?

Det man får automatiskt på Suvarnabum när man landar utan att ha sökt något visum i förväg menar jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är visa exemption, dvs.  som svensk får du vistas i Thailand 30 dagar utan visum. Sedan kan du söka 30 dagar till på immigration.

Ändrades av lauri
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Det man får automatiskt på Suvarnabum när man landar utan att ha sökt något visum i förväg menar jag

 Just det, bl.a. som svensk, får man visa exemption. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Cavemannen:

Här kommer lite riktig fakta!

För att förlänga sitt "visa on arrival" i Bkk så får man åka ut till immigration i Laksi(nära Don Muang)

Och väl där får man betala 1900b för 30st nya dagar och man behöver INTE ange sitt telefonnr ;-) 

OBS! detta gäller 11 Aug 2017

Så om man skall förlänga i BKK ska man ta sig nära DMK ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Så om man skall förlänga i BKK ska man ta sig nära DMK ;)

Nä till bergenshalvøens kommunale kraftselskap

Nu är väl bkk en allmän vedertagegen förkortning av Bangkok på ALLA Thaiforum, ju utom Suvarnaphum.com då.........

https://sv.wikipedia.org/wiki/BKK

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Nä till bergenshalvøens kommunale kraftselskap

Nu är väl bkk en allmän vedertagegen förkortning av Bangkok på ALLA Thaiforum, ju utom Suvarnaphum.com då.........

https://sv.wikipedia.org/wiki/BKK

Jo jag vet he he. Men kan ändå tycka att det blir lite förvirrande på vad man menar ibland. Det blir ju som att säga att man ska gå på Gröna Lund i ARN ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Jo jag vet he he. Men kan ändå tycka att det blir lite förvirrande på vad man menar ibland. Det blir ju som att säga att man ska gå på Gröna Lund i ARN ;)

Du är nog ensam om det skulle jag tro.

Testa och gå in på ett engelskspråkigt thaiforum, då skulle du bli riktigt förvirrad........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Du är nog ensam om det skulle jag tro.

Testa och gå in på ett engelskspråkigt thaiforum, då skulle du bli riktigt förvirrad........

Som jag sa jag vet att det används flitigt som synonym för Bangkok. Många frågor exempelvis på Facebook om exempelvis hur man bäst tar sig från BKK till Pattaya. Jag tror inte jag är ensam om att i bland missförstå vad man menar. Personligen föredrar jag att använda förkortningen BKK i stället för Suvarnabhumi.

 

Mina inlägg som föranledde denna diskussion var  dock mer menad med glimten i ögat. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mankan:

Som jag sa jag vet att det används flitigt som synonym för Bangkok. Många frågor exempelvis på Facebook om exempelvis hur man bäst tar sig från BKK till Pattaya. Jag tror inte jag är ensam om att i bland missförstå vad man menar. Personligen föredrar jag att använda förkortningen BKK i stället för Suvarnabhumi.

 

Mina inlägg som föranledde denna diskussion var  dock mer menad med glimten i ögat. 

Jag förstår vad du är ute efter. 

Skillnaden ligger ju i versaler och gemener.

Bkk är staden Bangkok

BKK är flygplatsen Suvarnabhumi.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

Jag förstår vad du är ute efter. 

Skillnaden ligger ju i versaler och gemener.

Bkk är staden Bangkok

BKK är flygplatsen Suvarnabhumi.

Jasså det visste jag inte, eller driver du med mig? Då står det i så fall fel på Wiki ;)

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev samet:

BKK är flygplatsen Suvarnabhumi

Klart som korvspad

Precis som DMK är Don Muang,  ARN Arlanda och BMA är Bromma.................osv.........

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-10 at 13:47, skrev Nemo:

 

Sen när blev det ett krav på att man måste ha telefon för att komma innanför Thailands gräns?

Var nämnde jag någontig om adress?

 

On 2017-08-10 at 13:57, skrev Ducce:

Det är inte fakta. 

Har aldrig behövt skriva tele. nr vid 

Immigration. 

 

On 2017-08-10 at 15:25, skrev wavis:

När jag var nere sist så stod det folk som visade vilken kö man skulle ta  innan immi sen hänvisade de att man var tvungen att skriva in telenr längst ner på kortet . såg många som fick vända o fylla i o ställa sig sist i kön.

I onsdags morse stod det två kontrollanter utanför immigration på suvvan och kollade att adress och telefonnummer var i fyllt innan man blev insläppt till köerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev rolba:

 

 

I onsdags morse stod det två kontrollanter utanför immigration på suvvan och kollade att adress och telefonnummer var i fyllt innan man blev insläppt till köerna.

Det där är fakta! men det verkar vara lite si och så då jag rest in 2ggr de senaste 2mån utan att uppge telenr. Hur gör man om man reser utan mobil? blir man inte insläppt då?

