Jump to content
IGNORERAD

Kostnad för arbetare


hamnoi

Recommended Posts

Hej.

 

Frugan håller ju på med ett nytt "idi*tbygge"

 

Nu skulle det förhandlas med arbetarna, sa till henne innan att priset skulle dubblas om dom såg mig,

 

Så är det några som har en uppfattning vad en Thailändsk  snickare/murare/svetsare tar /dag eller vecka i Isaan.

 

Priset här verkar peka mot 1k thb /dag och gubbe.. Låter orimligt i mina ögon men statusen kanske har gått upp :-) Har fått ett fast pris på jobben som skall göras.

 

Hjälp😉!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

500-600b per dag för dugliga gubbar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

lillamannen
7 minuter sedan, skrev hamnoi:

Hej.

 

Frugan håller ju på med ett nytt "idi*tbygge"

 

Nu skulle det förhandlas med arbetarna, sa till henne innan att priset skulle dubblas om dom såg mig,

 

Så är det några som har en uppfattning vad en Thailändsk  snickare/murare/svetsare tar /dag eller vecka i Isaan.

 

Priset här verkar peka mot 1k thb /dag och gubbe.. Låter orimligt i mina ögon men statusen kanske gått upp :-) Har fått ett fast pris på jobben som skall göras.

 

Hjälp😉!

Om du ska betala 1.000Baht om dan så är de säkert seriösa yrkesmän.

Men det finns ju folk som tror sig kunna något yrke och jobbar (super) en dag för 300-400Baht och då blir jobbet där efter.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver du en svetsare så ställer väl Bengan upp för ett helrör laokao/dag, typ...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Behöver du en svetsare så ställer väl Bengan upp för ett helrör laokao/dag, typ...

Fanskapet åker ju hem imorgon, en flaska Hong Tong och 8 kycklingfötter är tydligen priset, låter lite dyrt för en gubbe i bengans kaliber?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Jag betalade 250baht kvadraten för svetsning av taktolar,resning av stolpar och mont. av takplåt och vindskivor. 34,000baht för 136kvadradmeter. 4 gubbar i 2 veckor så 

landa säkert runt 500hundringen per skalle. Överpris dock,grannen byggde samtidigt nästan lika stort och betalade 11,000 baht för allt hehe. Dem får göra nästa jobb

för det var löjligt billigt och bra utfört jobb.

Muraren fick pris inkl putsning,och gjutning av platta 21,000baht. 63 kvadrat vägg och 150 kvadrat platta.

Klinker gick på 100baht kvadraten för jobbet.

20170427_115802.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill/kräver alltid ett fast pris! Men lovar en go bonus om allt blir enl. ö.k.  

Har funkat under alla mina år här.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev thomas001:

Jag vill/kräver alltid ett fast pris! Men lovar en go bonus om allt blir enl. ö.k.  

Har funkat under alla mina år här.

 

Japp,40k ville dom ha, frugan frågade mig om det var dyrt haha.. Frågade hur många gubbar och hur lång tid.. Första budet var 4man i 7-8 dagar. Sen ändrade han sig till 10 dagar vilket blir 1k/dag o gubbe.. Känns i överkant.. Men nu var tydligen priset nere i 25k med några mindre jobb borttagna.

 

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör alltid  upp om fast pris, betalar 20 % när dom startar och resterande när jobbet är klart, beställer alltid materialet själv.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Ban phutsa
3 timmar sedan, skrev hamnoi:

Hej.

 

Frugan håller ju på med ett nytt "idi*tbygge"

 

Nu skulle det förhandlas med arbetarna, sa till henne innan att priset skulle dubblas om dom såg mig,

 

Så är det några som har en uppfattning vad en Thailändsk  snickare/murare/svetsare tar /dag eller vecka i Isaan.

 

Priset här verkar peka mot 1k thb /dag och gubbe.. Låter orimligt i mina ögon men statusen kanske har gått upp :-) Har fått ett fast pris på jobben som skall göras.

 

Hjälp😉!

Vi förhandlade fram 2000b m2 detta är arbetskostnad exklusive material, detta täcker löner till hans anställda.

Har hört dom som betalat mer även dom som betalat mindre, detta pris kändes bekvämt för oss å byggherren va nöjd;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...