Jump to content
IGNORERAD

Frugan fightas om maten uppe i bergen :)

Moipenyang

Recommended Posts

Ja nu är det säsong igen och förråden ska fyllas med bambugodis. Inget lätt jobb dock. Klättra upp i bergen och och en massa apor som vill bråka med henne och försöker sno hennes grejer 5555! Fråga om bild men hon sa att det FB_IMG_1500127259326.jpg.c9184d60470295b8d06f94bf08d52b18.jpggick inte och ta i stridens hetta hehe.

FB_IMG_1500127253820.jpg

Dela på andra sajter

Ursäkta en okunnig, men finns det en speciell bambusäsong? Jag trodde att bambun växte mer eller mindre nonstop så att det alltid fanns skott att plocka/skörda...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Det finns alltid bamboo skott att plocka, hos oss är dom ute med macheterna var och varannan dag och letar och hugger och gräver, sen blir det soppa

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benriach:

Ursäkta en okunnig, men finns det en speciell bambusäsong? Jag trodde att bambun växte mer eller mindre nonstop så att det alltid fanns skott att plocka/skörda...

Ingen aning men hon brukar alltid göra det vid samma tid om året har jag märkt och lagrar upp hur mkt som helst så det räcker länge.

Dela på andra sajter

On 2017-07-15 at 16:28, skrev Scandinaviancorner:

Det finns alltid bamboo skott att plocka, hos oss är dom ute med macheterna var och varannan dag och letar och hugger och gräver, sen blir det soppa

Hos oss plockar de också varje dag! Men inte så mycket soppa, utan mera doppa. Koka skotten först sedan, sitter de och bryter småbitar och doppar i nam prik, sk thai dipp!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...