Jump to content
IGNORERAD

Finnair?


Naam jai

Recommended Posts

Hej har en biljett på G med finnarna...ska stanna drygt 4 månader med turistvisa alltså 60 dagar + 30 . Frågan gäller om jag måste ha

en utresebiljett ur Thailand efter dom 90 dagarna...kräver finnair det vid incheckningen på Arlanda?..

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Naam jai:

Hej har en biljett på G med finnarna...ska stanna drygt 4 månader med turistvisa alltså 60 dagar + 30 . Frågan gäller om jag måste ha

en utresebiljett ur Thailand efter dom 90 dagarna...kräver finnair det vid incheckningen på Arlanda?..

Risken finns för att det behövs.

 

Gör den billigaste bokning du kan med AirAsia eller liknade ut ur landet och visa upp. Vill du kan du säkert skriva ut den och sen avbeställa den.

Så har jag gjort, och det har funkat bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev frogfish:

Risken finns för att det behövs.

 

Gör den billigaste bokning du kan med AirAsia eller liknade ut ur landet och visa upp. Vill du kan du säkert skriva ut den och sen avbeställa den.

Så har jag gjort, och det har funkat bra.

Får bli så..tänkte annars jag skulle hitta en billig bussbiljett .. men svårt att hitta på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä finnair är bara att glömma dom serverar ju champagne i dricksglas. Så det går fet bort ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam jai:

Hej har en biljett på G med finnarna...ska stanna drygt 4 månader med turistvisa alltså 60 dagar + 30 . Frågan gäller om jag måste ha

en utresebiljett ur Thailand efter dom 90 dagarna...kräver finnair det vid incheckningen på Arlanda?..

Drygt 4 månader = 90 dagar får jag inte att gå ihop, men det är inte varför jag skriver. 

 

Måste man inte ut ur landet för att förlänga det visat. Då borde det väl räcka att ha en biljett ut för att göra ett visarun. Om biljetten ut ur Thailand efter 90 dagar eller 60 dagar borde väl inte Finnair ha något med att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Drygt 4 månader = 90 dagar får jag inte att gå ihop, men det är inte varför jag skriver. 

 

Måste man inte ut ur landet för att förlänga det visat. Då borde det väl räcka att ha en biljett ut för att göra ett visarun. Om biljetten ut ur Thailand efter 90 dagar eller 60 dagar borde väl inte Finnair ha något med att göra.

Jo jag reser ut dagen innan dom 90 dagarna med bil... men undrade lite om dom kräver att få se en bokad biljett för det vid incheck på Arlanda...får väl köpa en

billig biljett för säkerhets skull... tänkte en bussbiljett men kan inte hitta på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam jai:

Hej har en biljett på G med finnarna...ska stanna drygt 4 månader med turistvisa alltså 60 dagar + 30 . Frågan gäller om jag måste ha

en utresebiljett ur Thailand efter dom 90 dagarna...kräver finnair det vid incheckningen på Arlanda?..

 

Jag har använt Finnair i massor av år. Flera gånger har resan varit längre än 3 månader.

Oftast har jag haft en annan biljett någonstans inom tiden, men aldrig behövs visa den vid incheckning i Göteborg.

Inte heller för IM på Suvvan.

 

Så alldeles säkert klarar du dig... men man vet ju aldrig...

När jag sökt visum på ambassaden har jag lämnat in en liten text där jag beskrivit mina resplaner, att jag skall flyga till Singapore eller landvägen till Laos.

Aldrig varit några problem.

 

Tror inte de kollar hemresan om man har visum, då är man ju liksom godkänd och klar för inresan, vilket annars torde vara anledningen att kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam jai:

Hej har en biljett på G med finnarna...ska stanna drygt 4 månader med turistvisa alltså 60 dagar + 30 . Frågan gäller om jag måste ha

en utresebiljett ur Thailand efter dom 90 dagarna...kräver finnair det vid incheckningen på Arlanda?..

 

Skulle det strula kan du ju på Arlanda boka en billig utresa med Air Asia online på en dator

 

Ev kan du sedan avboka den och få pengar tillbaka

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...