Jump to content
IGNORERAD

Udon


Boa52

Recommended Posts

Vi, ni är många som bor nära Udon Thani, många som varit på Mpr förut men blivit sura av nån anledning på MPR.

Ni är på Facebook nu om jag förståt rätt men om jag vill hjälpa till med en liten slant till barnhemmet finns ni ju

inte här på MPR. Ni som är duktiga, Baa och flera andra snälla tappar bort flera hundra som skulle vilja ge en liten

slant, på grund av, vete tusan, tjurighet eller vad

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Vi, ni är många som bor nära Udon Thani, många som varit på Mpr förut men blivit sura av nån anledning på MPR.

Ni är på Facebook nu om jag förståt rätt men om jag vill hjälpa till med en liten slant till barnhemmet finns ni ju

inte här på MPR. Ni som är duktiga, Baa och flera andra snälla tappar bort flera hundra som skulle vilja ge en liten

slant, på grund av, vete tusan, tjurighet eller vad

Lite fel av mej jag bor inte nära Udon bara nån mån ännu så länge men känner myket för den delen av Thailand.

 Baa vet var jag håller till han har hälsat på. Trevlig gubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Boa52:

Lite fel av mej jag bor inte nära Udon bara nån mån ännu så länge men känner myket för den delen av Thailand.

 Baa vet var jag håller till han har hälsat på. Trevlig gubbe

 

Finns garanterat flera andra barnhem i bl.a "ditt" distrikt som skulle behöva din hjälp.

Frugan din kan nog kolla den saken. 

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
41 minuter sedan, skrev Boa52:

Vi, ni är många som bor nära Udon Thani, många som varit på Mpr förut men blivit sura av nån anledning på MPR.

Ni är på Facebook nu om jag förståt rätt men om jag vill hjälpa till med en liten slant till barnhemmet finns ni ju

inte här på MPR. Ni som är duktiga, Baa och flera andra snälla tappar bort flera hundra som skulle vilja ge en liten

slant, på grund av, vete tusan, tjurighet eller vad

Brukar komma en tråd på forumet när det börjar dra ihop sig för polparty juldagen och annadagsträffen  i Udon

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Fader Baa, eller farbror arg, har slutat skriva. Antagligen var det blodtrycket som var för högt enligt doktorn!

 

Iofs inget konstigt på ett gubbforum.

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Fader Baa, eller farbror arg, har slutat skriva. Antagligen var det blodtrycket som var för högt enligt doktorn!

 

Iofs inget konstigt på ett gubbforum.

Nja, att ”Udoniterna" inte skriver längre på MPR är bara ett rättvist betyg var MPR står nu och vilka som orkar tjafsa i nästan alla trådar.

Har regelbundna kontakter med gubbsen i Udon och aktiviteterna har inte minskat alls där alls. ;) 

 

Att MPR:s stora dragplåster som BTT, Boa52 och flickjägaren Soeng Sang inte passar alla, märks i ju i trådarna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Nja, att ”Udoniterna" inte skriver längre på MPR är bara ett rättvist betyg var MPR står nu och vilka som orkar tjafsa i nästan alla trådar.

Har regelbundna kontakter med gubbsen i Udon och aktiviteterna har inte minskat alls där alls. ;) 

 

Att MPR:s stora dragplåster som BTT, Boa52 och flickjägaren Soeng Sang inte passar alla, märks i ju i trådarna.

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leifen:

Nja, att ”Udoniterna" inte skriver längre på MPR är bara ett rättvist betyg var MPR står nu och vilka som orkar tjafsa i nästan alla trådar.

Har regelbundna kontakter med gubbsen i Udon och aktiviteterna har inte minskat alls där alls. ;) 

 

Att MPR:s stora dragplåster som BTT, Boa52 och flickjägaren Soeng Sang inte passar alla, märks i ju i trådarna.

Har man blivit så gammal som gubbarna i Udon med unga fruar så förstår jag det.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Fader Baa, eller farbror arg, har slutat skriva. Antagligen var det blodtrycket som var för högt enligt doktorn!

 

Iofs inget konstigt på ett gubbforum.

Märker att du inte har träffat Baa. Hur trevlig karl som helst.