 

ps. det står oftast folk där och kollar, men mig har de släppt igenom de 2 senaste gångerna fast jag ej har uppgett telenr. Provade du utan???? eller gissar du bara?

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev rolba:

I onsdags morse stod det två kontrollanter utanför immigration på suvvan och kollade att adress och telefonnummer var i fyllt innan man blev insläppt till köerna.

Det var Ss som skrev att det varit krav I två år. 

Att det blir annorlunda med nya arrival card betvivlar jag inte :)

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Det där är fakta! men det verkar vara lite si och så då jag rest in 2ggr de senaste 2mån utan att uppge telenr. Hur gör man om man reser utan mobil? blir man inte insläppt då?

 

ps. det står oftast folk där och kollar, men mig har de släppt igenom de 2 senaste gångerna fast jag ej har uppgett telenr. Provade du utan???? eller gissar du bara?

Jag hade skrivit i det eftersom jag fick bakläxa en gång för drygt ett år sedan.

Flera före mig fick kliva åt sidan och komplettera sina handlingar.

När de kollade min blankett så satte de bland annat en bock för visanumret, adress och telefonnumret samt något mer som jag inte minns.

Lik förbannat hade visanumret blivit fel. Det skulle vara numret på re entryt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

Jag hade skrivit i det eftersom jag fick bakläxa en gång för drygt ett år sedan.

Flera före mig fick kliva åt sidan och komplettera sina handlingar.

När de kollade min blankett så satte de bland annat en bock för visanumret, adress och telefonnumret samt något mer som jag inte minns.

Lik förbannat hade visanumret blivit fel. Det skulle vara numret på re entryt.

Ja då vet du ju inte, jag "gissar" på att om du fyllt i visanummret rätt och haft en adress men INGET telenr så hade de släppt förbi dig, så som de gjort med mig de sista gångerna ;-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Ja då vet du ju inte, jag "gissar" på att om du fyllt i visanummret rätt och haft en adress men INGET telenr så hade de släppt förbi dig, så som de gjort med mig de sista gångerna ;-) 

Telefonnumret kollades ju i alla fall eftersom de prickade av det och även sa något i stil med, adress and phone number ok.

De som inte hade det släpptes inte in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

Telefonnumret kollades ju i alla fall eftersom de prickade av det och även sa något i stil med, adress and phone number ok.

De som inte hade det släpptes inte in.

Okay, mig har de också kollat i början på kön 2ggr de sista 2mån, och jag har inte haft telenr ifyllt och de har inte sagt nått, bara vinkat förbi mig........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Okay, mig har de också kollat i början på kön 2ggr de sista 2mån, och jag har inte haft telenr ifyllt och de har inte sagt nått, bara vinkat förbi mig........

Respekt

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev rolba:

Respekt

Absolut inte, det jag vill komma till är att det skrivs en massa strunt i viktiga trådar som inte stämmer med verkligheten, det gör folk osäkra överlag.

Kanske borde P3 starta en infotråd där det uppdateras regelbundet, så att medlemmarna får riktig information och inte en massa svammel/gissningar från "thaiexperterna".

Men då saker ändras stup i kvarten så är det inte en enkel sak..........

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så lätt då det i Thailand inte finns ETT rätt svar.

Utan det är tjänstemannens dagshumör som avgör och det verkar gälla det mesta som gäller myndigheter i Thailand

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Prayut calls in air force to help at immigration

Queue-busting plan faces legal hurdles

 

 

c1_1304587_170812065819_620x413.jpg

 

 

Prime Minister Prayut Chan-o-cha yesterday ordered the Royal Thai Air Force (RTAF) to help expedite immigration and customs processes to help reduce waiting times at airports.

It is the latest effort to streamline the process of entering the kingdom and reduce long queues for passengers arriving on international flights.

The Immigration Bureau is also seeking to amend the immigration law to exempt Thai nationals from filling out immigration documents known as TM.6 cards. It is not known at this stage when this will materialise.

 

http://www.bangkokpost.com/news/general/1304587/prayut-calls-in-air-force-to-help-at-immigration

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Prayut calls in air force to help at immigration

Queue-busting plan faces legal hurdles

 

 

c1_1304587_170812065819_620x413.jpg

 

 

Prime Minister Prayut Chan-o-cha yesterday ordered the Royal Thai Air Force (RTAF) to help expedite immigration and customs processes to help reduce waiting times at airports.

It is the latest effort to streamline the process of entering the kingdom and reduce long queues for passengers arriving on international flights.

The Immigration Bureau is also seeking to amend the immigration law to exempt Thai nationals from filling out immigration documents known as TM.6 cards. It is not known at this stage when this will materialise.

 

http://www.bangkokpost.com/news/general/1304587/prayut-calls-in-air-force-to-help-at-immigration

Se där ja, nu kommer det nog att gå med flygande fart genom immigrationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...