Jump to content
IGNORERAD

Öppna flygplansdörren under färd?!


ReKa

Recommended Posts

Pga trycket så ska det vara helt omöjligt att öppna en dörr uppe i luften har jag hört.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68

Dels p.g.a trycket men sen går ju gångjärnen jävligt avigt på en flygdörr...Alla som sett så när dom öppnar dörren så drar dom den in först...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Skulle inte förvåna mig om de förbjuder alkohol snart på flygen tack vare dessa efterblivna individer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bibben:

Pga trycket så ska det vara helt omöjligt att öppna en dörr uppe i luften har jag hört.

 

 

 

Du har helt rätt.

Capture.JPG.87b59e8fc212c49950421736c6f257ce.JPG

Källa:

http://news.nationalgeographic.com/news/2013/05/130528-airplane-door-open-midflight-pilot-eject/

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Bibben:

Pga trycket så ska det vara helt omöjligt att öppna en dörr uppe i luften har jag hört.

 

 

 

Ja tack vare att planet var så högt upp skulle det inte ha gått att få upp dörren, men hade de varit på lägre höjd så...

 

Undrar hur många meter det handlar om. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänker att det inte krävs nån större höjd, tusen meter eller nåt? Vi får vänta på @Tallviking svar, han är garanterat expert på detta :)

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Bibben:

Pga trycket så ska det vara helt omöjligt att öppna en dörr uppe i luften har jag hört.

 

 

 

Piloten skulle ju naturligvis dragit ner farten och gått ner på en lägre höjd, så att friluftsmänniskan hade fått upp dörren. Sedan borde det ha varit en smal sak för flygvärdinnan att ge honom en spark i röven, stänga dörren och fortsätta färden .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar varför det läggs sån kraft och energi på att stoppa passagerare som försöker öppna dörren?

 

Vi tycks ju vara eniga om att det inte går, och det är ju nåt som personalen också vet, och i detta fallet så kan man tycka att två vinflaskor i huvudet innebär en viss risk att han faktiskt kan bli allvarligt skadat, eller värre.

 

Jag gissar på den psykologiska effekten då jag antar att alla passagerare inte har vår visdom och kunskap, så personalen är rädda att det skulle kunna utbryta panik ombord. Eller vad tror ni?

Att AB inte vet nåt om detta, det får vi utgå ifrån, med tanke på deras tidigare okunniga pajasartiklar om flyg.

 

 

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Bibben:

Jag undrar varför det läggs sån kraft och energi på att stoppa passagerare som försöker öppna dörren?

 

Vi tycks ju vara eniga om att det inte går, och det är ju nåt som personalen också vet, och i detta fallet så kan man tycka att två vinflaskor i huvudet innebär en viss risk att han faktiskt kan bli allvarligt skadat, eller värre.

 

Jag gissar på den psykologiska effekten då jag antar att alla passagerare inte har vår visdom och kunskap, så personalen är rädda att det skulle kunna utbryta panik ombord. Eller vad tror ni?

Att AB inte vet nåt om detta, det får vi utgå ifrån, med tanke på deras tidigare okunniga pajasartiklar om flyg.

 

 

 

 

Alternativet att låta honom fortsätta bearbeta dörren låter ju inte som något vidare bra alternativ heller kan jag tycka. Visst den kanske inte ska gå att öppna men är man som flygpersonal beredd att sätta sitt liv på det att inte just den här killen av någon anledning kan lyckas. Låt säga att han får fortsätta bäst han vill men ändå inte får upp dörren. Ska man då räkna med att han sedan lugnt går tillbaka till sin plats och beställer en öl till. Nä såna där dårar gäller det nog att oskadliggöra så fort det bara går och med vilka medel som helst. Sedan hur mycket han skadas spelar mindre roll.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Mankan:

Alternativet att låta honom fortsätta bearbeta dörren låter ju inte som något vidare bra alternativ heller kan jag tycka. Visst den kanske inte ska gå att öppna men är man som flygpersonal beredd att sätta sitt liv på det att inte just den här killen av någon anledning kan lyckas. Låt säga att han får fortsätta bäst han vill men ändå inte får upp dörren. Ska man då räkna med att han sedan lugnt går tillbaka till sin plats och beställer en öl till. Nä såna där dårar gäller det nog att oskadliggöra så fort det bara går och med vilka medel som helst. Sedan hur mycket han skadas spelar mindre roll.

 

Självklart har du helt rätt.

 

Vad jag menade (men av nån märklig anledning inte skrev?) var att självklart så ska de stoppas men kanske inte med vilka metoder som helst, kanske man kan vänta in två starka karlar som sätter sig på honom, eller nåt. Eller kasta varmt kaffe på honom? OK, lätt att sitta här och vara klok, en annan sak när man har en sån idi*t framför sig, då måste beslut fattas snabbt.

 

OK, håller väl med dig egentligen, oskadliggör dårarna så snabbt det går, med alla medel.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Bibben:

 

Självklart har du helt rätt.

 

Vad jag menade (men av nån märklig anledning inte skrev?) var att självklart så ska de stoppas men kanske inte med vilka metoder som helst, kanske man kan vänta in två starka karlar som sätter sig på honom, eller nåt. Eller kasta varmt kaffe på honom? OK, lätt att sitta här och vara klok, en annan sak när man har en sån idi*t framför sig, då måste beslut fattas snabbt.

 

OK, håller väl med dig egentligen, oskadliggör dårarna så snabbt det går, med alla medel.

 

 

Måste avstyras så fort som möjligt med vilka medel som helst. Känns inte som om världen skulle berövas en person av vikt om så med dödlig utgång. Tror inte jag skulle kunna sitta stilla och studera idi*ten medan han försöker slita upp dörren.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte någon stjärna på Thai Airways flighten från Stockholm som gick lite bärsärk för några år sedan så att de var tvungna att slå ner honom? Kommer inte ihåg om han också ville öppna dörren för att gå ut och röka en stund...

 

Nåväl, dumpa bränsle, återvända till Arlanda, farbror blå tar hand om stjärnan, tanka planet igen och skicka fakturan till den röksugne...

 

Har för mig att det fanns ett videoklipp på stjärnan när han springer runt och ska slåss på planet?

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det går säkert att dra ut handtaget och låsa upp dörren men ej öppna den och så tror jag inte de vill ha det pga av säkerhetsregler.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade nog tagit ett redigt grepp om pungen och vridit till så han fick nått annat och tänka på ett tag 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kapten skulle bett alla spänna fast sig, sedan axa upp till Mach 2 och gjort en tunnel roll så att fåret hade fått sig en åktur han aldrig vart med om förut! (ok, ett vanligt flygplan kan inte nå mach 2, inte ens mach 1)!) 

Säger amatör kapten Audi! :big_smile:

1499669307534.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MaiChai:

Var det inte någon stjärna på Thai Airways flighten från Stockholm som gick lite bärsärk för några år sedan så att de var tvungna att slå ner honom? Kommer inte ihåg om han också ville öppna dörren för att gå ut och röka en stund...

 

Nåväl, dumpa bränsle, återvända till Arlanda, farbror blå tar hand om stjärnan, tanka planet igen och skicka fakturan till den röksugne...

 

Har för mig att det fanns ett videoklipp på stjärnan när han springer runt och ska slåss på planet?

 

 

 

Japp, härlig fylleågren han måste ha fått. Måhända en forummedlem? ;-)

http://www.aftonbladet.se/resa/flyg/article10749752.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, googlar man verkar det ju hända nu & då att nån idi*t får spunken under färd. Vet man att man har dåligt spritsinne så ger man väl fan i att dricka (åtminstone uppe i luften).

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev ReKa:

Hm, googlar man verkar det ju hända nu & då att nån idi*t får spunken under färd. Vet man att man har dåligt spritsinne så ger man väl fan i att dricka (åtminstone uppe i luften).

Kan väl bero på att det befinner sig väldigt mycket folk uppe i luften, vilken minut på dygnet man än befinner sig i.

Det verkar som du tror att de med alkoholproblem har bättre självinsikt än andra. Att ge fan i att dricka när det serveras gratis sprit är nog inte det lättaste för den typen av människor. Dessutom är möjligheterna till annan sysselsättning klart begränsat ombord på ett flygplan.

Sedan är det naturligtvis mera spektakulärt för pressen att skriva om en tokstolle som beter sig dåligt ombord på ett flygplan än någonstans med fast mark under skosulorna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Kan väl bero på att det befinner sig väldigt mycket folk uppe i luften, vilken minut på dygnet man än befinner sig i.

Det verkar som du tror att de med alkoholproblem har bättre självinsikt än andra. Att ge fan i att dricka när det serveras gratis sprit är nog inte det lättaste för den typen av människor. Dessutom är möjligheterna till annan sysselsättning klart begränsat ombord på ett flygplan.

Sedan är det naturligtvis mera spektakulärt för pressen att skriva om en tokstolle som beter sig dåligt ombord på ett flygplan än någonstans med fast mark under skosulorna.

 

Kolla bara in vår svetsare. Många fel inga skriverier!😡😬😠

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Wangthong:

Kan väl bero på att det befinner sig väldigt mycket folk uppe i luften, vilken minut på dygnet man än befinner sig i.

Det verkar som du tror att de med alkoholproblem har bättre självinsikt än andra. Att ge fan i att dricka när det serveras gratis sprit är nog inte det lättaste för den typen av människor. Dessutom är möjligheterna till annan sysselsättning klart begränsat ombord på ett flygplan.

Sedan är det naturligtvis mera spektakulärt för pressen att skriva om en tokstolle som beter sig dåligt ombord på ett flygplan än någonstans med fast mark under skosulorna.

 

Förvisso. Men om jag vet att jag kan freaka ur med ett par järn för mycket under västen hade jag hållit upp under flygfärden. Det med vetskapen att mina tilltag kan kosta skjortan. Att det behövs nån form av sysselsättning i luften låter ju lika dant som att bilar brinner pga brist av fritidsgårdar.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev ReKa:

Förvisso. Men om jag vet att jag kan freaka ur med ett par järn för mycket under västen hade jag hållit upp under flygfärden. Det med vetskapen att mina tilltag kan kosta skjortan. Att det behövs nån form av sysselsättning i luften låter ju lika dant som att bilar brinner pga brist av fritidsgårdar.

De som har dessa problem med spriten skulle ju inte ha dessa om de kunde tygla sina problem!

Du tycker alltså att förutsättningarna i ett flygplan är samma som på marken?

 

Förstå mig rätt här, jag försvarar inte dessa idi*tiska handlingar. Men det finns anledningar till att de blir speciella uppe i luften.

 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...