Jump to content
IGNORERAD

Pattaya eller Jomtien beach


boanderz

Recommended Posts

Har varit mycket i Pattaya senast 2016 har alltid bott på Twin Palm utmärkt hotel bra läge. Men tycker att Pattaya har blivet lite stökigt och rörigt. Var ute på Jomtien Beach en kväll och käkade tyckte det var ganska bra där.

Är det någon som har erfarenhet från Jomtien beach vad han/hon tyckte om stället.

Anders

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    4

  • HaSib HaSib

    4

  • swedenfarang

    3

  • Towe

    3

Mest aktiva i denna tråd

swedenfarang

Trivs väldigt bra i Jomtien. Fina restauranger som Vickans och Akvavit samt Surf Kitchen. En hel del barer om man vill ha det. Betydligt lugnare och gemytligare. Uppfräschad strandpromenad. Håll dig kring soi 2-7 så har du kvällarna gjorda. En promenad upp till barområdet vid Rompho rekommenderas också. Humana priser. Vill man åka till Pattaya nån kväll så är det inte någon lång tur heller. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med swedenfarang 10 minuter in till Pattaya bath bussarna går hela tiden  mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
19 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Trivs väldigt bra i Jomtien. Fina restauranger som Vickans och Akvavit samt Surf Kitchen. En hel del barer om man vill ha det. Betydligt lugnare och gemytligare. Uppfräschad strandpromenad. Håll dig kring soi 2-7 så har du kvällarna gjorda. En promenad upp till barområdet vid Rompho rekommenderas också. Humana priser. Vill man åka till Pattaya nån kväll så är det inte någon lång tur heller. 

 

Delar min gode vän stockholmsnorrlänningen om att Jomtien är jäkligt bra........

Relativt lugnt å stilla med mycket avkoppling både på strand och nattliv på restaurangerna......

Vill man ha det "galet" så går det snabbt in till Pattis men tycker även Rumpho är nog så gott, då jag föredrar en mer civiliserad ljudnivå så man kan samtala med kompisarna.....

Surf Kitchen är en favorit men det mycket annat trevligt också......

Lindas på vägen mot Pattis är en höjdare med riktigt god mat.......

Country club på Thappraya road nära kurvan till vägen mot Pattis är ett riktigt härligt ställe med mycket bra livemusic och bra drag och snett nedanför finns det ett riktigt härligt biljardställe.......

Letar man sig in bakom biljardstället hittar man Fantasy bar som har underbara soffor att slappa i med bra aircon och Liit serveras för endast 80 bath och den är jättegod......

 

Välkommen till Jomtien......:great:

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bott flera gånger på Silversand Villa och trivts bra. Trevligt pool-område och nära till stranden.

kolla hemsidan så ser du karta och priser.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Alarik:

Gärna info om bra hotell också.

Jag har egentligen bara erfarenhet av "Welcome World Beach Resort & Spa", men det var ett bra hotell. Det låg också väldigt bra till när det gäller en trevlig strand.
Nu har jag iofs hört att pattayas bad anses vara bland Thailands skitigaste, och kan väl ifrågasätta om Jomtiens vatten är så mycket renare.
Det kändes som om Jomtien blivit lite av ett tillhåll för bögar, men det behöver man ju inte bry sig om.
Vad jag däremot hade svårt att blunda för var att det även verkade finnas de som var ute efter småpojkar.
Personligen så kommer jag nog förmodligen inte återvända till Jomtien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar Jomtien, och Silversand villas, bra läge 2 stora pooler, 1 barnvänlig och 1 för motionssimmarna.

Lite trevligt med en park inne på hotellområdet med gungor osv.

Rummen kan vara lite slitna, men schyssta priser och stranden ligger tvärs över gatan från Receptionen.

 

Nära till många bra restauranger som Surf Kitchen, men även nära riktigt bra thaimat, och 7-11!

 

Har nog bott vid Jomtien beach ett 20-tal gånger och testat många olika hotell, från "Boutique hotell" Till halvsunkiga guest house och ryss-charter hotell, Silversand passar mej och min familj.

 

 

MVH Tommy

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Batting:

Jag har egentligen bara erfarenhet av "Welcome World Beach Resort & Spa", men det var ett bra hotell. Det låg också väldigt bra till när det gäller en trevlig strand.
Nu har jag iofs hört att pattayas bad anses vara bland Thailands skitigaste, och kan väl ifrågasätta om Jomtiens vatten är så mycket renare.
Det kändes som om Jomtien blivit lite av ett tillhåll för bögar, men det behöver man ju inte bry sig om.
Vad jag däremot hade svårt att blunda för var att det även verkade finnas de som var ute efter småpojkar.
Personligen så kommer jag nog förmodligen inte återvända till Jomtien.

 

Vad kan då ditt favorittillhåll om jag så får fråga?  :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tidigare alltid bott inne i Pattaya men det är väldigt stökigt, dålg luft, mycket trafik. hög ljudnivå, dåligt badvatten (sist inte mycket bättre i Jomtien) m.m., m.m. Kommer inte att bo centralt längre, tycker det är bra mycket trevligare på Jomtien eller Pratamnak. Har bott ett par ggr vid Theprasit och det är ju, enligt mig, ett kanonläge. Gångavstånd till Jomtien och nära med en bräda till centrala Pattaya. Bott ända ute vid Chayapruk och det gillade jag också. Tar bara ett par minuter in till mer centralt på Jomtien. Det enda som saknas är väl egentligen livsmedelsaffärer, krävs nästintill bil för att ta sig till Lotus. Går ju att lösa med bräda om man kan koncentrerar sina inköp. Finns en skaplig affär vid busstation dock.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Vad kan då ditt favorittillhåll om jag så får fråga?  :)

Ja det får du väl fråga.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Vill man ha det "galet" så går det snabbt in till Pattis men tycker även Rumpho är nog så gott, då jag föredrar en mer civiliserad ljudnivå så man kan samtala med kompisarna.....

Vilken otur att du bara hittat ställen i Pattis som spelar hög musik.

 

Personligen föredrar jag att vara där det händer och där det största utbudet finns i stället för att sitta bredvid å titta på. Men alla är vi olika :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Mankan:

Vilken otur att du bara hittat ställen i Pattis som spelar hög musik.

 

Personligen föredrar jag att vara där det händer och där det största utbudet finns i stället för att sitta bredvid å titta på. Men alla är vi olika :)

 

Håller med dig! I Pattaya är man för festen, shoppingen och lite galet.

Vill man ha det lugnt och stilla åker man till Koh Larn, Leam Mea Phim eller någon annan relaxplats.

 

Det är ju den stora fördelen med Thailand, allts finns inom någon timmes resa.

 

Shoppa i Bkk, Partaja i Pattaya, Slappa i Leam Mea Phim :big_smile:

Klockrent, allt inom 4 timmars resa!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-07-14 at 01:03, skrev swedenfarang:

Trivs väldigt bra i Jomtien. Fina restauranger som Vickans och Akvavit samt Surf Kitchen. En hel del barer om man vill ha det. Betydligt lugnare och gemytligare. Uppfräschad strandpromenad. Håll dig kring soi 2-7 så har du kvällarna gjorda. En promenad upp till barområdet vid Rompho rekommenderas också. Humana priser. Vill man åka till Pattaya nån kväll så är det inte någon lång tur heller. 

Tackar för inf. det få bli Jomtien beach du kanske har bra tips på hotell?

Anders

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Batting:

Ja det får du väl fråga.

 

 

Tack.

Men då förtydligar jag frågan eftersom ett ord inte kom med.

Vad kan då vara ditt favorittillhåll? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Tack.

Men då förtydligar jag frågan eftersom ett ord inte kom med.

Vad kan då vara ditt favorittillhåll? 

Jag föredrar nog Phuket, men nu har jag ju fått vänner där mellan Bankok och Pattaya så det beror väl lite på vad jag har tänkt mig för slags semester.
Jag antar att jag i fortsättningen kommer att resa till Phuket för sol och bad, eller helt enkelt tar en storstadssemester i Bangkok. Hur så?

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Batting:

Jag föredrar nog Phuket, men nu har jag ju fått vänner där mellan Bankok och Pattaya så det beror väl lite på vad jag har tänkt mig för slags semester.
Jag antar att jag i fortsättningen kommer att resa till Phuket för sol och bad, eller helt enkelt tar en storstadssemester i Bangkok. Hur så?

 

Därför att jag fick fråga

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2017-07-15 at 08:31, skrev Mankan:

Vilken otur att du bara hittat ställen i Pattis som spelar hög musik.

 

Personligen föredrar jag att vara där det händer och där det största utbudet finns i stället för att sitta bredvid å titta på. Men alla är vi olika :)

 

Nja, kanske inte alla ställen men jag gillar att "softa" lite då och då och då tycker jag Jomtien funkar bra.......

Men vi gillar alla olika och så tycker jag att det skall vara......:haha:

Ibland vill man "stöka på ordentligt" (vilket jag har bevisat mer än tillräckligt på MPR :rotfl:) och då är Pattis helt magiskt men ibland vill man bara mysa lite och då tycker jag Jomtien erbjuder det jag eftersöker........

Kram på dig.......:D

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
On ‎2017‎-‎07‎-‎15 at 10:06, skrev boanderz:

Tackar för inf. det få bli Jomtien beach du kanske har bra tips på hotell?

Anders

 

På Soi 2 finns ett mycket prisvärt hotell/Guesthouse som heter Bamboo (har ingen webbsida finns dock på Facebook) och har riktigt fräscha rum med balkong. Runt 500-700 baht beroende på storlek av rummet. Annars har du Akvavit som har dyrare rum men oslagbar havsutsikt. Stefans på Soi 3 är också okej. Dessa ställen har jag bott på tidigare och tyckt att de har varit bra. Finns massa billiga guesthouse på soi 3, 4 och 5. Dock om man ska stanna en längre tid så är ju en condo att föredra och då rekommenderar jag View Talay 1 (jag och frugan bor där så kanske lite färgad av det ;) ). Där kan du nog hyra ett rum för en månad till ett riktigt bra pris. Bara att googla på View talay 1 så dyker det upp rum som hyrs ut. Enklast är nog att ta en repa på Soi 2-5 och kolla in rummen på plats.

Ändrades av swedenfarang

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-07-14 at 23:18, skrev Esspe:

Har tidigare alltid bott inne i Pattaya men det är väldigt stökigt, dålg luft, mycket trafik. hög ljudnivå, dåligt badvatten (sist inte mycket bättre i Jomtien) m.m., m.m. Kommer inte att bo centralt längre, tycker det är bra mycket trevligare på Jomtien eller Pratamnak. Har bott ett par ggr vid Theprasit och det är ju, enligt mig, ett kanonläge. Gångavstånd till Jomtien och nära med en bräda till centrala Pattaya. Bott ända ute vid Chayapruk och det gillade jag också. Tar bara ett par minuter in till mer centralt på Jomtien. Det enda som saknas är väl egentligen livsmedelsaffärer, krävs nästintill bil för att ta sig till Lotus. Går ju att lösa med bräda om man kan koncentrerar sina inköp. Finns en skaplig affär vid busstation dock.

 

Jag brukar hyra rum på View Talay 1 A lungt och skönt område nära till matäffären som säljer allt jag behöver.

Sen är det bara att välja vilket håll man vill åka bathbuss Jomtien eller Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefans ligger ju på Soi 4 mittemot Lotus så det så🤣🤣[emoji2]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
4 minuter sedan, skrev Towe:

Stefans ligger ju på Soi 4 mittemot Lotus så det så🤣🤣emoji2.png

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Så sant så :) My bad 5555

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sant så [emoji4] My bad 5555

555[emoji2] [emoji2] [emoji2] [emoji2]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

HaSib HaSib
On 7/14/2017 at 23:18, skrev Esspe:

Har tidigare alltid bott inne i Pattaya men det är väldigt stökigt, dålg luft, mycket trafik. hög ljudnivå, dåligt badvatten (sist inte mycket bättre i Jomtien) m.m., m.m. Kommer inte att bo centralt längre, tycker det är bra mycket trevligare på Jomtien eller Pratamnak. Har bott ett par ggr vid Theprasit och det är ju, enligt mig, ett kanonläge. Gångavstånd till Jomtien och nära med en bräda till centrala Pattaya. Bott ända ute vid Chayapruk och det gillade jag också. Tar bara ett par minuter in till mer centralt på Jomtien. Det enda som saknas är väl egentligen livsmedelsaffärer, krävs nästintill bil för att ta sig till Lotus. Går ju att lösa med bräda om man kan koncentrerar sina inköp. Finns en skaplig affär vid busstation dock.

Nja, det saknas väl inte direkt livsmedelsaffärer i Jomtien. Du har Food Mart vid busshållplatsen som är dygnet om öppet och som har det mesta man behöver samt Tops en bit bort som också har hyfsat sortiment.

När det kommer till restauranger så vill jag rekommendera News Grill. Lite dyrare men fantastisk mat, helt i klass med Beafeater inne i Pattaya.

http://newssteaks.com/

Ovanför News så ligger Fraser's Sports Bar som har bl.a. riktigt god Chicken Parmigiana som de säljer för 180 baht på lördagar (glöm inte välj till sallad, sås och dressing och vilken typ av potatis). Om man är där kl. 16.27 på lördagar så bjuder de dessutom på en gratis Haineken eller Tiger. Happy hour från 16-19, 1 paint Haineken eller Tiger 95 baht.

http://www.fraserspattaya.com/mains.html

Har själv bott i Jomtien (View Talay 5C) ett antal år och trivs förträffligt bra där. Lite lugnare än Pattaya men ändå bra utbud på både barer och restauranger och nära till Pattaya. Bahtbuss in till Pattaya 10 baht.

Ett alternativ till hotell är att hyra ett condo. View Talay är populärt, projekt 1 och 2 lite billigare än 5 och 7 som ligger ett stenkast från Dongtan Beach.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...