Jump to content
IGNORERAD

Resevaruhuset i konkurs


Enis

Recommended Posts

Tidigare var ICA utan avgift och med normal växlingskurs.

Dvs i en AEON atm betalade du bara 150bht till AEON per uttag.

Ganska bra.

Nu är det med mera Coop som tagit över som bästa kort.


ส่งจากโทรศัพท์มือถือ Note 4

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frason

    11

  • Kenneth4618

    5

  • Benjamas

    5

  • MaiChai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

Nä. Nonki tar inte kreditkort!

mitt tar han iaf...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet väll alla att man
 
1. skaffar ett ICA-kort
2. ringer Nonki
3. köper kopplad biljett med Thai
 
 
/Enis

1. Passé va?
2. Faktum är att du har rätt på 2:an där.
För det första behöver du inte betala han för biljetten förens en liten tid före avresan.
Och du får direkt bekräftelse från flygbolaget att din biljett finns där, då du väl betalt. Sen iom att många (även jag) känner han lite privat så är nog risken liten att han blåser någon.
3. Borde väl alla veta vid det här laget, men ibland kanske det kan vara ekonomiskt försvarbart att chansa?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker tvärtom att det är smidigare att köpa flygbiljetten direkt från bolaget och man får bästa möjliga info om platsbokning och annat som är intressant.

Hotell däremot blir oftast men inte alltid en hotell sajt, men där betalas ju rummet direkt och man får en voucher.

Liten resebyrå skulle jag aldrig anlita faktiskt oavsett prisskillnad just pga osäkerheten med kk. Är ju inte bara pengarna man riskerar, hela resan kan ju bli förstörd/utebli.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Benjamas:

Ägaren har väl byggt hus i Isaan och vill gå i pension.

Jag tror ägar paret Freudenberg bor fint där de bor ca 100m från Björn Borgs villa på Ingarö ;-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

Nä. Nonki tar inte kreditkort!

 

Vist gör han det.

 

Annars hade jag inte köpt från honom. 

Har en kortapparat. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nä. Nonki tar inte kreditkort!

 

Vist gör han det.

 

Annars hade jag inte köpt från honom. 

Har en kortapparat. 

Ja visst, naturligtvis tar han kontokort.....

Skulle vilja säga att det går o betala han hur som helst, möjligen inte i natura 555

 

 

Edit: fan jag e ju mer ordblind än Boa53 5555

 

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Wanchai är ute och cyklar.....................som vanligt :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar oftast köpa direkt från flygbolaget men när jag köper av resebyrå så brukar det vara Jade Travel. 

 

Köper jag av Jade så brukar biljetten och kvittot komma samma dag via mail eller absolut senast dagen efter och när jag någon gång köpt av nätresebyråer så kommer också biljetten omedelbart.

 

Så jag har svårt att se hur de kan göra några större pengar på en planerad scam, börjar folk inte undra efter 2-3 dagar varför de inte fått sina biljetter när de ser att pengarna är dragna?

 

Tråkigt hur som helst för de som drabbas.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev MaiChai:

Brukar oftast köpa direkt från flygbolaget men när jag köper av resebyrå så brukar det vara Jade Travel. 

 

Köper jag av Jade så brukar biljetten och kvittot komma samma dag via mail eller absolut senast dagen efter och när jag någon gång köpt av nätresebyråer så kommer också biljetten omedelbart.

 

Så jag har svårt att se hur de kan göra några större pengar på en planerad scam, börjar folk inte undra efter 2-3 dagar varför de inte fått sina biljetter när de ser att pengarna är dragna?

 

Tråkigt hur som helst för de som drabbas.

Vissa tycker nog det är helt normalt, tror att en reservation är en bokning t.ex., dessutom betala med banköverföring istället för med kort, då är man hyfsat rökt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frason:

Vissa tycker nog det är helt normalt, tror att en reservation är en bokning t.ex., dessutom betala med banköverföring istället för med kort, då är man hyfsat rökt.

 

Ja det där med banköverföring är en liten fälla, priserna på jämförelsesiter brukar förutsätta banköverföring och vill man betala med kort får man oftast pynta 100-150 spänn till. Men då har man å andra sidan en försäkring och har man betalt med rätt kort kan man ju stoppa överföringen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter


"– Det handlade om vikande lönsamhet och likviditetskris. Man kunde inte sälja biljetter via IATA och då kan man inte driva resebyrå."

http://www.travelnews.se/resebyra/likviditetskris-tvingade-resevaruhuset-i-konkurs/

Personligen så söker jag biljetter via Momondo och seden går jag in på flygbolagets sajt. Kan bli någon krona dyrare ibland men då sitter man "Safe" 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev M33:

Mot en avgift tar han kort

Jag har aldrig fått betala någon avgift, eller så bakar han in den i biljettpriset, för jag har aldrig märkt av någon extra avgift.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Ja det där med banköverföring är en liten fälla, priserna på jämförelsesiter brukar förutsätta banköverföring och vill man betala med kort får man oftast pynta 100-150 spänn till. Men då har man å andra sidan en försäkring och har man betalt med rätt kort kan man ju stoppa överföringen.

 

Har man inte samma skydd om man betalar med banköverföring med det kontot som Visa/Mastercard kortet är knutit till ?

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hobbe:

 

Har man inte samma skydd om man betalar med banköverföring med det kontot som Visa/Mastercard kortet är knutit till ?

 

Mvh Hobbe 

 

Jag kollade just detta med min bank. Svaret var nej. Det är kortet som har försäkringen, inte banken. Det är därför nätbyråerna kör med lockpriser på banköverföring för att senare "erbjuda" en försäkring som kostar mer än vad det skulle kosta att betala samma biljett med ett kort. Det är på det dom drar in pengar.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev hobbe:

 

Har man inte samma skydd om man betalar med banköverföring med det kontot som Visa/Mastercard kortet är knutit till ?

 

Mvh Hobbe 

Pengarna är ju redan överförda, så det komplicerar det hela. Enklare att stoppa en betalning än att kräva tillbaka den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa anser jag är att betala med ett rent kreditkort, dels får man skyddet som det innebär med att betala med kortet och dels har man ju ganska ofta möjlighet att stoppa betalningen om man märker att resebyrån inte skickar de köpta och utlovade biljetterna. Betalar man med ett debit kort som är direkt kopplat till ditt bankkonto så dras ju pengarna omedelbart precis som de görs när du betalar med en direktbetalning.

 

Det är en snårig jävla djungel det där med kort, försäkringar och resebyråer...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Cavemannen:

haha, jag reser med dem denna resa och hade hemresa i lördags.

Men jag trivs så bra här nere och valde att riva biletten, lågpris med KML och gick ej att byta datum på till vettig peng.

Det blir en enkel hem med AirBerlin eller Norwegian när andan faller på...... :D 

Tja det är ju inte flygbolaget som gått i konkurs.

Själv har jag bytt datum 2 gånger till verkligen vettig peng på ej ombokningsbara biljetter men då får man gå till en resebyrå i Thailand.

Sist ändrade jag i Pattaya.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag beställer på nätet typ momondo och dess resebyråer så skickar de ju biljetten direkt med E-post och då påverkas man ju inte av eventuell konkurs av resebolag?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Bibben:

Köp ALLTID alla biljetter från källan, dvs flygbolaget, hotellet, mm

 

Trodde alla visste om detta.

 

Inte så lätt alla ggr. Ska du ha kopplade biljetter med flera olika bolag så brukar det vara svårt att få till med flygbolaget. 

Däremot brukar resebyrån fixa det mesta. Inne i Thailand brukar de ha svårt att koppla ändock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...