Tallviking

Anpassning av lagar för att sätta dit Thaksin !

30 inlägg i detta ämne
38 minuter sedan, skrev Wangthong:

Vi har t.ex fallet Assange.

Assange är väl inte dömd, han håller sig bara undan utredningen.

3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
4 minuter sedan, skrev MaiChai:

Det borde vara allmänt kännt.

1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
1 timme sedan, skrev MaiChai:

Det fallet är numera nedlagt

0

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
3 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Ja så är det. Frågan är då, om det bland dom som inte gillar Thaksin och tycker det juntan gör är odemokratiskt, finns dom som tycker att den ovannämnda lag är bra. 

Jag är övertygad om att det finns såna som tycker det är bra, liksom det finns de som tycker det motsatta, plus de mittemellan. Trots många människors idoga försök att placera in folk i bekväma fack, så brukar det till slut visa sig att människor inte är så åsiktsbinära.

2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
7 timmar sedan, skrev frogfish:

Nja, man behöver inte gilla Thaksin för att tycka saker som juntan sysslar med är odemokrariskt.

Mig veterligen så är inte en junta demokratisk, det är ju det som är grejen med en junta?

5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
44 minuter sedan, skrev Soengsang:

Mig veterligen så är inte en junta demokratisk, det är ju det som är grejen med en junta?

Inte lätt att komma ihåg. :big_smile:

2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
50 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vilket väl var precis det jag skrev....

Juntan blir inte mer eller mindre demokratisk oavsett vad man tycker om Thaksin....

2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
15 minuter sedan, skrev frason:

Inte lätt att komma ihåg. :big_smile:

Tråkigt för dig isf. Har hört att korsord och schack ska förbättra minnet, prova det.

2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
10 timmar sedan, skrev spooncreek:

Vad är det du tror jag drömmer om? 

Hur ska Shinawatra-klanen kunna vinna ett val efter denna junta och nya konstitutionen? Eller tror du att PTP ska finnas kvar utan Thaksins pengar och dessutom vinna val?

Den långschal du satsar på PTP sätter jag mot och jag tror jag vet vem som vinner.

1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Hur länge kan IL hålla sig borta från denna tråd??!!😂😂😂😅

4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
4 timmar sedan, skrev frogfish:

Tråkigt för dig isf. Har hört att korsord och schack ska förbättra minnet, prova det.

Vad är korsord och schack? Någon nedre åldersgräns för det? Tror inte jag platsar, bra försök, förstår att du saknar din idol. 

:dribble:

1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)

1 timme sedan, skrev frason:

Vad är korsord och schack? Någon nedre åldersgräns för det? Tror inte jag platsar, bra försök, förstår att du saknar din idol. 

:dribble:

?

Tyckte du skrev att du hade problem att minnas saker. Men det kanske du inte minns.

Min idol är faktiskt en ung släkting som inte finns med oss längre. Och du har rätt i att jag saknar honom.

Ändrades av frogfish
1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
11 minuter sedan, skrev frogfish:

?

Tyckte du skrev att du hade problem att minnas saker. Men det kanske du inte minns.

Min idol är faktiskt en ung släkting som inte finns med oss längre. Och du har rätt i att jag saknar honom.

Nä, inte alls, mitt minne är väldigt bra vad jag vet. 

Men om du kan påminna mig var jag skrivit att jag har svårt att minnas saker i den här tråden blir jag glad, kanske blivit dement i låg ålder. :)

1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
2 timmar sedan, skrev frason:

Nä, inte alls, mitt minne är väldigt bra vad jag vet. 

Men om du kan påminna mig var jag skrivit att jag har svårt att minnas saker i den här tråden blir jag glad, kanske blivit dement i låg ålder. :)

När du skrev "Inte lätt att komma ihåg" utgick jag ifrån att du tyckte att det inte var lätt att komma ihåg. Men du kanske inte menade det?

Du kanske själv kan påvisa vem som du påstår skulle vara min idol? Och även poängen med det påståendet.

1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det är så bra att hålla rättegångar mot personer som inte är närvarande oavsett hur många ombud de har.

Att preskriptionstiden tas bort ifall man flytt utomlands är bra men varför inte om man även är kvar i Thailand? Finns ju många inflytelserika som sett till att förhala utredningar så att preskritionstiden gått ut och fortfarande härjat runt i Thailand under tiden. Eller lägg preskritionstiden för alla brott på 50 år.

Men jag tror att Juntan snart måste sätta ett datum för val, för att få Thaksin klanen att spela ut sina kort så att de kan kontra dem.

6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu