Jump to content
IGNORERAD

Var lärde du dig att...

Oregistrerad
 Dela

Recommended Posts

Oregistrerad

........gå?

Sa jag att jag har min förtröstan
I Jesus och den Helige Anden
Jag läser böcker som jag borde ha läst
Och jag lyssnar mest på Jimmie Rodgers
Och jag skiter i att svara när det ringer
Det är ett långsamt sätt att bli ensam
Jag retirerar och är snart tillbaka

På gatan där jag lärde mig gå

Ja, det är många som är helt frälsta i Winnerbäcks texter. Tatuerar in dem på kroppen, med mera.

Jag är inget stort fan, men just denna låten är okay.

Så, som han sjunger, vad hette gatan där du lärde dig att gå?

Jag, först ut, 

Ålgatan 6, postort Nacka

Dela på andra sajter

• Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• audirs2

4

• Tommy

3

• Arnold Layne

2

• leifen

1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Blir säkert en hit i Thailand ;) 

Men jag gillar han :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Chansrutan strax efter Folkungagatan:

"Gå i fängelse!

Gå direkt till fängelset utan att passera gå"...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Inget Fan av winnerbäck men jag högaktar honom för att han INTE tramsar runt i pajas-tv för billiga poäng. 

Dela på andra sajter

Vet inte. Men det var i Östersund eftersom jag bodde där de nästan 5 första åren. Kan eventuellt ha varit på någon resa i Sverige. 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev PeterA:

Gillar Lars Winnerbäck

en av hans bästa

Den (och många andra av hans låtar) är fantastiskt bra tycker jag. 

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Jag lärde mig att gå hemma i torpet som ligger i närheten av Västankvarn som är beläget i i Ingå kommun. Det var ganska långt till landsvägen så jag fick tulta omkring bäst jag ville för det var ingen fara att det skulle hända något, förutom kanske ett och annat skrapsår då man stod på näsan i gruset.

Men då vi åkte in till köpingen så var det andra bullar !

Är det någon som blir förvånad om jag säger att jag redan då var nyfiken av mig och ville utforska saker på egen hand ?

Det slutade med att min mor köpte en sele och koppel som jag fick ha på mig för annars hade jag smitit iväg någonstans för att se vad som gömde sig bakom nästa husknut.

677726101757_1.jpg.d7c927f30b3d02ffbb84e8f59f8b4276.jpg

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

Någonstans i Linköping.
Kanske st:Larsgatan
9månader gammal.

ส่งจากโทรศัพท์มือถือ Note 4

Dela på andra sajter

Oregistrerad
9 timmar sedan, skrev Surin P3:

Granö, Isnäs. 

Var tvungen att Googla på den orten. Coolt namn Nyland. Landskapsdjur Igelkott!

Dela på andra sajter

I Pune i Indien.

Farsan var med och startade denna...

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

På Solståndsgatan 30, i stadsdelen Kortedala i nordöstra Götlaborg.......:great:

Goa minnen därifrån (långt innan det blev en "utsatt förort").......

59623cc08437a_Skrmklipp.thumb.PNG.ff3a3d5706ead864a06fbfdcafe36f64.PNG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

I Pune i Indien.

Farsan var med och startade denna...

MVH

Förtydligande...

Jag föddes på BB i Göteborg och bodde på Kastellgatan, ett stenkast därifrån mina första 6 månader eller så.

Pappa var hyfsat nyutbildad Ingenjör på SKF och fick ta med familjen på resan till Indien eftersom det är en duktig gubbe!

Var väl 7 månader gammal när vi kom fram, resan gick med flyg till Genua, Italien och därifrån med kryssningsfartyg till Indien!

Brorsan är född i Indien, men verkar ha klarat BB i Poona/Pune rätt OK.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Oregistrerad
6 minuter sedan, skrev Tommy:

Förtydligande...

Jag föddes på BB i Göteborg och bodde på Kastellgatan, ett stenkast därifrån mina första 6 månader eller så.

Pappa var hyfsat nyutbildad Ingenjör på SKF och fick ta med familjen på resan till Indien eftersom det är en duktig gubbe!

Var väl 7 månader gammal när vi kom fram, resan gick med flyg till Genua, Italien och därifrån med kryssningsfartyg till Indien!

Brorsan är född i Indien, men verkar ha klarat BB i Poona/Pune rätt OK.

MVH Tommy

Häftigt!

Lär man sig inte att gå när man är knappa året? Då var det ju, helt riktigt, i Indien. 

Jag minns i alla fall när min dotter lärde sig att gå - det var också häftigt! (Men det är en helt annan historia)

Dela på andra sajter

I föräldrahemmet,Box 22 Gastorp 1,Lindome,dåvarande Hallands län,mina första 16 år innan jag drog till sjöss -66.Lindome var rena landsbyggden då.

Dela på andra sajter

Antingen i Förslöv eller på Johannesbäcksgatan i Uppsala. Vet inte när vi flyttade från Förslöv.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Kan nog tänka mig att det var på Herkulesvägen 2 i Enköping jag tog mina första vacklande steg :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Arnold Layne:

Kan nog tänka mig att det var på Herkulesvägen 2 i Enköping jag tog mina första vacklande steg :)

Dom är lika vacklande idag

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Dom är lika vacklande idag

Precis ... det är bara under dom rejäla tarmsköljningarna på SC som påkarna fungerar som dom ska :D

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

Villavägen 46 i Bankeryd Småland.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

• 4 månader senare...
On 2017-07-09 at 04:50, skrev Luke the Drifter:

Jag lärde mig att gå hemma i torpet som ligger i närheten av Västankvarn som är beläget i i Ingå kommun. Det var ganska långt till landsvägen så jag fick tulta omkring bäst jag ville för det var ingen fara att det skulle hända något, förutom kanske ett och annat skrapsår då man stod på näsan i gruset.

Men då vi åkte in till köpingen så var det andra bullar !

Är det någon som blir förvånad om jag säger att jag redan då var nyfiken av mig och ville utforska saker på egen hand ?

Det slutade med att min mor köpte en sele och koppel som jag fick ha på mig för annars hade jag smitit iväg någonstans för att se vad som gömde sig bakom nästa husknut.

677726101757_1.jpg.d7c927f30b3d02ffbb84e8f59f8b4276.jpg

// Luke the Drifter

Hm, kan detta ha varit du? :-)   

Dela på andra sajter

On 2017-07-09 at 12:36, skrev Naam kaeng:

Var tvungen att Googla på den orten. Coolt namn Nyland. Landskapsdjur Igelkott!

Där hade jag bekanta som hette Stolt! Borgå är en viktig stad för Finland som ligger i Nylands län! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Dela på andra sajter

• 5 veckor senare...
On 2017-07-09 at 16:26, skrev Kötthandlarn:

På Solståndsgatan 30, i stadsdelen Kortedala i nordöstra Götlaborg.......:great:

Goa minnen därifrån (långt innan det blev en "utsatt förort").......

59623cc08437a_Skrmklipp.thumb.PNG.ff3a3d5706ead864a06fbfdcafe36f64.PNG

Okay, tack för att du delar med dig! :thumbsup:

Jag växte upp i det som brukar gå under benämningen "betongghetto", eller kanske miljonprojekt.

Jag har bara fina minnen från min uppväxt. Just inget att klaga på.

Men....många av polarna hade bekymmer. En sköt huvudet av sig med en hagelbrakare, någon pundade, en annan  tyckte det var skoj att skjuta djur med luftvapen och någon ville ut i natten och mucka bråk med andra.

Jag busade också, inom vissa gränser, men lyckades växa upp och bli en hyggligt normal människa, utan att skaka galler.

Så här efteråt, när man är inte bara vuxen utan även gammal enligt vissa - så funderar jag......varför klarade jag mig och inte ett antal polare som jag tänker på....

Är det arv, eller uppfostran, eller umgänge, eller tid eller kärlek från mor och far.....?

Slumpen? Annat?

Jag vill tro att det (i mitt fall hur som helst) handlade om att det fanns en förälder (till och med två) som trodde på mig och som gav mig både sin tid och värme.

Vad tror du avgör ens framtid, som grabb? (eller tös för den delen)

On 2017-11-16 at 19:20, skrev audirs2:

Där hade jag bekanta som hette Stolt! Borgå är en viktig stad för Finland som ligger i Nylands län! 

Och i vilken ort lärde du dig att gå mr T?

:-)

Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Okay, tack för att du delar med dig! :thumbsup:

Jag växte upp i det som brukar gå under benämningen "betongghetto", eller kanske miljonprojekt.

Jag har bara fina minnen från min uppväxt. Just inget att klaga på.

Men....många av polarna hade bekymmer. En sköt huvudet av sig med en hagelbrakare, någon pundade, en annan  tyckte det var skoj att skjuta djur med luftvapen och någon ville ut i natten och mucka bråk med andra.

Jag busade också, inom vissa gränser, men lyckades växa upp och bli en hyggligt normal människa, utan att skaka galler.

Så här efteråt, när man är inte bara vuxen utan även gammal enligt vissa - så funderar jag......varför klarade jag mig och inte ett antal polare som jag tänker på....

Är det arv, eller uppfostran, eller umgänge, eller tid eller kärlek från mor och far.....?

Slumpen? Annat?

Jag vill tro att det (i mitt fall hur som helst) handlade om att det fanns en förälder (till och med två) som trodde på mig och som gav mig både sin tid och värme.

Vad tror du avgör ens framtid, som grabb? (eller tös för den delen)

Och i vilken ort lärde du dig att gå mr T?

:-)

I staden Borgå, tror jag.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...