spooncreek

Flygresa med Air Berlin och Etihad

24 inlägg i detta ämne

Inlagd (ändrad)

1 timme sedan, skrev Issanbonde:

Buss!!?? Får göra som BTT åka båt😂😂😁

Amatörer...

Jag har åkt båt till Phuket från Istanbul, komplett med bunkring i Egypten där vi också tog ombord lite vapen och 2st ex-marines från UK, passage genom piratbesmittade vatten nära Somalia (vi blev upphunna av 3 små båtar med afro-afrikaner, men de valde ett annat offer efter att de sett välbeväpnade män på däck), bunkring på Maldiverna före sista benet på resan, till Patong.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy
6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
52 minuter sedan, skrev Tommy:

Amatörer...

Jag har åkt båt till Phuket från Istanbul, komplett med bunkring i Egypten där vi också tog ombord lite vapen och 2st ex-marines från UK, passage genom piratbesmittade vatten nära Somalia (vi blev upphunna av 3 små båtar med afro-afrikaner, men de valde ett annat offer efter att de sett välbeväpnade män på däck), bunkring på Maldiverna före sista benet på resan, till Patong.

MVH Tommy

Haha då kan ni inte haft BTT ombord för då skulle dom dragit direct😂😁😁

0

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Air Berlin är OK, man kan kolla dock så att det bara är första benet ner till Europa som air Berlin flyger, då får man de två långa med eithiad vilket är i klass med Emirates o Qatar tycker jag.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
1 timme sedan, skrev Tommy:

Amatörer...

MVH Tommy

Jag åkte båt från Karlskrona till Bangkok och ankrade mitt inne i stan på floden

5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Flög sträckan förra sommarn och i Berlin kom det ett oväder så flygplatsen fick stänga en timme drygt.

Blev jätte bråttom vid nästa byte.

Kompisen som kom och hälsade på oss i Bang Sarey hade förlorat bagage i Berlin visade det sig.

Ett helt container kom nog bort för det var en massa folk som blev utan.

Han fick sitt bagage efter en vecka eller så men fick hämta den själv i Bangkok.

Själv åkte jag Finnair i år och smugglade med mig 20cl Chivas för att slumra till.

Ett byte tycker jag räcker.

5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Jag åkte båt från Karlskrona till Bangkok och ankrade mitt inne i stan på floden

Var du med när Honken (Martin Holmqvist, KA) käkade lunch på ett halvsuspekt ställe och nån frågade om de ville se en "Show"?

Showen bestod, bland annat, i att en dam kom upp på scenen, stoppade en tuschpenna i "hugget", la ett blädderblock på golvet och skrev "Welcome US NAVY".

MVH Tommy 

1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
8 minuter sedan, skrev Tommy:

Var du med när Honken (Martin Holmqvist, KA) käkade lunch på ett halvsuspekt ställe och nån frågade om de ville se en "Show"?

Showen bestod, bland annat, i att en dam kom upp på scenen, stoppade en tuschpenna i "hugget", la ett blädderblock på golvet och skrev "Welcome US NAVY".

MVH Tommy 

Är det han ?

596d13ac8129b_Skrmklipp.JPG.87a653d2e6322f1221bb81c95e099c51.JPG

4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Japp!

Supertrevlig gubbe, lämnade FM och läste in Kaptensexamen på Chalmers, tror han jobbar på Norwegian Cruiselines nu!

MVH Tommy

0

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
11 minuter sedan, skrev Tommy:

Japp!

Supertrevlig gubbe, lämnade FM och läste in Kaptensexamen på Chalmers, tror han jobbar på Norwegian Cruiselines nu!

MVH Tommy

Han var PB på förliga 57:an hos mig när jag var ELF så vi sköt en del fina salvor. Blåste ner ett svindyrt hayes-mål bogserat med en learjet på maxporté i Sidney på första skottet bl.a.

Han gick upp 10 kg första tiden på långresan

Han sa att han får "sluta med KA-taktik i mässen" !? (Ät vad du kommer över)

Funkar inte när flunkarna och kockarna slänger fram gourmémat i mässen var 4:e timme dygnet runt !

5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu