spooncreek

Flygresa med Air Berlin och Etihad

24 inlägg i detta ämne

Flyger ogärna med Arab-bolag, gränsen går vid Turkish Airlines som är helt OK.

Orsaken?

Jag gillar långa flygsträckor, så att jag kan vila ögonen på lite film och sova 6-7 timmar, att byta flyg halvvägs är kass, tycker jag.

Av samma orsak gillar jag inte flyg som går på dagtid, jag vill helst vara sömnig når flygresan startar.

 

Sen ogillar jag arabländer i största allmänhet, men det är inte den största anledningen.

 

 

MVH Tommy

9

Dela detta inlägg


Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Det låter ju inte direkt som nåt lyckat byte av bonusprogram, hittills i alla fall.  Tror nog att jag fortsätter åka med Thais gamla sunkiga kärror eller i alla fall med nåt annat Star-bolag...

2

Dela detta inlägg


Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Thais gamla....har de börja me goingarna 747 igen....var inte länge sen jag fick riva bort plasten i en 777:a ;)

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

3

Dela detta inlägg


Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Vafan, jag hade satt en tusenlapp på att Pigge skulle vara först att kommentera detta.
 
Jävla Kapten...   :Grrrrr:

Jag o Pigge

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

3

Dela detta inlägg


Länk till inlägget
Dela på andra sajter
1 timme sedan, skrev Benriach:

Vafan, jag hade satt en tusenlapp på att Pigge skulle vara först att kommentera detta.

 

Jävla Kapten...   :Grrrrr:

 

Du ska egentligen inte ha något svar på dina spydigheter. 

 

4

Dela detta inlägg


Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Tycker det verkar rätt omständigt nä 

tar nog bussen ner som vanligt?

5

Dela detta inlägg


Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Håller de inte på och bygger på södra sidan av Suvvan? Tyckte mig se en mass byggkranar och cementsilos där sist jag flög ifrån Suvvan i dagsljus.

 

Dubbestuds, trippel och färjestuds måste man nog vara så rutinerad som BTT för att klara av och dit hoppas du nog att du aldrig når!

 

Air Berlin lider väl väldigt mycket ekonomiskt av att Berlins nya flygplats inte är klar och jag har för mig att Ethiad köpt en kontrollerande del i bolaget. Har själv varit lite sugen på att prova med dem då det ibland poppar upp attraktiva priser men just det här med dubbelstuds och allmänt sunkiga flygplatser gör nog att jag skjuter upp det hela ett tag. Finns andra märkliga kobinationer jag åkt med till Thailand som exempelvis:

 

1: Ethiopian, via Rom och Addis Abeba till Bangkok och Kuala Lumpur. Riktigt Sunkiga Boeing 767 plan men annars ganska hyfsat, trevig personal, hyfsad man och fri sprit.

 

2: Egypt Air, Köpenhamn, Cairo till Bangkok. 737 till Cairo sedan en 777 till Bangkok. Serveras ingen sprit på planet men du är välkommen att konsumera din egen medhavda sprit om du vill.... de tillhandahåller glas och liknande. Man var ju lite lullig när man klev av efter en pava Casillier Del Diablo och ett par Glenmorangie...

 

3: Aeroflot, via Samarkand och Dehli på vad som skulle vara en non-stop till Bangkok. När ryssarna var som sämst, gamla ruttna Sovjet era plan och plötsliga omdirigeringar. Detta var på 1990-talet och sedan dess har jag undvikit ryssarna.

 

4: Bangkok-Manila-Kanton-Frankfurt-Köpenhamn var också en resa som tog lite tid.

7

Dela detta inlägg


Länk till inlägget
Dela på andra sajter
15 minuter sedan, skrev MaiChai:

Håller de inte på och bygger på södra sidan av Suvvan? Tyckte mig se en mass byggkranar och cementsilos där sist jag flög ifrån Suvvan i dagsljus.

 

Hoppas du har rätt i det. Suvvan kommer att behöva mer kapacitet även om Don Mueang avlastat en del.

 

16 minuter sedan, skrev MaiChai:

Air Berlin lider väl väldigt mycket ekonomiskt av att Berlins nya flygplats inte är klar och jag har för mig att Ethiad köpt en kontrollerande del i bolaget. Har själv varit lite sugen på att prova med dem då det ibland poppar upp attraktiva priser men just det här med dubbelstuds och allmänt sunkiga flygplatser gör nog att jag skjuter upp det hela ett tag.

 

Ja, möjligen kan man testa samma rutt igen när de nya flygplatserna i Berlin och Abu Dhabi är klara

 

16 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ethiopian, via Rom och Addis Abeba till Bangkok och Kuala Lumpur. Riktigt Sunkiga Boeing 767 plan men annars ganska hyfsat, trevig personal, hyfsad man och fri sprit.

 

2: Egypt Air, Köpenhamn, Cairo till Bangkok. 737 till Cairo sedan en 777 till Bangkok. Serveras ingen sprit på planet men du är välkommen att konsumera din egen medhavda sprit om du vill.... de tillhandahåller glas och liknande. Man var ju lite lullig när man klev av efter en pava Casillier Del Diablo och ett par Glenmorangie...

 

3: Aeroflot, via Samarkand och Dehli på vad som skulle vara en non-stop till Bangkok. När ryssarna var som sämst, gamla ruttna Sovjet era plan och plötsliga omdirigeringar. Detta var på 1990-talet och sedan dess har jag undvikit ryssarna.

 

4: Bangkok-Manila-Kanton-Frankfurt-Köpenhamn var också en resa som tog lite tid.

 

Där snackar vi verkligen rutter i BTT-klass för att använda ditt eget uttryck  :D

1

Dela detta inlägg


Länk till inlägget
Dela på andra sajter
1 timme sedan, skrev svampen:

Tycker det verkar rätt omständigt nä 

tar nog bussen ner som vanligt?

Buss!!?? Får göra som BTT åka båt😂😂😁

3

Dela detta inlägg


Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!


Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.


Logga in nu