Du vill gärna sätta stämplar på Gubbarna. En är farbror arg och några andra satte du kommuniststämpeln på. Bl.a Pastorn som jag inte har sett

på forumet sedan dess.

Är du då en egoistisk fascist?  (Märk väl fråga)

 

Bättre att du lär kärringen din att tillfället gör tjuven. Då hade du sluppit att gny över hennes telefoner som försvann.

 

Säger som Tysken. DUMM WIE BROTH

 

Mvh. SWED THAI

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Wanchai:

Har man blivit så gammal som gubbarna i Udon med unga fruar så förstår jag det.

Du får väl bli glad om du blir så gammal och vitala som gubbarna i Udon.

En yngre fru är bättre för hälsan än en jämngammal import, om inte har det skillnad på ens ekonomi. :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Wanchai:

Har man blivit så gammal som gubbarna i Udon med unga fruar så förstår jag det.

Det skrev ju Tamdai också.

Träffarna som är varannan onsdag har ju överlevt 100 träffar.

PG har har väl anammat hur gubbarna i Udon lever, så han skaffa en tjej som är 39 år yngre. Även fått barn ihop med henne.

Din avundsjuka lyser igenom din text. Fortsätt du att handtralla och dröm om livet i Udon.

 

Mvh. SWED THAI

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev leifen:

Nja, att ”Udoniterna" inte skriver längre på MPR är bara ett rättvist betyg var MPR står nu och vilka som orkar tjafsa i nästan alla trådar.

Har regelbundna kontakter med gubbsen i Udon och aktiviteterna har inte minskat alls där alls. ;) 

 

Att MPR:s stora dragplåster som BTT, Boa52 och flickjägaren Soeng Sang inte passar alla, märks i ju i trådarna.

Fan Leifen du glömde mej, funderat lite på vad som hänt, du och Soengsang Sang som var bundisar på jakten på uncen, samt löftet att inte skriva här, kappvänt som vanligt, vad blir nästa destination?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
On 2017-07-20 at 01:02, skrev Boa52:

Vi, ni är många som bor nära Udon Thani, många som varit på Mpr förut men blivit sura av nån anledning på MPR.

Ni är på Facebook nu om jag förståt rätt men om jag vill hjälpa till med en liten slant till barnhemmet finns ni ju

inte här på MPR. Ni som är duktiga, Baa och flera andra snälla tappar bort flera hundra som skulle vilja ge en liten

slant, på grund av, vete tusan, tjurighet eller vad

Insamlingen till barnhemmet i Udon fortgår som tidigare år på div. träffar i såväl Sverige som Thailand,  Är man inte närvarande men ändå vill bidraga går det att sätta in en slant på Sarnes konto för barnhemmet, (OBS kontot är uteslutande för barnhemmet) kontonummer finns på Sarnes profil.

Surgubben Baa.  ( som inte längre bor i Udon)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-07-20 at 01:46, skrev Kenneth4618:

Brukar komma en tråd på forumet när det börjar dra ihop sig för polparty juldagen och annadagsträffen  i Udon

Tror det är på gång snart!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som Baa skriver så pågår insamlingen till Udon Home for Girls.  På Annandagsträffen redovisas all inkomna bidrag , sedan så hjälps vi åt den 28 december att handla för pengarna, leverera till barnhemmet. Samma som alla tidigare år. Alla som vill kan komma med både på annandagen och till barnhemmet. Kontonummer finns här nedtill.

 

Alla bidrag, små som stora är välkomna.

 

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son
On 2017-10-19 at 16:29, skrev sarne:

Precis som Baa skriver så pågår insamlingen till Udon Home for Girls.  På Annandagsträffen redovisas all inkomna bidrag , sedan så hjälps vi åt den 28 december att handla för pengarna, leverera till barnhemmet. Samma som alla tidigare år. Alla som vill kan komma med både på annandagen och till barnhemmet. Kontonummer finns här nedtill.

 

Alla bidrag, små som stora är välkomna.

 

/Sarne

 

De kommer ett bidrag från Stockholmsträffen

Och jag dyker upp till 95%

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Borgmästarens Son:

 

De kommer ett bidrag från Stockholmsträffen

Och jag dyker upp till 95%

Vad ska  5% göra då ?

;)

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Vad ska  5% göra då ?

;)

 

Den senaste sinkskattehöjningen har du väll läst.

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son
On 2017-10-21 at 11:41, skrev Kenneth4618:

Vad ska  5% göra då ?

;)

 

Eftersom de inte är 100 % att jag åker upp så måste jag gardera mig lite :)

 

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Eftersom jag inte kan närvara på annandagsträffen i år har jag Swishat 1,000 kr.

Det är pengar från min fest i somras då Double Trouble spelade på min gräsmatta 8:e Juli.

Hoppas pengarna kommer till bra användning. 

Skulle gärna önska att någon kunde mejla mig bilder när ni är på barnhemmet.

Lovade gästerna detta eftersom dom varit med och bidragit till barnhemmet.

 

Mvh Peter Dahlin

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev PeterDahlin:

Eftersom jag inte kan närvara på annandagsträffen i år har jag Swishat 1,000 kr.

Det är pengar från min fest i somras då Double Trouble spelade på min gräsmatta 8:e Juli.

Hoppas pengarna kommer till bra användning. 

Skulle gärna önska att någon kunde mejla mig bilder när ni är på barnhemmet.

Lovade gästerna detta eftersom dom varit med och bidragit till barnhemmet.

 

Mvh Peter Dahlin

Det fixar vi. PM:a din mejladress bara. Kan även lägga upp på din FB sida

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter



Insamlingen till barnhemmet i Udon fortgår som tidigare år på div. träffar i såväl Sverige som Thailand,  Är man inte närvarande men ändå vill bidraga går det att sätta in en slant på Sarnes konto för barnhemmet, (OBS kontot är uteslutande för barnhemmet) kontonummer finns på Sarnes profil.
Surgubben Baa.  ( som inte längre bor i Udon)


Och var Har farbror flyttat då?
Eller är det dom rödas uttåg som är orsaken?
Minns när du kunde rapportera dom rödas bilar när dom åkte ut ur Udon. [emoji16]

Personligen skulle det vara kul att delta vid en annandsgsträff. Men då jag prioriterar att fira jul med dom egna barnen, varav den enda jul jag varit i Thailand över jul. Så lät jag flyga hit alla mina barn. Så faller det på punkten att jag inte är i Thailand då. Fast Jul i Sverige är inte fy skam det heller.
Fast nu börjar ju barnen bli vuxna. Så vi kanske omvärderar det vad det lider i framtiden?
Vi får hoppas att ni får det trevligt på annandagen i alla fall! [emoji3]

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎10‎-‎30 at 17:00, skrev janne_h:


 

 

 


Och var Har farbror flyttat då?
Eller är det dom rödas uttåg som är orsaken?
Minns när du kunde rapportera dom rödas bilar när dom åkte ut ur Udon. emoji16.png

Personligen skulle det vara kul att delta vid en annandsgsträff. Men då jag prioriterar att fira jul med dom egna barnen, varav den enda jul jag varit i Thailand över jul. Så lät jag flyga hit alla mina barn. Så faller det på punkten att jag inte är i Thailand då. Fast Jul i Sverige är inte fy skam det heller.
Fast nu börjar ju barnen bli vuxna. Så vi kanske omvärderar det vad det lider i framtiden?
Vi får hoppas att ni får det trevligt på annandagen i alla fall! emoji3.png

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Ja, det är jättetrevligt på de där annandagsträffarna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/30/2017 at 22:43, skrev PeterDahlin:

Eftersom jag inte kan närvara på annandagsträffen i år har jag Swishat 1,000 kr.

Det är pengar från min fest i somras då Double Trouble spelade på min gräsmatta 8:e Juli.

Hoppas pengarna kommer till bra användning. 

Skulle gärna önska att någon kunde mejla mig bilder när ni är på barnhemmet.

Lovade gästerna detta eftersom dom varit med och bidragit till barnhemmet.

 

Mvh Peter Dahlin

Tack Peter.

Pengarna kom in 30 oktober. Just nu har vi 7.500 kr på barnhemmets konto.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...