Jump to content
IGNORERAD

Få hem Richard och Alfred NU!


Amru

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ska legosoldaterna fixa svenska pass?

 

/ SatanG

Dom går att köpa i vilken kiosk som helst i tex Libanon!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frason

    5

  • audirs2

    4

  • UglyFarang

    4

  • Knasen

    4

Mest aktiva i denna tråd

1 timme sedan, skrev Naab:

För 200.000 - 500.000kr har han hem ungarna igen. läst om ett liknande fall den farsan anlitade ett internationellt Säkerhetsbolag "legosoldater" som hittade barnen och tog med dom till fadern.Just företaget han anlitade jobbade mest i sydost asien och hade mycket kontakter inom både polis o militär, så transport av barnen till annat land eller att fixa nya pass för flyga hem var inga problem.

jag kommer inte ihåg vad företaget hette men med lite googling borde dom gå att hitta..lycka till

 

Kanske det här http://www.abpworld.com/about-us/index.html

 

Var ju ett par svenskar som fick skaka galler i Tunisien efter ett misslyckande http://www.aftonbladet.se/nyheter/utrikes/article23832590.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

 

Inga problem att bli medborgare för honom. Mamma åker bara och registrerar honom.

Hon är ju mor, det kan DNA bevisa, så inga problem med det.

 

Har hon redan gjort det är det nog mer eller mindre 100% kört för pappan att få dem till Sverige igen.

Thailänska myndigheter ser dem då som thailänska medborgare, oavsett vad svenska myndigheter eller domstolar säger.

Mamman är "vårdnadshavare" i Thailand. Så hon bestämmer.

 

Är det så så är det ju iallafall bra att pojken får rättigheter som medborgare om utgången blir att han blir kvar där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får förlåta mej Jacob, men jag tycker du har skött det hela ovanligt klantigt. Genom att utnyttja att

Mamman inte behärskar varken svenska språket eller svenska lagar så försatte du henne i en mycket

svår situation. Du har kontaktat en mängd myndigheter och drivit det hela Tingsrätten. Jag är inte förvånad

att hon uteblev från dom förhandlingarna. Hur skulle hon kunna försvara sej på ett språk hon inte behärskar och

med lagar hon inte kan eller förstår? Då går du "all in" och utnyttjar situationen och skaffar ensam vårdnad.

När Mamman ser att hon håller på att förlora sina barn är det väl självklart att hon agerar. Nu visar det sig att 

hon var betydligt driftigare än du kunde ana så hon tar barnen med sig till Thailand där hon får vårdnaden.

 

Så nu befinner du dej i samma situation som Mamman gjorde i Sverige. Men nu är det du som ska gå till

domstol ett främmande land  och förhandla på ett språk du inte behärskar och med lagar du inte kan.

 

Tar man barnen från en mamma kan det bara sluta med kaos. 

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
51 minuter sedan, skrev Nutteman:

Du får förlåta mej Jacob, men jag tycker du har skött det hela ovanligt klantigt. Genom att utnyttja att

Mamman inte behärskar varken svenska språket eller svenska lagar så försatte du henne i en mycket

svår situation. Du har kontaktat en mängd myndigheter och drivit det hela Tingsrätten. Jag är inte förvånad

att hon uteblev från dom förhandlingarna. Hur skulle hon kunna försvara sej på ett språk hon inte behärskar och

med lagar hon inte kan eller förstår? Då går du "all in" och utnyttjar situationen och skaffar ensam vårdnad.

När Mamman ser att hon håller på att förlora sina barn är det väl självklart att hon agerar. Nu visar det sig att 

hon var betydligt driftigare än du kunde ana så hon tar barnen med sig till Thailand där hon får vårdnaden.

 

Så nu befinner du dej i samma situation som Mamman gjorde i Sverige. Men nu är det du som ska gå till

domstol ett främmande land  och förhandla på ett språk du inte behärskar och med lagar du inte kan.

 

Tar man barnen från en mamma kan det bara sluta med kaos. 

 

MVH

Nutteman

Det var nog fan det dummaste som skrivits på länge.  Tror du inte hon känner till andra Thailändare som kan behärska språket som kan hjälpa henne om hon hade velat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det var nog fan det dummaste som skrivits på länge.  Tror du inte hon känner till andra Thailändare som kan behärska språket som kan hjälpa henne om hon hade velat. 

Precis, och i Sverige hade hon haft rätt till en tolk om hon hade behövt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag  undrar lite hur barnen mår?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar övriga 50% av storyn.

 

edit: Sen finns något som heter PuL också.

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kycklingen:

Precis, och i Sverige hade hon haft rätt till en tolk om hon hade behövt. 

Visst hade hon fått tolkhjälp m.m. men hon hade nog ändå känt sig i underläge i en svensk domstol. Jag skulle absolut gjort det i en domstol där dom inte talar mitt eget språk och inte är helt införstådd hur det fungerar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Knasen:

 

Ena pojken är ju inte thailändsk medborgare så på vilket sätt skulle han kunna få en bekymmersfri tillvaro i Thailand? 

Bekymmersfri har jag inte sagt men att förutsätta att dom får det så mycket sämre i Thailand tycker jag är fel utgångspunkt.

 

Förmodligen är grabben dessutom redan thai medborgare, annars lär han bli det ganska snart.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Esspe:

Bekymmersfri har jag inte sagt men att förutsätta att dom får det så mycket sämre i Thailand tycker jag är fel utgångspunkt.

 

Förmodligen är grabben dessutom redan thai medborgare, annars lär han bli det ganska snart.

Väldigt sorglig historia, man får nog förutsätta att barnen får det sämre att växa upp i Thailand, vi kan spekulera, troligen är inte tysken intresserad att bosätta sig i Thailand inte illa fall i en by utanför Buriram, mamman vill troligen vara med tysken, då händer följande, barnen placeras hos släkten i byn, detta händer 9 av 10 ggr, släkten gör inte detta av kärlek till barnen utan av ekonomiska själ, och vad tusan är det för framtid och trygghet att växa upp i en by i Issan, fundera på det, men som sagt bara spekulationer.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Chan2014:

Väldigt sorglig historia, man får nog förutsätta att barnen får det sämre att växa upp i Thailand, vi kan spekulera, troligen är inte tysken intresserad att bosätta sig i Thailand inte illa fall i en by utanför Buriram, mamman vill troligen vara med tysken, då händer följande, barnen placeras hos släkten i byn, detta händer 9 av 10 ggr, släkten gör inte detta av kärlek till barnen utan av ekonomiska själ, och vad tusan är det för framtid och trygghet att växa upp i en by i Issan, fundera på det, men som sagt bara spekulationer.

Chan2014

Har samma tanke...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nutteman:

Du får förlåta mej Jacob, men jag tycker du har skött det hela ovanligt klantigt. Genom att utnyttja att

Mamman inte behärskar varken svenska språket eller svenska lagar så försatte du henne i en mycket

svår situation. Du har kontaktat en mängd myndigheter och drivit det hela Tingsrätten. Jag är inte förvånad

att hon uteblev från dom förhandlingarna. Hur skulle hon kunna försvara sej på ett språk hon inte behärskar och

med lagar hon inte kan eller förstår? Då går du "all in" och utnyttjar situationen och skaffar ensam vårdnad.

När Mamman ser att hon håller på att förlora sina barn är det väl självklart att hon agerar. Nu visar det sig att 

hon var betydligt driftigare än du kunde ana så hon tar barnen med sig till Thailand där hon får vårdnaden.

 

Så nu befinner du dej i samma situation som Mamman gjorde i Sverige. Men nu är det du som ska gå till

domstol ett främmande land  och förhandla på ett språk du inte behärskar och med lagar du inte kan.

 

Tar man barnen från en mamma kan det bara sluta med kaos. 

 

MVH

Nutteman

 

Riktigt korkat!

Som alla andra invandrare i sverige så har hon i princip obegränsad rätt till tolkhjälp för all tid!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Riktigt korkat!

Som alla andra invandrare i sverige så har hon i princip obegränsad rätt till tolkhjälp för all tid!

Överskatta inte detta med tolk, inte alls så rättssäkert då tolken gärna lägger till eller förändrar en översättning, medvetet eller omedvetet. 

 

Har själv varit med om att ha tolk i ett domstolsförhör i USA i ett skadeståndsärende i det företag som jag var lokal chef för.

Frågorna ställdes på engelska och tolken översatte ofta fel.

Jag svarade på engelska men då var det var ogiltigt, så jag måste svara på svenska till en tolk som översatte fel om och om igen.

Tror det var länge sen jag var så upprörd och maktlös.

 

Tolkar kan inte flera språk felfritt, ska man ha en thai-tolk så bör dom komma från ”rätt” del av landet då det skiljer enormt för att duga i en domstol.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev leifen:

Överskatta inte detta med tolk, inte alls så rättssäkert då tolken gärna lägger till eller förändrar en översättning, medvetet eller omedvetet. 

 

Har själv varit med om att ha tolk i ett domstolsförhör i USA i ett skadeståndsärende i det företag som jag var lokal chef för.

Frågorna ställdes på engelska och tolken översatte ofta fel.

Jag svarade på engelska men då var det var ogiltigt, så jag måste svara på svenska till en tolk som översatte fel om och om igen.

Tror det var länge sen jag var så upprörd och maktlös.

 

Tolkar kan inte flera språk felfritt, ska man ha en thai-tolk så bör dom komma från ”rätt” del av landet då det skiljer enormt för att duga i en domstol.

Du måste haft en riktigt dålig advokat. Finns inga sådana krav i US of A.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frason:

Du måste haft en riktigt dålig advokat. Finns inga sådana krav i US of A.

Vi hade bra mycket dyr advokat, som jag inte pröjsade för,

vi (företaget) slapp skadeståndet på många dollarmiljoner, men inledande förhöret var en parodi med tolk. (American Style)

 

Jag kan förstå att förhör med tolk är obehagliga för migranter i Sverige, flyktingar eller ”importer”.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev leifen:

Vi hade bra mycket dyr advokat, som jag inte pröjsade för,

vi (företaget) slapp skadeståndet på många dollarmiljoner, men inledande förhöret var en parodi med tolk. (American Style)

Inte speciellt bra, men dyr och möjligen korrupt. ;)

Skönt att ni slapp skadestånd!

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Esspe:

Instämmer, ska man ta ställning så vill jag nog höra andra sidan också. Mamman är ju också förälder. 

 

 

Ensam vårdnadshavare blev han först efter att hon inte infunnit sig i Tingsrätten och jag skulle gärna vilja veta anledningen till att hon tog det drastiska beslutet att ta barnen med sig till Thailand för att ta ställning i frågan. Att dom inte skulle kunna uppleva glädje och lycka i Thailand vet vi inte, framkommer inget i inlägget att dom skulle fara illa i Buriram. I den åldern lär dom sig Thai på nolltid så språket kommer inte att vara något problem.

 

Är det normalt vid en vårdnadstvist? Är umgängesstöd öht vanligt?

 

Oerhört tråkigt när sånt här händer och tyvärr för pappan så finns det nog inte så stora möjligheter att barnen kommer tillbaka till Sverige om han inte ser till det själv. En JO-anmälan är ju definitivt på sin plats men det lär ju inte lösa situationen.

Är inne på samma sak.Vid skillsmässa är det vanliga att det blir gemensam vårdnad,om vårdnaden tillfaller den ena föräldern så är det den sociala situationen som gäller(bostadsort,skola barnomsorg t.ex.)men att fadern får så begränsad umgängesrätt verkar tyda på olägenheter i förhållandet(t.ex. våld,hot,eller dyl.)Det krävs starka anledningar för att hindra föräldern umgängesrätt(t.ex rädsla för barnens säkerhet)Men jag hoppas jag har fel i mina antaganden och att det hela löser sig för barnens bästa.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev måne:

Är inne på samma sak.Vid skillsmässa är det vanliga att det blir gemensam vårdnad,om vårdnaden tillfaller den ena föräldern så är det den sociala situationen som gäller(bostadsort,skola barnomsorg t.ex.)men att fadern får så begränsad umgängesrätt verkar tyda på olägenheter i förhållandet(t.ex. våld,hot,eller dyl.)Det krävs starka anledningar för att hindra föräldern umgängesrätt(t.ex rädsla för barnens säkerhet)Men jag hoppas jag har fel i mina antaganden och att det hela löser sig för barnens bästa.

Det är väl därför man (iaf. jag) vill se andra hälften av historien (där det förhoppningsvis inte namedroppas/beskylls som i TS inlägg) för att få en bättre uppfattning, men det lär vi aldrig få. Därav kan tråd(starten) anonymiseras/raderas.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
17 timmar sedan, skrev Nutteman:

Du får förlåta mej Jacob, men jag tycker du har skött det hela ovanligt klantigt. Genom att utnyttja att

Mamman inte behärskar varken svenska språket eller svenska lagar så försatte du henne i en mycket

svår situation. Du har kontaktat en mängd myndigheter och drivit det hela Tingsrätten. Jag är inte förvånad

att hon uteblev från dom förhandlingarna. Hur skulle hon kunna försvara sej på ett språk hon inte behärskar och

med lagar hon inte kan eller förstår? Då går du "all in" och utnyttjar situationen och skaffar ensam vårdnad.

När Mamman ser att hon håller på att förlora sina barn är det väl självklart att hon agerar. Nu visar det sig att 

hon var betydligt driftigare än du kunde ana så hon tar barnen med sig till Thailand där hon får vårdnaden.

 

Så nu befinner du dej i samma situation som Mamman gjorde i Sverige. Men nu är det du som ska gå till

domstol ett främmande land  och förhandla på ett språk du inte behärskar och med lagar du inte kan.

 

Tar man barnen från en mamma kan det bara sluta med kaos. 

 

MVH

Nutteman

 

Jag har haft advokat i Thailand och ser inga som helst problem med det.

 

Driftigare?

Hon är ju fan inte driftig, hon är ju kriminell.

 

Jag hade inte tvekat en sekund att kontakta rättsväsendet i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktiga i det här fallet är att fokusera på vad som är viktigt just nu.

 

1. Få hem barnen från Thailand.

 

2. JO anmälan mot polisen och allt annat som egentligen inte är väsentligt just nu.

 

Men jag får inte ihop det hela, de frörsvann för ett år sedan? Men ingenting har hänt? Normalt sett tar Svenska myndigheter det här på mycket stort allvar, när exempelvis FDTGF använde sitt ATM kort i Köln så borde tyska polisen fångat i henne eller Horst ganska omgående? Vad vet Horst om barnens situation?

 

Ifall nu det inte finns några hundar begravda här, varför har inte fadern kontaktat media? Det här är en story som jag ser skulle kunna ge stort genomslag och sätta ganska stor press. På både polisen, ambassaden och de thailändska myndigheterna. Eller är det något vi inte vet som skulle komma upp till ytan då?

 

Utåt sett ser jag inga problem i att fadern är anonymiserad i ett reportage men han måste inse att hans eget agerande kommer att nagelfaras noga. Ser att han hör hemma i HD/NST området, jag har inte sett en stavelse om detta i lokaltidninghen här?

 

Men det viktigaste är att koppla bort sina personliga känslor för ex-frun, polisens agerande och socialtjänsten. Fokusera på barnens väl och ve.

 

Jag har mediekontakterna som behövs, skicka PM om det är intressant att gå den vägen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev MaiChai:

Det viktiga i det här fallet är att fokusera på vad som är viktigt just nu.

 

1. Få hem barnen från Thailand.

 

2. JO anmälan mot polisen och allt annat som egentligen inte är väsentligt just nu.

 

Men jag får inte ihop det hela, de frörsvann för ett år sedan? Men ingenting har hänt? Normalt sett tar Svenska myndigheter det här på mycket stort allvar, när exempelvis FDTGF använde sitt ATM kort i Köln så borde tyska polisen fångat i henne eller Horst ganska omgående? Vad vet Horst om barnens situation?

 

Ifall nu det inte finns några hundar begravda här, varför har inte fadern kontaktat media? Det här är en story som jag ser skulle kunna ge stort genomslag och sätta ganska stor press. På både polisen, ambassaden och de thailändska myndigheterna. Eller är det något vi inte vet som skulle komma upp till ytan då?

 

Utåt sett ser jag inga problem i att fadern är anonymiserad i ett reportage men han måste inse att hans eget agerande kommer att nagelfaras noga. Ser att han hör hemma i HD/NST området, jag har inte sett en stavelse om detta i lokaltidninghen här?

 

Men det viktigaste är att koppla bort sina personliga känslor för ex-frun, polisens agerande och socialtjänsten. Fokusera på barnens väl och ve.

 

Jag har mediekontakterna som behövs, skicka PM om det är intressant att gå den vägen.

Hej.

 

Nu får vi ju bara en sidas version (pappans)

Texten under gör mig lite förbryllad.

Varför finns det ett umgängesstöd när barnen skall lämmnas över till pappan? (Typ övervakare)

 

 

Sommaren 2014 går vi skillda vägar. Jag och Watcharakon skiljer oss. Att det skulle vara svårt och jobbigt att skilja sig, speciellt när vi delat glädjen med våra söner tillsammans- Det visste jag. Men, det blev inte svårt och jobbigt- det blev tortyr. Det som skulle komma att pågå och pågår nu är den mörkaste tiden jag någonsin upplevt.

Vi genomgick en svår vårdnadstvist. Det drog ut på tiden, det tog två år. Under ett års tid fick barnen enbart träffa mig, deras pappa några få timmar med umgängestöd varannan helg. Hon som var umgängestöd heter Ramona Larsson. Till en början tre timmar varannan helg vilket utökades, efter den andra munliga förhandlingen till åtta timmar varannan helg. Socialtjänsten gjorde grundliga utredningar om mig som pappa och utredning som handlade om barnen. Det tog tid- utredningarna lämnades senare till Tingsrätten i Helsingborg. Vi kom till huvudförhandling. Jag hade och har under hela processen förespråkat gemensam vårdnad. Watcharakon ville ha ensam vårdnad om barnen. Trots att jag aldrig nämde ensam vårdnad som ett alternativ så gjorde socialtjänsten bedömndingen att att ta med det som ett alternativ när de skickade in den fullbordade utredningen till Tingsrätten.

Under huvudförhandlingen i Helsingborgs Tingsrätt kommer vi överens om följande- Gemensam vårdnad om pojkarna ska bestå. Då både Richard och Alfred nu hade skolat in sig i ny miljö med skola och dagis i Kävlinge kommun så ansåg jag att det för barnens bästa var att boendet för pojkarna stannade hos mamman. Jag gick med på fortsatt umgängestöd under begränsad tid, därefter skulle umgängestödet vara närvarande vid överlämning vid fyra tillfällen då jag och barnen umgicks ensamma under sex timmar varannan lördag.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

 Ser att han hör hemma i HD/NST området, jag har inte sett en stavelse om detta i lokaltidninghen här?

Numera skriven i Kalmar enligt Ratsit så då kan det också vara Barometern, KLT eller Östra Småland?

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎07‎-‎14 at 08:11, skrev Amru:

FORTSÄTTNING FÖLJER.......

Hur går det?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...